wat helpt het beste tegen muggen ???

We zitten s,weekends meestal op de camping en de laatste 2 weekenden wordt onze zoon snachts en tijdens zijn middag slaapje helemaal lek geprikt.



Dit weekend had ie wel geteld 24 muggenbulten, had duur spul gekopcht met deet erin hem daar mee ingesprayt maar het hielp helemaal niks.



Ga dus nu ook een klamboe halen voor over zijn bed maar wat helpt bij jullie tegen de muggen ?



ps. we zitten met de caravan aan het water

een caravan, dan heb je vast stroom? Zo’n electrisch muggen-ga-weg-ding voor in je stopcontact (geeeeen idee hoe het heet) werkt hier behoorlijk goed.

byebite spray wat je kan kopen bij de drogist

Wij hebben een soort stick, werkt erg goed.

Heb hem even niet bij de hand, maar je smeert het dus dik op je onbedekte plekken, je meurt een uur in de wind, maar ook geen muggen :wink:

@fiep klophout wrote:

een caravan, dan heb je vast stroom? Zo’n electrisch muggen-ga-weg-ding voor in je stopcontact (geeeeen idee hoe het heet) werkt hier behoorlijk goed.




Ik heb jaren geleden zo’n ding voor 2,- gekocht bij Xenos… hij houdt nog steeds álle insecten weg. Echt een aanrader!

je hebt tegenwoordig van die blauwe lampen voor in t stopcontackt en volgens mij werkt dat ook errug goed!

WIj hebben hier een ding voor in stopconcact en dat verspreid een geur - het jaagt echt alles weg :shifty: Scheelt ook een hoop visite bij je in de tent :wink:

Deet werkt wel heel goed maar het is wel zo, hoe hoger de concentratie deet die erin zit hoe beter het werkt.

Ik word altijd lek gestoken en ik heb altijd de originele Care plus met deet 50% en dat werkt als een trein. Helaas vannacht niet in huis en ben nu ook helemaal lek gestoken dus ga ook maar eens zo’n stopcontact geval uitproberen :mrgreen:

@konijn wrote:

byebite spray wat je kan kopen bij de drogist




heb hier de gel van! Prima spul, plakt niet en helpt echt

of Lavendel olie!

@francis wrote:

Deet werkt wel heel goed maar het is wel zo, hoe hoger de concentratie deet die erin zit hoe beter het werkt.

Ik word altijd lek gestoken en ik heb altijd de originele Care plus met deet 50% en dat werkt als een trein. Helaas vannacht niet in huis en ben nu ook helemaal lek gestoken dus ga ook maar eens zo’n stopcontact geval uitproberen :mrgreen:




volgens mij had ik die gekocht en hem eme ingesmeerd maar toch is ie helemaal lek geprikt.



ga in ieder geval zo’n stopcontact ding halen en dan zoonlief toch onder een klamboe leggen

Ik heb azaron; werkt goed.

Maar bij Maaike smeren staat me toch een beetje tegen. Het lijkt me niet heel gezond namelijk. Hetzelfde geld voor die stopcontact dingen.

Vorig jaar hadden we dus een citroenplant op het nachtkastje staan en ze heeft een klamboe.

Maar ik vind haar nu steeds totaal in dat ding gewikkeld; ook helemaal om haar hoofd. En dat vind ik dus niks dus ik heb hem gisteren weg gehaald.



Ik ga zo meer even horrengaas halen en een citroenplantje denk ik.

@Faith wrote:

@konijn wrote:
byebite spray wat je kan kopen bij de drogist




heb hier de gel van! Prima spul, plakt niet en helpt echt




Deze hebben wij ook, echt goed spul!