wat is beste voedings schema nu??

de ene zegt dit de andere weer dat…



iwan krijgt smorgens rond een uurtje of 9 een papfles.

tussendoor nog wat rozijntjes of een koekje…

12 uur twee stukken brood met wat yogi of melk na.

uit bed rond een uurtje of 3 en dan wat fruit…

6 uur warm eten met toetje na.

en dan rond 8 uur zijn fles met wat nutrix erdoor.

ik werk namelijk s avonds tot 8 uur en moet hem dan nog bij de oppas weghalen.

hoor veel mensen zeggen dat ze de laatste fles laten staan.maar ik kan dat gewoon niet doen.dan wil die volgens mij niet meer slapen…

geloof dat ik wel goed doe aan dit schema.wat zeggen jullie??

Lijkt me een prima schema en als je kindje het er goed op doet, waarom anders gaan doen? Gewoon lekker zo door gaan. Jay is bijna 11 maanden en krijgt ook nog een laatste fles met opvolgmelk, soms drinkt hij er weinig van de andere x weer wat meer.

Kaylee is nu 11 mnd en die drinkt nog 3 flessen leeg… als hij het nog wil, waarom niet? :wink:

Jelle drinkt smorgens alleen een papfles. Meer niet !



Ziet er ongeveer zo uit :



7.30 / 8.00 = papfles

9.30 / 10.00 = ontbijtkoekje en wat drinken

dan gaat hij meestal ffkes slapen, ligt aan hoe moe hij is

als hij wakker wordt krijgt hij een bammetje, dat is meestal 1 of 2 en wat fristi zonder suiker :wink:



smiddags wat fruit en wat drinken. Hij slaapt eind van de middag nog een uurtje. Rond half zes is de avondeten.



En voordat hij naar bed gaat krijgt hij gewoon wat limonade, zoals diksap. Het is prima zo, want de papfles is 240 ml en hij krijgt ook wat zuivel extra binnen.



Maar wanneer Jelle slecht eet savonds, krijgt hij voordat hij gaat slapen wel een papfles, dan weet ik dat hij genoeg stoffen binnen krijgt.



Je moet het doen als je denkt dat hij er klaar voor is.



Succes !

Hoi Ank. Ik heb precies hetzelfde schema als jij hebt.

Ik heb zoiets als ze het er goed op doen waarom dan niet he. Kirsten geniet nog veels te veel van haar laatste fles.

Prima schema…



Mateo krijgt ook nog in de ochtend en avond een fles.

Zolang hij het wil, vind ik het prima…

Lana heeft het volgende schema:



8 uur pap uit een bordje (bestaande uit 210cc water + 7 scheppen opvolgmelk en 7 scheppen molenaarskindermeel)

9 - 9.30 uur tot 11 - 11.30 uur slapen

12 uur 2 boterhammen plus 150cc diksap

13.30 - 14.45 uur slapen

15.30 uur liga of fruithap (soms ook samen) plus 150cc diksap

17.45 uur avondeten plus wat drinken maar meestal wil ze geen drinken

18.30 uur naar bed en slaapt ze door tot 's ochtends 7.30 uur



Ondanks dat ik vind dat ze te weinig vocht binnen krijgt heeft ze genoeg plasluiers en is ze erg actief.



Ze eet ook ontzettend veel, maar echt veel in gewicht komt ze niet aan. Maar als ik dan kijk naar haar slaapjes en dat ze voor geen meter stil kan zitten vind ik dat niet zo gek.

Ziet er een heel goed schema uit mijn schoonzus doet het ook zo.

Ze eindigt de dag ook altijd met een fles omdat vb fruitpap snel verteert en ze krijgen dan sneller honger.

Hoi,



Lijkt me een prima schema. Sam kreeg tot hij ruim 2 was nog een flesje melk voor het naar bed gaan. Gewoon omdat hij dat lekker vond en zo tenminste genoeg zuivel binnen kreeg. Nu drinkt hij die avondfles niet meer, toen ik die wegliet, was dat gelijk geen enkel probleem trouwens.



groetjes Shams

Ziet er goed uit toch?

En als iwan het er goed op doet is dat je graadmeter vind ik persoonlijk.



merel krijgt hier ook 's morgens papfles 220+7 + Nutrix

11u yoghurt met fruit 200cc of boterham met fruit hap en een sapje erbij

13u een fles 210+7

16u groente hapje als zij minder dan 100 eet krijgt ze een fles aangeboden waar ze soms wel soms niet uit drinkt, maar dan heeft ze in ieder geval genoeg binnen en ze kan aanvulen als ze nodig heeft na die 100gr groente

en om 18.30 de laatste fles van 210+7



Ze krijgt haar groente om 16u omdat zij om 18u na het kdv te moe is om te eten… Dus als ze straks wat activer is gaan we dat langzmaa omdraaien :wink: