Wat hebben jullie?

Mijn dochter ligt in bed met een slaapzak aan en aan dubbele deken. Nu ben ik niet erg tevreden meer over die deken, want voor mijn gevoel is hij helemaal niet warm.

Voorheen toen mijn dochter nog klein was deed ik hem dubbel, toen was het een prima deken. Nu ze groter is dus enkel. Maar ik vind hem aan de zijkanten nu ook niet breed genoeg meer om haar lekker in te stoppen.

Nu weet ik niet precies de maten. Maar vroeg mij af hoe is dat bij jullie? Hebben jullie wel genoeg ruimte aan beide zijden? Welk formaat/merk deken hebben jullie?

Wanneer stap je eigenlijk over naar een dekbed?

Ze ligt nu trouwens in een ledikantje.

Groetjes

Ik heb bij Imme afgelopen week een dekbedje in bed gelegd. Ze had ook een deken van (volgens mij) de Hema, ik kon hem nog wel instoppen maar ik vond hem te dun…

Ze heeft ook nog een winterslaapzak met lange mouwen aan. Dit is geen overbodige luxe op een slaapkamer waar de hele dag het raam open staan, geen verwarming aan staat en maar enkele beglazing…

Lucy slaapt met een winterslaapzak, waar ik de mouwen nog niet aan heb geritst (zijn erg lang nl.) en daaronder een lange mouwen romper met eroverheen een lange mouwen shirt of pyjama jas. Ze ligt enorm veel te bewegen in haar slaap en is al regelmatig wakker van zichzelf (bed zou tien keer groter moeten zijn en dan nog zal ze klem komen te liggen denk ik :wink: ), dus doe daar niet overheen nog eens een dekentje. Dekentjes blijven hier toch niet liggen. Bij heel koude nachten heeft ze er wel sokjes bij aan trouwens.

Tis op haar kamertje niet erg warm, tusssen de 12 en 14 graden ofzo denk ik, en ze is best een koukleum overdag ook al is het beneden warmer, maar ze heeft hier nu nog genoeg aan. Anders doe ik een dikker truitje eronder, en als het niet anders kan op een gegven moment toch maar die lange mouwen aan de slaapzak vast. Maar ik probeer de combi slaapzak en ook nog deken te voorkomen.

Jurian slaapt al vanaf dat hij net 1 was onder een dekbedje, zo lekker warm :smiley: Ook met een winterslaapzak, en die zal hij voorlopig nog aan hebben, want hij trekt het dekbedje altijd van zich af, en voelt dan best koud aan, zelfs met winterslaapzak, maargoed, da’s zijn eigen eigenwijzigheid :wink:

Ik heb een dekbedje voor een prikkie bij de Ikea gekocht, meteen met 2 overtrekken erbij. Enige nadeel is, dat het dekbedje een aparte maat heeft, en alleen die dekbedhoesjes erbij passen, en het weer te klein is denk ik voor een peuterbed. Maargoed, hij gaat hier toch meteen over op een gewoon 1 persoonsbed als het zover is (hopelijk nog heeeeeel lang niet :smiley: ), dus dan moet hij een toch een groter dekbed. Maar als je eerste nog een peuterbed koopt, dan heb je dus 3 x een dekbed nodig

Hier is het zo’n 14-16graden op de kamer. De jongens hebben een romper en pyama aan, dan een winterslaapzak met mouwen (prenatal) en een dubbelgevouwen dekentje in een dekbedhoes.

Dat is misschien een tip voor jou Missmelody, als je een dekbedhoesje koopt kun je het dekentje wel dubbelvouwen en erin stoppen, je houdt dan een lege flap over maar die stop je in, werkt hier perfect :thumbup:

er bestaan lakentjes die extra flappen hebben, zodat het lakentje beter blijft zitten.

Bij mijn klein meisje: Ligt gewoon in de puckababy met en daarover een lakentje.

Groot meisje: Combi-sleeper zonder dekens ofzo…

Onze koukleum ligt in 2 slaapzakken :oops: (1 dikke Prenatal winterslaapzak met mouwen en 1 wat dunnere zonder mouwen), met een romper lange mouw en een pyjama met sokken…

Hij krijgt ook nog een dekentje over 'm heen, maar dat trapt ie in de loop van de nacht van zich af.

Wij deden bij de oudste inderdaad, net als Gemma, een ledikantdeken in een ledikantdekbedhoes. (<-- bij de Wibra vandaan, kosten 5 euro ofzo en past precies, incl. flap om onder het matras te vouwen!) Twijfel nu alleen of de deken er dan dubbelgevouwen in ging of enkel, maar anders stop je er 2 dekens in?

