Wat heb jij of doe jij nu echt voor jezelf?

Een beetje naar aanleiding van de topicjes die de laatste dagen voorbij kwamen met meiden die er doorheen zitten en hun leven als sleur voorbij gaan en het commentaar van 1 dat ze weer een studie deed :thumbup: en zich zowaar beter voelde dacht ik… ja, dat heb je ook nodig, iets voor jezelf, iets eigens.



Wat heb of doe jij dus echt voor jezelf, hoe voorkom je dat alle dagen hetzelfde zijn en hoe laad jij je weer op?



Ik ben een enorme creatieve bezige bij, dus voor mij is het echt zo dat zolang ik maar een projectje heb, ik me niet verveel en mijn dagen geen sleur zijn.

Dat kan een kastje zijn wat ik ga pimpen, maar ook kleding naaien.

Elke donderdag laat ik ongeacht de staat van ons huis, de boel de hele dag de boel om lekker achter de naaimachine te kruipen. Alleen onder schooltijd dan, want na school ben ik er voor de kinderen.



Ook ga ik zeker 1 avond in de week lekker in bad, badbruisbal erbij, alles erop en eraan en lezen enzo. Ben ik klaar dan een lekkere bodylotion en nageltjes lakken enz… gewoon tutten dus.



Zondag gaan we altijd als gezin wandelen of zwemmen en ook dat vind ik heerlijk. Maar opladen doe ik ook als ik donderdagavond alleen naar de koopavond mag en gewoon, al koop ik niks, even alleen ben met mezelf.



Of als ik 1x in de maand op vrijdagavond naar een goede vriendin ga en daar een meidenavond heb. (drinken kan dan niet, moet wel weer terug, maar toch)



Dat zijn dus allemaal dingetjes die echt voor mezelf zijn.



Ik ben benieuwd wat jullie zoals hebben/doen

ik ben momenteel bezig met alle babyfoto’s in te plakken van mn dochters… lekker cre bea aan het zijn… zit ik lekker in de serre waar de harde regen op het glazen dak tikt met een kop koffie te plakken… :smiley:

verder ga ik savonds weleens naar vriendinnen op de koffie en lekker kletsen… zit sinds kort weer op mn sportapparaten boven…

dus heb genoeg om mezelf op te laden na een dagje met de kids… :inlove: best lekker om ook even met jezelf bezig te zijn… daarnaast gaan mijn lief en ik ook regelmatig een avondje stappen…

Ik sport voor mezelf… en dat 4 keer per week… vind ik echt leuk en ik geniet er echt van :mrgreen:



Maar idd ook even alleen de stad in, shoppen, of gewoon kijken :slight_smile:

Lekker op een terrasje even wat drinken :slight_smile:



En op dinsdagavond kijk ik Desperate housewives… wijntje erbij… chipje erbij… :mrgreen:

Ik ga eens in de 2 weken op dinsdagavond naar de spellenavond. Heerlijk met vrienden en vriendinnen bord of kaartspellen spelen. Een in de 3 a 4 maanden doen we oo keen “Catandag”. Dan spelen we een hele dag spelletjes. Verder hardlopen 2 keer in de week en that’s it.

Ik doe wel veel voor mijzelf. Alleen niet elke week eigenlijk.



Ik ga veel met mijn moeder naar musicals, ga wel eens alleen de stad in of met een vriendin. Doe eens hier en daar 's avonds een bakkie koffie.



Nee hoor, bevalt me prima zo. Oh ja, vanaf november ga ik ook 1x in de week sporten.

Het is niet echt voor mezelf maar ik kan zo genieten van mijn dochtertje dus lekker spelen een brede glimlach erop en ook wel eens samen met mijn moeder winkelen of lekker tv kijken op bed de regen die tegen het raam tikt heerlijk! En een lekker bad nemen en weg doezelen!

ik ben in de avonden bezig met foto’s bewerken en op internet zetten voor onze webshop



en af en toe maak ik 3D kaarten



op donderdagmiddag doe ik samen met m’n moeder nordic walken (droog skieen :wink: :lol: )



en in het weekend werk ik meestal op de braderie



en dan af en toe gaan we uit eten en naar theater



en dan met de kinderen ga ik weleens naar de dierentuin (heb een abbonement) niet echt helemaal voor mezelf maar breekt wel de sleur :wink:

ik heb in de schuur een repetitie hok met opname mogelijkheid, en speel/zing in een bandje , we repeteren lekker in dat hok zodat ik niet de deur uit hoef maar wel mn eigen avonden in de week kan hebben ook als manlief op dienst is

ook zit ik er regelmatig met gitaar, synthesizer en mandoline zelf nummertjes te schrijven die ik dan opneem om ze later uit te werken met band…

lekker prutsen met muziek dus :smiley:

momenteel doe ik niets echt voor mezelf.

