Wat in de broodtrommel??

Wat doen jullie allemaal mee in de broodtrommel voor 's morgens (dus niet voor tussen de middag). Thijmen krijgt fruit mee en een koekje. Maar veel andere kinderen hebben al brood mee of dikke koeken. Thijmen ziet dat natuurlijk en laat nu lekker zijn fruit liggen en eet gewoon zijn koekje. Nou vraag ik me dus af, wat doen jullie allemaal in die broodtrommel??

volkoren koek of twee plakken ontbijtkoek en een appel of manderijntje. (en een beker drinken)

Bij Indy op school mogen er geen koeken meegenomen worden voor 's ochtends. Juist omdat het voor andere kinderen niet leuk kan zijn (en het bovendien niet zo gezond is). 's Ochtends wordt er fruit gegeten (of een boterham als een kind echt geen fruit lust) en drinken ze water en voor het overblijven geef ik brood mee en dan wel iets van een sultana of milkbreak met een beker sap want tussen de middag mogen koeken wel.

voor de ochtend: liga,sultana of iets dergelijks, fruit en drinken

tussen de middag: 2 broodjes worst of iets anders gezonds(gister had ie aardbeien op brood :mrgreen: :drool: ) en drinken yogi of chocomelk



dus hier ook geen luxe koeken hoor gewoon een gezond tussendoortje kan net zo lekker zijn!

min zoontje krijgt de keus: komkommer (is ongeveer 1/4 stuk) of fruit. Voor tussen de middag 2 bruine boterhammen met iets naar keus (kan zoet zijn maar is vaker kiest hij ham of kaas) en een gezond koekje, zoals peperkoek, evergreen oid) en een beker melk.

Noah neemt altijd een liga mee naar school. Fruit eten wij eigenlijk altijd ’ s middags na school. Verder heeft hij altijd een beker ranja mee.



Dikke koeken zou ik zelf persoonlijk niet doen.



Hier mag hij kiezen uit ontbijtkoek, eierkoek, sultana of liga.

Elise heeft nu:



voor de ochtend een banaan mee…

en ene halve beker melk



voor tussen de middag

boterham met pindakaas en een rozijnen broodje met een wortel…



Elise is niet echt dol op snoep enzo…gelukkig…

maar is helelmaal gelukkig met fruit/komkommer/cherry tomaatjes/rijste wafel dit krijgt ze dus geregeld mee



en geen koeken hoor…

Gewoon een boterham.

Bij mijn dochter hebben ze lange (tot 15 uur) en korte (tot 13 uur) dagen.

Op een korte dag alleen een boterham en een fruitje, op een lange dag voor tussen de middag ook nog twee boterhammen met soms een suikervrije koekreep of stukje ontbijtkoek (bij uitzondering).



Het gaat meestal op. Ik vind alleen een koek niet genoeg, daar kan ze echt niet op teren tot 13.00! Bovendien is het helemaal niet nodig. Op die school zeggen ze expliciet dat het geen snoep of gewone koekjes mag bevatten, maar dat het wel een ‘gezonde’ koek mag zijn. Ik erger me daaraan, omdat het woord gezond verkeerd gebruikt wordt. Een kapitein koek, liga of fruitbreak is NIET gezond, het is alleen minder ongezond dan een gewoon koekje!

Mijn dochter is er helemaal aan gewend dat ze geen zoetigheid mee naar school krijgt, vanaf het begin niet gedaan en ik krijg er ook geen gezeur over… ook op brood krijgt ze gewoon pindakaas of kruidenboter oid, maar geen chocopasta ofzo.



Doet me trouwens denken aan een verhaal in het Volkskrant magazine een tijd terug… een moeder werd door de juf (!) aangeraden haar zoontje geen brood, maar van die koekrepen mee te geven naar school, anders was het zo zielig voor hem… dat jochie kampte nu met ernstig overgewicht! Wat ben je dan een muts van een juf zeg, als je zoiets aanraadt! :evil:

Sorry hoor, hier zit duidelijk een frustratiepuntje… :oops:

Hier moeten we aan het begin van het schooljaar 7,50 betalen en daar worden dan koekjes voor gekocht. Niels neemt dan drinken mee naar school en ze krijgen om 10 uur dan allemaal drinken en een koekje van de juf. Als hij overblijft krijgt hij 2 bruine boterhamen mee en een snoepje.

Een koekje van de juf…



Hm, heb daar ook wat moeite mee hoor.



Hier gaat er altijd wat anders in.

Ranja in de beker (ook niet echt goed, maar melk smaakt niet echt geweldig en in sap zit vaak net zo veel suiker)

In het bakje: appel/banaan/sinaasappel/mandarijn/druifjes/tomaatjes/komkommer/paprika/rozijntjes



Meestal geef ik op vrijdag een koekreep mee, omdat het dan bijna weekend is.

Nee, dat koekje snap ik ook niet… En hoor je er niet meer bij als je een boterham bij je hebt? :doh: :wall: Lijkt me een beetje de omgekeerde wereld, die we als ouder weer terug kunnen draaien door GEWOON te doen.

S’morgens een pakje wicky en een Kapitein Koek, en voor tijdens de overblijf een beker melk (met een schepje Nesquick aardbeienpoeder) en twee bruine boterhammen. En nog wat lekkers. Een snoepje, een paar pepernoten, of een paar smoeltjes (een stuk of vier in een stukje alu-folie, geen heel zakje)

Mijn oudste zit sinds kort op school en die krijgt een beker diksap mee en in zijn broodtrommel; of een krentebol of een boterham of knijpfruit of een banaan. Ik ga zeker geen koek meegeven.

soms gewoon een boterham of een kinderkoekje…

Bij ons op school mogen ze verantwoorde koeken meenemen. En ik vind een kapitein koek oid echt wel een gezond tussendoortje. Maar geen koeken met chocola, of boterhammen met pasta. Toch heb ik met de laatste een beetje moeite. Zo zie je geen kinderen met chocoladepasta op hun brood, maar wel met een lading pindakaas en dat is iets, wat ik net zo slecht vind.



Hier veelvoorkomende koeken: eierkoeken, rijstewafel, liga, of een broodje of fruit. En je moet de kinderen eens zien stralen als ze dezelfde koek als de juf hebben. Wedden dat de halve klas de volgende dag ook zo’n zelfde (eier)koek (in mijn geval) bij zich hebben.

Hier krijgen ze fruit en een koekje mee. Maar fruit niet op is geen koek eten. Die regel heb ik van begin af aan gesteld en ze houden zich er goed aan.

hoi hoi



Ik geef mijn kinderen dan ook verantwoord koek mee hoor. Inderdaad een Liga of een kaptein koek ja Inderdaad zoetige dingen krijgen ze neit hoor op school… Ze krijgen al genoeg snoep binnen.



Celes

Kayleigh krijgt fruit mee,of een meergranenkoek,en een beker melk.