wat heeft jouw dreumes aan met slapen?

Ik vroeg me af wat andere dreumessen aanhebben bij het slapen. Ik vind het altijd zo lastig; dan denk ik weer dat ik mijn zoontje te warm heb ingepakt, en dan weer te koud :?

Hij heeft nu een rompert met lange mouwen aan en slaapt nog in de dikke winter combisleeper met mouwen…Te warm? :think: Niet dat hij wakker wordt ofzo…

romper (meestal korte mouw) pyama broek + shirt en winterslaapzak met mouwen.

@Cariska wrote:

romper (meestal korte mouw) pyama broek + shirt en winterslaapzak met mouwen.

Hier op dit moment nog hetzelfde :wink:

Romper/pyamajasje met een winterslaapzak en duo deken

Als het warmer wordt, dunnere slaapzak

Is het heet… zo’n filterdunne slaapzak zonder pyamajasje

Is het ijskoud, een pyamabroek

Bedoelen jullie met een winterslaapzak de combisleeper of de normale variant? Volgens mij is die combisleeper dikker :think: …Ik heb namelijk ook nog een ‘gewone’ winterslaapzak liggen

hier een gewone winterslaapzak van pr*natal

overdag een zomerslaapzak zonder mouw, zelfde winkel

Overdag houdt hij zijn kleren aan (dan weet hij dat het ook overdag is zeg maar) en in de nacht een romper met korte mouw en al naar gelang de temp (zeg maar onder de 10 gr in de nacht) een winter of zomerpyama. En hij slaapt sinds ong een maandje onder een dekbed want de slaapzakken wilde meneer niet meer…want hij kon lopen oid. :? Toen heb ik hem een dekbed erop gelegt en hij slaapt weer als een roosje in de nacht (met 1 x nog instoppen door ons voor wij gaan slapen).

Vandaag:

bij de dut: blote benen, romper met korte mouwen, shirtje met lange mouwen dat ze voordien bij wakkerzijn aan had, winterslaapzak zonder mouwen, dekentje erover (ze slaapt op haar buik dus dat blijft prima liggen altijd)

Nu: romper met korte mouwen, pyjamajas en pyjamabroek, winterslaapzak zonder mouwen, dekentje erover.

Pyjama (en romper) en slaapzak met mouwen (geen deken)

Rompertje (korte mouw) met een pyjama en een de complete combi-sleeper.

Het is nu tussen de 18 a 18,5 graden op haar slaapkamer, als het zo’n 19 a 20 graden op haar kamertje is haal ik de binnenzak uit de combi-sleeper.

Romper (net welke hij aan heeft, met lange mouwen of korte mouwen of zonder mouwen)

Overdag zijn gewone kleding, geen slaapzak, onder zijn dekbedje.

's Nachts romper, pyjama met lange mouwen en lange broek en winterslaapzak zonder mouwen, onder zijn dekbedje. Daar kruipt hij altijd onderuit, maar ik leg hem voor ik ga slapen wel altijd weer eronder. Hij voelt altijd warm aan. Ik vond de winterslaapzak met mouwen nu echt al te warm.

een winterslaapzak onder een dekbed… is dat niet dubbelop?

Pyama (bestaand, lange mouwen, lange pijpen). midden slaapzak (dus niet te dik, zoals winter, niet zo dun als die van de zomer, wij noemen het Lente zak), en lakens.

Jana had vandaag overdag pyama aan met lange mouw. Daaronder romper met korte mouw. Geen slaapzak, en gewoon enkel dekbedje.

Slaapzak doe ik niet meer, madam krijgt de rits al een tijdje open en verdraait zich dan in de slaapzak wat lijd tot grote paniek.

Onze koukleum heeft een romper aan, pyjama, slaapzak met mouwen en een deken…

Pyama jasje, romper korte mouw, combisleeper zonder mouwtjes

romper met lange of korte mouw, pyama winter slaapzak zonder mouw en één katoenen dekentje.

@Cariska wrote:

een winterslaapzak onder een dekbed… is dat niet dubbelop?

Geen idee :wink: Ik ben zelf een enorme koukleum, dus leg hem altijd ook onder een dekentje of dekbedje. Nu is de slaapzak zonder mouwen niet zo heel dik hoor, niet te vergelijken met mijn dekbed zeg maar.

En het dekbedje is ook niet heel erg dik. Ach, hij kruipt er zelf ook vaak zat onderuit, en soms trekt hij de deken juist een beetje over zich heen, dus ik laat het maar zo.

Hier romper met lange mouw en een winterslaapzak zonder mouwen en dekbedje en dan heeft ze soms nog koude armpjes.

zomerslaapzak zonder mouwen, romper korte mouwen, pyjama broek en pyjama jas

als het kouder is dan slaapzak met mouwen