wat heeft jouw dreumes aan in bed?

Hallo,



Ik heb even een vraagje. Nu het wat kouder wordt snachts weet ik niet wat ik R. aan moet doen in bed. Hij kan zelf niet aangeven of hij het koud heeft.

Hij slaapt nu in een romper (kortemouw) een flanellen pyjama en een winterslaapzak zonder deken.



Wat heeft jullie dreumes aan in bed? En wat doe je als het straks meer gaat vriezen?



Bedankt alvast!

Mijn zoontje droeg hetzelfde toen hij dreumes was.

Toen het echt koud werd, heb ik hem een romper aangedaan met lange mouwen.

Hetzelfde, Sean krijgt er alleen nog een dun lakentje over die hij overigens meer gebruikt als knuffel. Heb niet echt het idee dat hij het koud heeft, als ik hem ophaal uit bed voelt hij ook niet koud aan.

pyjama met eronder shirtje, en hij slaapto peen dekentje, daarover een hoeslakentje, en onder een dekbedje, geen deken meer die krijgt hij er wel bij overheen als het kouder blijft

het is hier boven steen ens teen koud… en… ook nog een winterslaapzak met mouwen

Hetzelfde hier, alleen dan meestal een romper met lange mouwen.

Als het echt koud is een dubbele romper en sokjes en eventueel ook de slofjes aan. Dan zeker ook een winterslaapzak met lange mouwen. En dan gaat ook de verwarming op de slaapkamers een stukje open.

lynn heeft nu een romper (korte of geen mouwen)

dan een pyama en dan een winterslaapzak met mouwen

geen lakentje of dekentje want daar slaapt ze bovenop :wink:

Romper lange mouwen

Jumpsuite

maillot



En dan alleen in een slaapzak (combi-sleeper). Op haar kamer is het altijd rond de 15 a 15,5 graden.

bedankt voor de reacties!

Zo te zien zit ik wel aardig goed zo.

Ik heb geen thermometer in z’n slaapkamer maar is misschien wel handig idd.

Ik probeer ook maar naar mezelf te kijken, zolang ik het niet koud heb in bed zal hij dat ook niet denk ik.

Wij hebben Ro in een pyama, romper, winterslaapzak en gewoon een dekentje, maar die is meestal voor de sier. We hebben nu wel de kamertemperatuur wat hoger, want dan slaapt Ro beter. Als we het tekoud doen (hij heeft ook een koud kamertje) wordt ie wakker (vroeg en snachs vaak)

L.othar draagt een henmdje met (mmestal) lange mouwen, pyama, in een dikke slaapzak onder een dekbed 8)

Hij heeft vlug kou :wink:

Tot gisteren, romper korte mouw met een winterslaapzak en een dekbed.



Nu het kopuder wordt met een pyama erbij aan.

Romper lange mouw en een winterslaapzak met mouw. Meer eigenlijk niet. Het is rond de 20-21 graden op haar kamertje dus meer ook niet nodig denk ik.

een romper (korte mouw, of geen mouw), pyama, winterslaapzak zonder mouwen en dekendje in een overtrekje. hij blijft altijd wel netjes onder zn dekentje liggen, soms niet, maar dan dek ik hem weer lekker toe als ik naar bed ga, en dan blijft hij wel tot de volgende ochtend onder zijn dekentje :inlove:

Hier lange mouw romper, pyjama, zomerslaapzak (heb geen winter!), en dekbed.

ik zie veel kindjes al onder een dekbedje liggen. vinden jullie dat niet eng?

ik heb ook al een paar keer staan twijfelen, maar ondanks dat J. altijd bovenin zijn bedje slaapt :wall: vind ik het nog steeds een beetje eng.

Nee, totaal niet eng. De dekbedjes van tegenwoordig zijn allang niet meer zoals vroeger. Alles ademt nu. Die regel is echt ouderwets ondertussen! :wink:

Hier lag onze zoon met 1 1/2 in z’n grote bed, in een slaapzak, vanaf 2 jaar lag hij onder een dekbed.



Hij slaapt momenteel in een pyama, in een slaapzak, onder z’n dekbed, maar ook hij ligt veel boven z’n dekens, vandaar z’n slaapzak.

Als het weer warmer is ga ik z’n slaapzak uit doen, maar aangezien hij altijd een onrustige slaper was, durf ik dat nu niet te doen.

@fluppie wrote:

ik zie veel kindjes al onder een dekbedje liggen. vinden jullie dat niet eng?

ik heb ook al een paar keer staan twijfelen, maar ondanks dat J. altijd bovenin zijn bedje slaapt :wall: vind ik het nog steeds een beetje eng.




bij de eerste ook pas dekbed op 2j :shifty: , maar bij deze nu al, je wordt wat geruster :slight_smile: , en deze heeft gewoon ook sneller koud 8)

juist omdat hij het altijd zo koud heeft, heb ik ook enorm staan twijfelen. zeker nu weer omdat hij nu weer rond 5/6 uur gaat huilen. meestal doet hij dat als hij het koud krijgt. hij slaapt in een dikke winterslaapzak, en hij voelt niet koud.



hebben jullie kindjes onder het dekbedje een winter of een zomerslaapzakje aan?

Hier een tussen dikte, met de dikke had hij het wel erg warm, aangezien hij soms wel onder het dekbed blijft liggen.