Mijn dochtertje heeft al enkele dagen twee kleine open plekjes op de billen. Heb al geprobeerd met sudocreme bij elke verschoning; maar dit lijkt geen effect te hebben.
Heeft iemand nog een goeie remedie??
zinkOLIEzalf van dr swaab en een blusherkwast met ouderwetse keukenmaizena :thumbup:
Werkt echt super.
De oliezalf word ook in het ziekenhuis gebruikt als remedie tegen smetplekken die vaak ook wondvocht produceren en helpt indrogen en de maizena neemt vocht op waardoor het sneller een korstje kan krijgen.
Ik heb 2 kinderen met heel dicht op t gezicht staande oren (is weer es wat anders dan flaporen) maar zomers is dat dus een nadeel want ze hebben altijd snel smettende oren met zweet. Dit helpt dus perfect.
Mies heeft dit niet, maar die is weer huidcontact allergisch voor allerlei luiers. Alleen Pampers gaat goed. Maar bij oma geweest en 1x een bumblie aan en huppa… de gaten vallen in zijn billen, zo sneu en ook dan helpt het perfect!
ik vind Maizena perfect werke hiervoor! Jayson had vlak na de geboorte smet onder zijn oksels en het was bij conequent gebruik na ong. een dag / anderhalve dag weer over.
arielle heeft dit ook en natusan billencreme werkt hier goed. van de rest wordt het alleen maar erger of er gebeurt niets…
Als t open is maizena, want smeerspul blijft er dan niet op zitten. Als het dicht is smeer ik gewoon met zwitsal billenzalf, werkt prima!
Hier idd ook bepanthen, superspul! En ook de billenzalf van de kruidvat is super! Dan wel degene met zinkzalf/olie erin, want dat helpt het beste heeft de ha mij ooit eens verteld!
een tip uit de oude doos. Me vriendin gebruikt em omdat haar uk zooo gevoelig is op de huid. Het witte van het ei, dus de dooier eruit en dat eiwit is dat dan? wat overblijft erop smeren.
@Zeemeermin wrote:
@konijn wrote:een tip uit de oude doos. Me vriendin gebruikt em omdat haar uk zooo gevoelig is op de huid. Het witte van het ei, dus de dooier eruit en dat eiwit is dat dan? wat overblijft erop smeren.
Wat klinkt dat vies zeg…
Werkt dat echt bij het kindje van je vriendin? Heb ik nog nooit gehoord.
ja helpt ook.
als het open ligt gebruiken wij (op kdv) maizena…
thuis trouwens ook
Bedankt dames; heb vanmorgen een pak maizena aangeschaft
Maar vind het wel een raar idee dat op haar billen te doen haha, staat bloemkool op de verpakking
@Zeemeermin wrote:
@konijn wrote:een tip uit de oude doos. Me vriendin gebruikt em omdat haar uk zooo gevoelig is op de huid. Het witte van het ei, dus de dooier eruit en dat eiwit is dat dan? wat overblijft erop smeren.
Wat klinkt dat vies zeg…
werkt echt! ze is het gaan doen omdat ze ten einde raad was, vanwege de langdurige kapotte billen. En na een dag was het weg! SChijnt soort beschermlaagje om het kapotte te vormen ofzo, en dan helpt de eiwit het herstel… geen idee… over zoiets had ze het!
de billenspray van zarqa werkte hier heel goed. je hoeft niet te ‘smeren’ en dus niet de gevoelige billetje aan te raken. met een dag zag ik al verbetering.
ik gebruik nu de vernieuwde zinkzalf van zwitsal, die werkt ook goed. maar Elize heeft dan lang niet zoveel last meer van luieruitslag. dat zal ook wel meespelen.
@konijn wrote:
een tip uit de oude doos. Me vriendin gebruikt em omdat haar uk zooo gevoelig is op de huid. Het witte van het ei, dus de dooier eruit en dat eiwit is dat dan? wat overblijft erop smeren.
werkte hier ook super.
en maizena ook
Bepanthen werkt hier meestal goed. Als het echt open is inderdaad maizene erop strooien. Wij hebben voor Lars van de huisarts een middeltje gekregen wat werkt als een tierelier (heet daktakort). Maar toen lag zijn hele huid open en was de veroorzaker een schimmeltje. Ik gebruik het nu ook wel eens bij kleine plekjes en echt… het is binnen 2 dagen over!
@konijn wrote:
Wat klinkt dat vies zeg…
Er zijn hier weer kiesjes op komst en ik zag de eerste rode tekenen alweer aan de billetjes verschijnen. Drie maal raden wat ik daar morgen op ga smeren :mrgreen: …
Konijn bedankt :thumbup: !