Ik werk veel en gebroken diensten, waardoor ik geniet van elk moment met man en/of dochter.

Ik heb de behoefte ook niet om iets voor mezelf te doen.

Normaal gesproken ga ik elke maandagavond naar de harmonie.

Even een avondje klarinetten en muziek maken, en dan kan ik er echt wel weer een hele week tegen.

Ik doe gewoon liever dingen samen met mijn gezin, dan zonder hun.

en mocht er een moment komen dat ik denk: nu raak ik in ene sleur, pak ik een lekker boek en verlies me helemaal in het verhaal.

Ik ga regelmatig eens shoppen en nu er een kleinkind op komst is helemaal :wink:



Verder ga ik in de voormiddag terwijl Rob weg werken is en de kids op school, een uurtje - anderhalf koffie drinken en kletsen bij de buurvrouw.

We kennen mekaar al 20 j en zijn de beste vriendinnen. Kunnen altijd weer op mekaar rekenen als het nodig is.



Ongeveer een maand geleden heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken ! Hier in de gemeente is een Gospelkoor. Ik hou echt van die muziek en ga nu mee repeteren, 2x/week.

26/12 en 27/12 hebben we ons kerstconcert !!!

Word al nerveus als ik er aan denk, maar goed, dat hoort erbij !

Ik voel dat het me goed doet: even tijd voor mezelf !!!



liefs

gerda

Elke woensdag ga ik volleyballen met een stel ontzettend gezellige meiden en daarna de kroeg in, bijkleppen.



Elke zo/ma en do avond zit ik kant en klaar voor de tv (boer zoekt vrouw/grey’s/project catw/robinson). Heerlijk kan ik echt van genieten.



Elk uurtje tussendoor of in het weekend zit ik op de naaimachine. Dan maak ik jurkjes op bestelling. (super leuke hobby!)



En ik fotografeer graag, dus als ik tijd heb ga ik er lekker op uit, maar dat zijn geen vaste tijden.





Oh en begin november ga ik 5 lessen line dancing volgen! :mrgreen: Sorry als ik hiermee iemand voor het hoofd stoot, maar ik ga echt alleen voor de lol. Vind het dus 10 keer niets maar het is met een vriendin en we zullen vast veel lachen. :lol:

ik train intensief met onze hond en geef daarnaast ook nog zelf les en begeleid mensen met probleem honden.

Dit is echt mijn ding en mijn uitlaat klep :slight_smile:

Lekker drie a 4 uur buiten bij weer of geen weer, en alles van thuis en het werk even lekker vergeten heerlijk vindt ik dat :mrgreen:

Daar laad ik mij zelf echt mee op!

momenteel ben ik even uitgeblust nog van bevallen en gebroken nachten… maar vanaf december gaan we weer beginnen met het trainen voor de 4daagse van Nijmegen! Dat is echt mijn ding. Hond mee en met een vriendin aan de wandel.

Afgelopen jaar heb ik vanaf een ziekenhuisbed de 4daagse meegemaakt en dat was echt geen succes. Ik sta (bijna letterlijk!) te trappelen om weer te beginnen!



en daarnaast ook achter de naaimasjien, meubeltjes opknappen, fotoboeken bijwerken, lezen…

Ik sta op woensdag avond op de judomat en als het meezit smaandags ook. Komt binnen kort nog de zondag morgen bij want wil volgend jaar voor mijn zwarte band gaan dus bezig voor het examen,



x

regelmatig uiteten met mijn vriendin, even weer helemaal wij alleen, zalig!!! en ik mag een wijntje drinken want zij rijdt altijd :thumbup: van zo’n avondje kan ik nog lang nagenieten.

