wat heb je nodig??

Hallo meiden!

Per gisteren ben ik begonnen met het afbouwen van de BV en heb nu hypo-allergene melk in huis gehaald (die lust Olivier!) en ik heb nog wat flesjes en een flessensterilisator ik huis. Ook een speciale borstel om de flesjes te reinigen. Zijn er nog meer dingen handig om in huis te hebben?

Zoals bv. een flessenverwarmer? Of gaat au bain marie net zo goed?

Of een flessenrekje om de flesjes te laten drogen?

Bedankt alvast!

Groetjes, Marie-Jeanne

je gaat de flessen vooraf al klaar maken begrijp ik?

een magnetron werkt net zo goed.

Ik maak de flesjes alijd per keer klaar, het enige wat ik daar voor nodig heb is een waterkoker, poeder en een kraan.

Voor de keren dat Thijmen ergens anders een flesje krijgt, neem ik doseerbakjes mee, hier heb ik het poeder voor 1 fles dan in gedaan.

een flessenrekje heb ik nog nooit gebruikt, gewoon een schone theedoek om ze mee af te drogen.

Yep, gewoon in de magnetron! Snel, makkelijk en kan bijna overal.

Wij hebben ook geen flessenrekje. Zodra ze afgekoeld zijn gaat de dop er op en gaan ze de koelkast in.

Wij maken de flessen ook per keer klaar. Water komt hier rechtstreeks uit de kraan. Wij koken niet voor, nooit gedaan ook. En dat gaat de magnetron in. Even proberen en je hebt door hoe lang het moet voor de juiste temperatuur. We gebruiken wel een flessenwarmer, maar dat is meer om het warm te houden. Fles maken --> Hieke uit bed halen en verschonen en even spelen --> eten. Flessenwarmers te over trouwens op Marktplaats! :wink:

Verder is een doseerbakje erg handig voor als je op pad gaat. Scheelt een hoop geknoei met schepjes onderweg. Water gaat dan in thermosflesjes om het warm te houden. Koud water is dan Spa Blauw. (of nagevuld met kraanwater)

Succes!

Hoi!

Bedankt voor jullie reacties alvast!!! Ik wil de flesjes ook gewoon per keer klaarmaken, en ik lees op de verpakking dat het gekookt water moet zijn…dus nu heb ik gekookt water laten afkoelen tot lichaamstemperatuur en er dan 6 scheppen bijgevoegd…hij dronk het in 1 keer op!

Alleen: wilde niet slapen daarnet, bleef huilen toen toch maar aan de borst gelegd en hij lijkt nu te gaan slapen…moeilijk moeilijk moeilijk :think: :think: :think:

Hoe doen jullie dat eigenlijk met de hoeveelheid van de flesjes? Olivier dronk soms wel 6 keer aan de borst maar mag volgens de verpakking maar 4 (!!!) voedingen…ik dacht er maar gewoon 5 te gaan geven vanaf nu…maar goed doe 6e voeding dan?! Iemand een tip??

Liefs M-J

Bij fv is het zo dat je niet over de liter per dag mag komen ivm de niertjes. Dus dat is maximaal 5 flessen van 200cc. Omdat Olivier ook nog voor het grootste deel bv krijgt zou ik me geen zorgen maken als je hem nog eens extra moet aanleggen. Denk dat dit als je straks meer fv geeft best goedkomt.

Hieke drinkt inderdaad 4 flessen van 200. (180cc water + 6 schepjes voeding) Dat gaat erg goed.

met 3 maanden kreeg thijmen nog 5 flessen per dag, niets raars aan.

Ha Sisil!

En drinkt ze dan elke dag rond dezelfde tijdstippen? gaat dat automatisch dan bij FV??

En hoe laat drinkt Hieke ongeveer?

dank!!

groetjes, M-J

O gelukkig Joseetje!! Dan gaan we daarvoor! :wink:

Over het gebruik van bronwater of al dan niet gekookt water kun je discussieren. Er bestaan volgens mij al meerdere topics over. Zal zo nog eens kijken, misschien vind je daar nog antwoorden.

Wij hebben vanaf het begin ongekookt kraanwater gebruikt. Het kraanwater in Nederland is van uitstekende kwaliteit! Gelukkig dacht de kraamzorg er net zo over. De enige beperkende voorwaarde was dat je geen loden leidingen hebt. Koken en dan laten afkoelen is als je het mij vraagt juist vragen om bacterien. Spa werd hier juist afgeraden trouwens, iets met mineralensamenstelling. Weet het niet meer precies, ben toen gestopt met opletten omdat we er toch niets mee deden.

Ik denk dat je gewoon moet doen waar je jezelf het beste bij voelt. Erg fout kun je het volgens mij niet doen.

O ja, heb er een gevonden:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=38877

Layla kreeg trouwens bij 3,5 maand ook nog 5 flessen hoor! Bij het CB zeiden ze ook dat we gewoon konden doorgaan met 5 tot ze zelf aangaf minder te willen (en dat was een paar weken later).

@marie-jeanne wrote:

En drinkt ze dan elke dag rond dezelfde tijdstippen? gaat dat automatisch dan bij FV??

En hoe laat drinkt Hieke ongeveer?

Momenteel drinkt Hieke wel min of meer op dezelfde tijden maar om nou te zeggen dat dit vanzelf is gegaan… nee. Wij hebben altijd (sinds de kraamtijd) op verzoek gevoed. Er zijn tijden geweest dat er werkelijk geen pijl op te trekken viel. Tegenwoordig gaat het beter. Ze drinkt ongeveer om 7/11/15/19. Pas sinds heel kort geen 5e fles meer. Denk dat ze nu een maand ongeveer 180+6 krijgt, en sinds een dag of 5 vier flessen. Soms nog wel 5, vooral als het een drukke dag is geweest of we weg geweest zijn in de avond.

ok bedankt voor de tips~!!!