Wat geven jullie uit aan sinterklaas/kerst??

Voor de sinterklaas zeggen we altijd per kind 50 euro (wordt stiekem toch vaak wel weer meer). Plus natuurlijk alle cadeautjes van opa, oma en tante en die doen het ook altijd wel een beetje gek. :oops:

En dan trekken we lootjes bij mijn schoonouders en dan doen we voor 15 euro pp.



voor de kerst zo’n 30 euro per kind.

En lootjes met mijn ouders en zusje.

En die kopen dan ook voor de kinderen voor zo’n 25 euro per kind.



Dus ja best wel veel eigenlijk als ik het zo terug zie hier. :oops:



Maar ga eens kijken in de speelgoedwinkel wat alles kost?

Vind het ook schrikbarend duur allemaal.

Voor de sint 20 euro ong. per kind.

Met kerst doen we niet aan cadeaus.

Pfff, geen idee. Ik begin al vrij vroeg om via marktpaats wat goedkope dingen te kopen en ben bij de action geweest. Ben voor beide dames, niet veel geld kwijt (iig geen 50 euro), en vind dat ik erg leuke cadeaus heb…

wij hebben momenteel niet zoveel geld… dus ik heb op marktplaats wat dingetjes gekocht! voor in totaal 15 euro! op zich wel leuke dingen! die er nog goed uitzien… en daar blijft het dan bij… helaas… had toch nog wat andere dingen in mn hoofd… maar dat wordt niks

alles samen tussen de 50-100 euro denk ik. Ik koop door het jaar ook al kleine dingetjes die ik opzij leg tot sint of kerst dus ik weet het niet zo exact.

Het mooiste is toch een cadeau te kunnen geven uit je hart?

Dan maakt het toch niet uit wat het gekost heeft?



Cadeautjes geven heeft in mijn ogen te maken met de waardering uitspreken. Net even iets extra’s krijgen tov normaal.

Dat hoeft niet met grote en dure cadeau’s!! Het gaat om het gebaar.

Niet om meer, groter, duurder, veel… :wink:



Javier Guzman was laatst bij Giel op 3FM

Hij mocht een vraag stellen aan de Sint. Zijn vraag was:

“Waarom krijgen rijke kinderen altijd van die dure cadeau’s, terwijl ze al zoveel hebben en arme kindertjes, die graag eens een groot cadeau willen krijgen moeten het met minder doen. Waarom geeft de Sint niet eens aan arme kinderen meer dan aan rijke, die hebben al genoeg.”

Sint

per kind ongeveer € 10,-



Kerst

eigen kids ongeveer € 20,-

de rest van neefjes/ pete kindjes die op bezoek dan komen € 10,- / 15,-



dit is trouwens de eerste keer dat er met de kerst wat duurdere cadeuas zijn, want normaal zitten daar ook ongeveer op € 10,- / 15,-

wij hebben hier voor sinterklaas nu 150 euro per kind aan kado’s staan

en bij beide opa en oma’s krijgen ze voor 50 euro aan kadootjes



en met kerst voor 25 euro per kind



geloof dat het wel heel erg veel is als ik het hierzo lees :oops: :oops: :oops:

Sint zo tussen de 100 en 150 euro per kind,



Kerst niets, alleen het eten, maar dat doen we normaal ook, dus dat is niet extra! :mrgreen:

Wij zijn dit jaar een beetje overdreven geweest :shock: :shock: :shock: , hebben regelmatig wat gekocht dus hadden niet echt in de gaten dat het zoveel was :roll:

Wij zitten nu op 250,- per kind :shock: :shock: :shock: , hadden eigenlijk 150,- in gedachte maar ja gelukkig kunnen we ons permiteren maar volgend jaar ga ik toch wel bijhouden hoeveel het precies is.



Bij onze ouders is het ook nog eens zo’n 50,- per persoon.