Ik ga op vrijdagavond met mijn beste vriendin tutten en dan wat drinken in de stad…heerlijk…kletsen…lachen…soms serieus…somss een drankje soms een drankje meer…heerlijk momentje IK zijn…en even compleet ontspannen.

Mijn lief gaat de volgende dag eruit met de kids en ik slaap uit…soms een beetje soms een beetje meer…heerlijk…dan ben ik weer even ik en voel ik me fijn…



Ik wil ook gaan sporten…dan zal het niet iedere vrijdag meer uitgaan zijn denk ik maar gewoon af en toe…we zien wel hoe het loopt…maar ik doe altijd wel iets voor mezelf,dan ben ik een leukere vrouw en mama 8)

Ik heb het wel geleerd dat iets voor mezelf doenbelangrijk is…

( of is dit topic alleen voor mama’s? dat ben ik niet namelijk.)



Maar heb wel zware periodes…



op nr 1 WENDY :inlove: mijn nichtje mijn allesie, mensen die me reallife kennen en zien hoeveel energie dit meisje mij geeft weten dat dit zo is en hoe dit effect heeft op mij, haar liefdevolle lach en knuffels, haar kletsen , knutselen … alles wat we samen doen … ahhhhhhhhhhhhh



op 2 daarnaast is de rust die ik mezelf kan geven met treinen… lekker op weg naar een bestemming of niets… een bestemming die altijd leuk en gezellig is,maar het echte rsut gen genieten begin zodra ik in de trein zit en mp3 speelt mooie muziek



op 3 dan gedichten schrijven , is echt een gedachtenverzetter en gevoels gever (uitter) …



0p 4 daarnaast is thuis een dvd aan hebben ook rust, mijn muziek draaien…



op 5 wandelen/fietsen , op de dijk bijv of in het park…liefst de hond mee. Uitwaaien en gedachten verzetten of met een vriendin bij kletsen tijdens dit soort dingen …

ik heb dat voornamelijk als ik aan ut werk ben… gewoon lekker mijn eigen ding doen en niet zo last van iemand anders die op mijn vingers kijkt… lekker muziekje aan en ik zie nog es wat van ut land… het is zelfs zo erg dat ik zelfs als ik vakantie heb mijn broertje sms (is mijn planner) of die aub mij de volgende dag wil inplannen omdat ik me verveel en thuis gek word (bij wijze van dan)… mits we niet op vakantie zijn dan …



maar goed ik heb dus van mijn hobby (autorijden) mijn beroep gemaakt



verders kan ik ook heel erg genieten als ik met vriendin de hort op ben het zij naar het dorp of een avondje gezellig naar een kroeg of hollandse avond of whatever…

Ik sport zowizo 3 keer in de week en ik ga bijna ieder weekend op zaterdag de kroeg in met mijn vriendengroep. Verder doe ik nu ook een HBO opleiding maar dat is nou niet iets waar ik heel gelukkig van word ofzo :mrgreen: Maar ik moet zeggen dat ik mijn werk ook wel als iets van mezelf beschouw. Ik vind mijn werk erg leuk.

Euhm niets…(als je forummen niet telt tenminste) maar ik mis ook niets daarin. Soms vind ik het gewoon heeeerlijk dat ik niets ‘moet’ en mijn dag heerlijk zo kan indelen als het uitkomt. Dan geniet ik intens van het feit dat ik onze zoon mag en kan opvoeden en zien opgroeien en van hem kan genieten op elk moment van de dag omdat ik in die extreem luxe positie zit van het niet ‘moeten’ werken. Al heb ik altijd met veel plezier gewerkt, daar ook energie uitgehaald etc en natuurlijk niets negatiefs over de moeders die werken (of het nu moet of omdat het een heerlijke uitlaatklep is) en niet dezelfde keuze maken die ik heb mogen en kunnen maken. Want ik ken ook vrouwen die echt geen 24/7 thuistijd zien zitten en daar helemaal geen leukere vrouw van worden. :wink:

De leukste moeder is nog altijd degene die het beste in haar vel zit en vol energie kwaliteitstijd kan geven aan het thuisfront. :thumbup: