Wat helpt nou echt bij krampjes?

Ik heb een abonnement hier momenteel :roll: 8)

Sem is sinds dinsdag over op een andere voeding, van Nutramigen naar Neocate. Heb in eerste instantie Nutramigen gekregen voor hem omdat de Neocate vaak verstopping geeft. Hij zit verstopt denk ik maar als ik hem een beetje help met de thermometer komt er wel een beetje dunne poep. Vannacht dus van 3 tot 5 met hem in de weer geweest, buikje masseren en de thermometer toen een beetje poep en zojuist nog een keer. Verder de rest van de dag ook gemasseerd. Door deze voeding kan hij dus verstopt raken, heb het vandaag al steeds een beetje verdund. Hij heeft dus buiten twee kleine beetjes sinds eergisteren niet meer gepoept, terwijl hij dus voorheen 3 luiers per dag had.

Sjucht… ik heb een abonnement op jou topics he :mrgreen:

Rooibos thee werkte erg goed tegen krampjes maar weer niet tegen verstopping. Ik heb sap-simplex besteld en dat werkte aardig. ( google maar ff)

Maar achteraf gezien ging dat pas echt over toen ze geen pijn meer had. ( huilen = lucht happen= krampjes) Ook ben ik gestopt met gaviscon want daar kreeg ze echt kauwgom poep van)

Sem spuugd toch? en hij is geopstipeerd…waarom probeer je geen johannesbroodpitmeel… daar gaan ze enorm van aan de race :mrgreen:

Haha misschien moeten we ons eigen topic aanvragen? Het Sam en Suus topic 8)

Heb net even de ha gebeld met het weekend in het vooruitzicht en Jim zijn verjaardag leek het me handig iets laxerends in huis te hebben. Als hij dan morgen nog niet gepoept heeft kan ik hem dat geven en anders kan het de kast in!

Bedankt weer :lol:

lactulose…dat hielp hier als een tierelier (beetje te goed soms) is op doktersrecept te verkrijgen. Ik gaf alleen niet zoveel als erop stond…

Ik gebruik zowel cynababy als kindicol van VSM. Helpt uitstekend bij Stijn.

Ik heb hier nog sab-simplex liggen. Heb het nooit gebruikt (krampjes waren opeens over :dance: )

Dus als je nog interesse heb kan je het zo van me krijgen hoor!

inderdaad huilen is luchthappen is krampjes.

Pff als ik jou verhaal zo lees ga ik even terug in de tijd. Valerio heeft 6 weken 24 uur perdag gehuild en geperst. uiteindelijk had hij koemelkallergie.

De tips die mij dus niet hielpen maar misschien bij jou wel waren:

Synababydruppeljes

rooibos/venkelthee

Draagmethode: met je hand onder zijn buik terwijl zijn hoofdje in de holte van je elleboog ligt

een warm bad

Buikje masseren

warme hydrofile luier tegen zijn buikje

als er me nog meer binnenschieten hoor je van me!

Ik kan niet anders dan de anderen gelijk geven…

Hier helpt kindicol idd heerlijk tegen de verstopping… alleen zul je het even tijd moeten geven om in te werken… het is tenslotte homeopatisch…

Ik wou dat ik het bij Tessa had gehad… want in tegensteling tot wat ik altijd hoor raakt Tessa dus echt niet aan de dunne van de nutriton… Die kreeg het in combi met nutramigen en die zat veel verstopt, maar nu nog vaak en nu helpt kindicol erg goed…

Lactulose ook maar dat lijkt me veel heftiger voor zo’n kleintje…

En tegen krampen hielp Cinababy heel erg goed…Joyce heeft de eerste 3 maanden vrij veel last gehad van krampen en alleen met de cinbaby ging het weg…

bij Sem helpt het ook heel goed cinababy…

Sap simplex was hier echt een wondermiddel!

Tegen krampjes: Cinababy

Tegen verstopping: Hier hadden/hebben mijn kids alleen geen last van verstopping als ik ze Similac gaf/geef (Is nog de goedkoopste babyvoeding ook)

Wij zijn met Bram (die had ook behoorlijk veel last van kramp, huilde echt de heeeeeeele dag) naar een osteopaat geweest & werkelijk waar na 1 behandeling zagen we al dat het hielp :thumbup:

En ff nadenken na 3 behandelingen was Bram darmkrampjes -vrij:D

Groetjes Suus

Ik ga vrijdag met Sem naar een osteopaat dus ben benieuwd…

suc6 vrijdag :thumbup:

Hopelijk is het kleine manneke gauw van die vervelende krampjes af :hug:

Groetjes Suus