Wat helpt nou écht?

tegen een koortslip en spruwe lippen?

ik word er echt knettergek van…ik heb nu enkele dagen last van ruwe lippen…Als het weer kouder word, ben ik weer de pisang (ik let er juist op om ze dan vettig te houden en vooral niet met mijn tong de boel te smeren :mrgreen:) Labello, uiercreme, zinkzalf, purol ik heb van alles al geprobeerd maar niks helpt…

Op dit moment durf ik eigenlijk helemaal niet te smeren aangezien ik ook weer een koortslip voel aankomen…hier geld eigenlijk hetzelfde voor…Van alles al geprobeerd…cremépjes, padjes, zalfjes noem maar. Steeds heb ik het idee dat het erger word ipv van minder, met als resultaat vaakop mijn onderlip ook een koortsblaar:roll:

Wat doen jullie hieraan?

Ik word er echt hoorndol van!

Hey zussie, ik smeer alleen maar met blistex, ook met een koortsblaar en ik ben er echt met een dag of 4 van af. Gewoon goed vet houden en dat betekend HÉUUUUUUUUUL vaak smeren :wink:

Voel je je alweer wat beter?

:-*

Nope nog steeds :sick: en gesnotter…

Mmmmm vervelend, ik had het 2 weken terug, gewoon uitzieken, in pyama en kruik op de bank (vergeet je blistex niet :wink: ) en op tijd achter de klap :zzz:

Hey dit icoontje :sick: Je bent toch niet zwanger ofsow??? :think: :mrgreen: :wink:

tegen schrale/ruwe lippen vind ik daro vaseline weg goed werken. Die heb ik op ha advies voor de tweeling.

Voor een koortslip werkt eigenlijk gewoon niets echt snel, je moet gewoon al doe stappen door. (kriebel/open/korstje) Ik plak er zo’n pad op als ik met de kindjes bezig ben. Zijn zij in ieder geval grotendeels beschermd.

icoontje? Waar? ik zie niks… :shifty:

ikke is neit zwanger hoor…Heb net de hele pleur verkocht :mrgreen:

Angelbaby, bedankt voor de tip!

ooow dat icoontje :doh: :doh:

:mrgreen:

Neej gewoon misselijk hoor :mrgreen:

Ik gebruik ook vaseline.

Is tegenwoordig ook in handige kleine blikjes te krijgen als lipsmeermiddel.

@~Claudia28~ wrote:

ikke is neit zwanger hoor…Heb net de hele pleur verkocht :mrgreen:

Daar kun je prima zwanger om zijn hoor :wink:

Vaseline smeer ik overigens al wel, maar dat alleen voor de nacht…En dan ook nog heb ik het idee, dat smeren in combi met een koortslip geen goede zet is…Maartja…ik moet toch wat… :think:

@Bianc, geen nr 3 hoor, heeuuuuul zeker!

Héul vaak smeren is héul vaak smeren echt wel om het half uur…

Nestosyl zalf. Het ziet er niet uit, maar als je het thuis doet is het niet zo erg. Een paar keer mee insmeren en de schrale lippen en scheurtjes zijn weg.

Wat ik laatst bij toeval uitgevonden heb, wat bij beide helpt (dus kapotte lippen èn koortslip) is: tea tree olie.

Ik heb een klein flesje bij apotheek/DAdrogist gekocht en werkt als een tierelier. Binnen een paar minuten was ik al het getintel kwijt en met een paar uur ging het met m’n lippen ook al stukken beter. Voor de zekerheid (besmettelijkheid) heb ik 't steeds aangebracht met een wattenstaafje.

DE olie heb ik ook al voor andere dingen gebruikt: een zere blaar, schaafwondje, puistje, dat soort dingen. Werkte prima. Op i-net vind je nog meer toepassingen overigens.

Voor nu: beterschap!

Mijn kraamverzorgster adviseerde Zinolium Z. Dagelijks smeren, dat voorkomt koortsblaren en je lippen blijven soepel en vet.

Sterkte ermee, koortsblaren zijn rotdingen!

een goeie laag vaseline! :thumbup:

Bedankt voor alle tips! Ik ga es ff googlen :mrgreen: …Ik heb echt het gevoel nu alsof ik 2 onmeunige dikke lippen heb…Ik heb er nu voor de time being Prurol lippenvaseline opgesmeerd…Maar goed de koortsblaar zit er, en die is echt mega :silenced:

ik zweer bij de blistex potjes, (niet de tubes) bij beide problemen.

en de weerstand op peil houden met voldoende vit. c tegen de koortslip, maar ook die heb ik nu toch te pakken…

ook heb ik van die patchdingen, die werken wel, maar ze zijn alleen handig als de koortsplek dicht genoeg bij de buitenste rand van mijn lip zit, anders is ie er heel snel weer af. (en ze zijn wel erg duur :thumbdown: wel kan er lippenstift over :thumbup:)

gr Louwina

Ik heb regelmatig last van een koortslip, en ik gebruik altijd Zovirax. Gewoon te koop bij de drogist. Als je het voelt aankomen al wat erop smeren, beetje bijhouden en het zet dan meestal niet echt door :thumbup:

Als ik een koortslip op voel komen ga ik paracetamol slikken, om de 6 uur. Voor mij werkt dat.

Ook heb ik prevner gebruikt, lijkt ook te helpen.

Daarnaast ben ik een aantal jaar geleden naar een homeopaat geweest die heeft er voor gezorgd dat mijn koortslippen veel minder frequent voorkwamen en daarnaast veel minder heftig zijn.

(ik liep zo’n beetje chronisch met een koorslip waarbij mijn hele lip en vaak ook neus helemaal opzwol)