Wat heb je nou extra nodig met een tweede kindje?

Hallo allemaal,



zoals zoveel moeders twijfelen wij steeds over wel of niet al aan een tweede kindje beginnen.

Even afgezien van dat het drukker wordt en al dat soort dingen die je met een tweede kindje krijgt, vraag ik me af of je nou echt nog met extra uitgaven te maken krijgt die je vooraf niet hebt voorzien.



Zijn hier ervaringsdeskundigen?

Esmee is nu 1,5 en zoals het er naar uitziet, willen we ongeveer als ze 2 is voor een tweede kindje gaan.Heb je dan bijvoorbeeld nog een duowagen nodig, en wat voor dingen kom je nog meer tegen :think: .



Misschien kunnen jullie ons van de twijfels af helpen :mrgreen: .

Als ze twee is en het gaat alleen op korte endjes wandelen, volstaat een kiddyboard ook.



Als extra dingen moet je naast eten, luiers, vervoer (maar ws is ze met ruim 2 dan toch al aan een achterfietszitje en ander autostoeltje toe), kleding (al zou je nog een meisje krijgen, kan het seizoen qua kleding anders zijn) denken aan extra kinderstoel, ledikantje (of je dochter gaat dan naar een groot bed).



Ik vond zelf het leeftijdsverschil van minstens 2 jaar net mooi omdat o.a. fietszitjes, maxi cosi, box, ledikant zo over konden naar de volgende.

Bedankt voor je reactie. Zelfs al zouden we er nu voor gaan, dan zou ze al ruim 2 zijn. Maar dat is nog niet aan de orde hoor :wink: .



Een autostoeltje hebben we tot 18 kg en voor de rest heb ik eigenlijk alles nog van Esmee, behalve dan misschien een ledikantje. Vanaf welke leeftijd slapen kindjes eigenlijk in een groot bed?

En gebruik je de commode nog voor kindjes van ruim 2 vraag ik me af. Want dan heb je dus toch weer een hele babykamer nodig.

Ik ben nu een dag voor Merijn zijn 2e verjaardag uitgerekend.

Het enige wat we hebben aangeschaft tot nu toe zijn nieuwe meubeltjes voor Merijn zijn nieuwe kamer waaronder een juniorbed.

Een achterzitje voor de fiets, maar dat is meer omdat Merijn te zwaar is om voorop te tillen met mijn dikke buik. Maar die zou er sowieso komen



Er komt straks een 2e tripp trapp. We hebben geen nieuwe wagen gekocht, alleen een bugaboard voor de bugaboo. Ik vind een duowagen niet nodig. De baby kan de eerste tijd in de draagzak als ik ff gauw de stad in moet en merijn loopt mee of zit in de buggy.



Dus het valt erg mee.

Aan een draagzak had ik nog niet eens gedacht :thumbup: dat kan natuurlijk ook nog.



het komt er eigenlijk op neer dat er weinig materiele bezwaren zijn :mrgreen: .

@cathyanne wrote:



En gebruik je de commode nog voor kindjes van ruim 2 vraag ik me af. Want dan heb je dus toch weer een hele babykamer nodig.




We hadden toen minder verschoningen (volgens mij maar 3-4) per dag, dat deden we gewoon op een handdoek op het grote jongensbed, de commode bleef in de kinderkamer.

de commode staat op de babykamer bij ons. Merijn kleedt ik nu al vaak staand aan en verschonen kan ook wel op bed of iets dergelijks. En als zijn broertje niet op bed ligt kan ik hem ook nog verschonen op de commode.

Hier zal Kirsten net geen 2 zijn, en we hebben eigenlijk niets bijgekocht, behalve een nieuwe kamer voor Kirsten. De baby krijgt Kirstens kamer met natuurlijk wel wat nieuwe spullen. Een duowagen hebben wij ook niet. Kirsten zit nu nog nauwelijks in haar wagen. En als we langer op pad gaan, dan gaat er toch wel iemand mee en dan Kirsten in de zapp en baby in wagen.

Fietsstoeltje alleen voor voor, maar we hebben dalijk toch 1 voor achter nodig. 2e triptrap komt er ook niet, want Kirsten wil op de gewone stoelen zitten.

Dus hier weinig bijgekocht.

@cathyanne wrote:

En gebruik je de commode nog voor kindjes van ruim 2 vraag ik me af. Want dan heb je dus toch weer een hele babykamer nodig.




Wij hebben voor Yara een dressoir gekocht voor op d`r slaapkamer met lekker veel opbergruimte. Die gebruiken we nu als commode. Is Yara beneden dan wordt ze op de eettafel verschoond op het aankleedkussen. Zo ook Thije. Ik vind een aankleedkussen beneden wel net zo makkelijk.

Thomas was 20 maanden toen zijn broertje geboren werd.



Wij hebben een nieuwe babykamer gekocht met wiegje en Thomas heeft een groot bed gekregen, zodat Sem uit het wiegje in zijn ledikant kon.

Verder een draagzak voor de wandelingen…

Meer niet eigenlijk… Al het babyspul van Thomas kon door naar Sem, we hebben ook geen extra kinderstoel. Thomas zit gewoon op een stoelverhoger op een gewone stoel en Sem zit in de kinderstoel.

Het valt dus reuze mee!!!