Als 't straks echt nóg kouder gaat worden, gaan we dat bij de jongste ook weer gebruiken (samen met de slaapzak)

Jinthe lag tot nog toe in romper zonder mouwen en shirtje met lange mouwen in een slaapzak zonder mouwen. Vannacht voor het eerst ipv alleen een shirtje een volledige pyjama aangedaan. Ik vind dat warm genoeg, maar haar kamer is ook vrij warm (er lopen verwarmingsbuizen door).

We hebben ook dekens…geen idee hoe groot, volgens mij 100x150cm (deken van Jollein). Heb er destijds twee gekocht, zodat ik ze in de breedte kon doen en goed in kon stoppen. Maar ik gebruik ze dus (nog) niet. Dekbed ga ik op z’n vroegst pas doen als ze 2 jaar is, misschien nog wel later.

Ons ventje heeft een rompertje aan met een pyama-truitje en een dikke slaapzak (zonder mouwen, hij heeft een hekel aan die dingen :roll: )

Hij ligt echt elke keer ondersteboven, achterstevoren, binnestebuiten in zijn bed, dus een dekentje heeft hier nog totaal geen zin :wink:

Ik voel elke avond of zijn voetjes warm zijn, en dat zijn ze, dus zal wel goed zijn denk ik dan… :shifty:

Sergio heeft een pyama aan en een dikke slaapzak en ik heb er sinds 2 maanden een dekbed in.

@Jiska wrote:

Onze koukleum ligt in 2 slaapzakken :oops: (1 dikke Prenatal winterslaapzak met mouwen en 1 wat dunnere zonder mouwen), met een romper lange mouw en een pyjama met sokken…

Hij krijgt ook nog een dekentje over 'm heen, maar dat trapt ie in de loop van de nacht van zich af.

Wij deden bij de oudste inderdaad, net als Gemma, een ledikantdeken in een ledikantdekbedhoes. (<-- bij de Wibra vandaan, kosten 5 euro ofzo en past precies, incl. flap om onder het matras te vouwen!) Twijfel nu alleen of de deken er dan dubbelgevouwen in ging of enkel, maar anders stop je er 2 dekens in?

Als 't straks echt nóg kouder gaat worden, gaan we dat bij de jongste ook weer gebruiken (samen met de slaapzak)

Jis, is de combi sleeper dan voor jullie niet handig? Daar zit een extra slaapzak ingeritst namelijk, lijkt me handiger dan twee losse slaapzakken :wink:

@Gemmama wrote:

Jis, is de combi sleeper dan voor jullie niet handig? Daar zit een extra slaapzak ingeritst namelijk, lijkt me handiger dan twee losse slaapzakken :wink:

Op zich wel ja, maar prijstechnisch gezien is 't minder handig zeg maar :wink:

De slaapzakken zijn handig aan te krijgen zo, alleen 't open- en dichtmaken kost iets meer tijd.

beide in pyjama onder een dekbed en een cars of hello kitty fleecedekentje… gaat prima

De kids liggen aan de noordkant van het huis en 's winters wordt het 's nachts best koud. Gwen is al bijna 5 en ligt onder een winterdekbed met een badstoffen pyjama. Dean is 2 en ligt met een hemd, pyjama, winterslaapzak met mouwen, een dekbedhoes en dikke deken. Als het heel hard vriest leg ik er nog een deken op, want het is een koukleumpje. (als ik het zo teruglees lijkt het best veel… :eh: )

Zo’n combisleeper leek mij ook handig, tot ik de prijs zag. Een extra dikke pyjama en dikke winterslaapzak vond ik toen een beter idee.

De combi-sleeper kan zonder deken. Ideaal ding, ze droegen hem hier tot ze 3 waren ofzo. En dan voor het idee een dun katoenen dekbedje.

Nu gewoon een dekbed, en het raam altijd op een kier. Ik heb altijd het idee dat die warme bedden en slaapkamers een broedplaats zijn van virussen. :oops: Mijn kids zijn namelijk echt nooit verkouden, en ik denk altijd maar dat het daaraan ligt :wink:

Hier geen deken,laken of dekbed in zijn ledikantje…

Onze bink heeft een romper met lange mouw + pyjama aan en dan een winterslaapzak.

Ik stopte hem altijd liefdevol in, maar meneer gooide na 5 minuten zijn deken al weer af.

Nu heb ik hem maar gewoon uit zijn bedje gehaald, en slaapt hij heerlijk en lekker warm.