wat geven jullie met de feestdagen?

Wat geven jullie je kinders voor de feestdagen?

Ik weet t ff niet, met Sinterklaas is ie 2,5 jaar.

Nog n vraag: wat geven jullie uit?

-x-

Saba is dan bijna 2,5 maar of ze nou echt besef heeft van wat Sinterklaas is? En daarnaast sta ik sowieso niet achter de enorme kado’s die sommigen geven. Een emmertje klei, een velletje stickers, een nieuwe puzzel en een lekkere warme pyjama en dan zijn we al een heel eind denk ik zo. Het enige “grote” wat ze krijgt is een krijtbord. Het gaat ons meer om de aankleding en de hele sfeer rondom de feestdagen. Leuke zak van Sinterklaas tevoorschijn toveren, liedjes zingen, tekeningen maken voor Sint, oma op bezoek die vast ook wel Sint op bezoek heeft gehad, enzovoorts.

hier hebben we de sintcadeau’s al aangescaft.

voor Peter:

Een houten auto van Ikea die hij zelf in elkaar kan schroeven,

een setje raamstickers van Cars

een nieuwe dekbedhoes

Voor Aniek

een setje met cake en bakvormen van Ikea

een kartonnen poppenkast raam van Ikea

een set van 4 poppenkastpoppen erbij (ook ikea)

en een setje raamstickers van princessen.

Meer vind ik niet nodig hoor.

Anne krijgt van ons met sinterklaas een grondplaat van Duplo en boetseerklei…dus een 13euro samen (Makro).

Voor kerst weet ik het nog niet, maar dan krijgt ze ook niet heel veel hoor. Van mijn ouders en broer met vriendin samen krijgt ze een hele grote ton Duplo (215 steentjes 2-5jaar), die ton kostte 40euro (ook bij de Makro).

Hier ook kleinigheidjes.

Inderdaad staat klei op het lijstje en een pyjama. Verder zien we wel of er dan nog ergens behoefte aan is.

Ik weet nu nog niet waar het eindigt…

ben al het een en ander aan het verzamelen…

soms hebben ze bij de supermarkt leuke dingen (koffertje met dokterspulletjes deze week) en die neem ik dan mee…

of een stempeldoosje…

Dit jaar mag Wessel ook een paar keer de schoen zetten en dan wil ik gewoon kleine dingetjes in huis hebben.

@preggie wrote:

(koffertje met dokterspulletjes deze week)
Jaaaa, die heb ik net ook in m’n hand gehad, leuk man, en niet duur. Is inderdaad handig als “schoenkado”…

Nu we het er toch over hebben… mag ik aanvullend vragen wat jullie “schoenen-zet-beleid” is :think: :mrgreen: ?!

iedere dag

:lol: :lol: :lol: :lol:

heb nog geen beleid eigenlijk…

geloof dat wij vroeger 2 x in de week mochten… op woensdag en op zaterdag…

ach… om hoeveel weken gaat het nu?

en dan doe ik er een keer (toch al nodige) pantoffels in… (met wat pepernooties).

Ik geef ongeveer 25 euro per kind uit en ben al begonnen met dingen te kopen

Bij ons is het schoen beleid woensdag en zaterdag en de dag voor 5 dec en ze krijgen bij ons geen kado`s in de schoen alleen maar pepernoten en snoep chocolade of schuim enzo

Met schoenzetten wacht ik nog een jaar. Dan snapt Bo het echt en kan Roef wel aanhaken.

Kadootjes: dikke houten potloodjes, sterrenstickers (die licht geven in het donker), speelding voor in bad, auto.

Ik wil ook graag dat het gaat om de gezelligheid en ‘het verhaal’ en zal echt enorm mijn best doen om het zo te houden (dit gaat eigenlijk over het ‘temmen’ van met name 1 opa/oma-paar… :wink: ).

Ik mocht vroeger 2 keer mijn schoen zetten. 1 keer als sinterklaas aan kwam en 1 keer op 4 december.

Iedere dag gaat echt niet gebeuren hier hoor. Hoe vaak, of misschien wel hoe weinig, weet ik eigenlijk niet. Nog niet over gedacht. Denk een keer of 3…of 1 in de week.

We weten nog niet of we al aan Sinterklaas doen. En als we het wel doen, wordt het gewoon een klein cadeautje in de schoen hoor.

Op de peuterspeelzaal zal ze wel meer over het sintgebeuren leren maar tot nu toe zie ik het nut er nog niet van in om veel cadeautjes te geven ofzo.

Schoen zetten hier op woensdag en zaterdag. Ene keer alleen wat lekkers, andere keer een piepklein cadeautje.

Met Sinterklaas zelf doen we ook geen gek grote cadeaus (ik ben al klaar, heb in de loop van het jaar hier en daar wat verzameld. Als ik iets leuks tegenkwam kocht ik het). Allemaal cadeautjes van tussen de 1 en 10 euro. Indy is 4 dagen na Sinterklaas ook nog eens jarig, het wordt, hoe ouder ze wordt, steeds irritanter. Toen ze wat jonger was bestefte ze niet dat alles zo’n beetje in 1 keer kwam, maar nu krijgt ze in een paar dagen de volle lading voor een heel jaar. En dan hebben we ook nog eens de opa’s en oma’s die losgaan met Sint en verjaardag.

Kerst vieren we niet, gelukkig! :mrgreen:

Fleur herkenbaar :?

Maaike is 23 nov jarig. Gelukkig beseft ze het nu nog niet maar ik vind het wel jammer hoor dat alles zo in één keer komt.

Mijn schoonouders en ouders doen behoorlijk uitgebreid aan sinterklaas en dan moet ik één keer een enorme berg cadeau’s ‘verzinnen’ terwijl ze later in het jaar niks meer krijgt.

Deze zomer dacht ik wel; hè wat jammer dat ik nu geen buitenspeelgoed heb gevraagd met sinterklaas of haar verjaardag; maar ja daar denk je dan echt niet aan :eh: .

Ach het is een een luxeprobleem natuurlijk :wink: maar toch :slight_smile: .

Hier is het alleen in het weekend (op zaterdag) de schoen zetten.

Dit keer doe ik er alleen snoep in en de kado’s volgens wel op pakjesavond.

@Karin2 wrote:

Op de peuterspeelzaal zal ze wel meer over het sintgebeuren leren maar tot nu toe zie ik het nut er nog niet van in om veel cadeautjes te geven ofzo.

Nut heeft het volgens mij nooit… Het is natuurlijk een commercieel “getint” feest… dus het nut is vooral voor de ondernemers…

maar gewoon… Gewoon de magie van sinterklaas opgooien…

tsja… ik vind het leuk!!!

Ja nut heeft het idd niet :smiley: Maar ik bedoel, zolang zij nog geen idee heeft wie Sinterklaas is en wat hij doet, ga ik er niet uitgebreid aandacht aan besteden.

Maar ik moet toegeven, hoe dichter we bij december komen, hoe meer het begint te kriebelen. Het is inderdaad gewoon leuk.

pff sinterklaas…dat vieren wij altijd met de opa en oma van mijn man (ja, die leven nog :mrgreen: ) en m’n schoonbroer met vriendin. Wij trekken altijd lootjes en de kinderen krijgen nu een kleinigheidje erbij.

Ik denk dat ik daarnaast nog 1 iets groter kado koop voor allebei, een doosje van de duplo ofzo. Niet meer dan 20 euro in ieder geval.

Dit jaar is Teun al helemaal in de stemming gebracht door opa :roll: :wink: want die zingt al een tijdje de liedjes. Ik denk dat we op pakjesavond de kadootjes verzamelen in een zak, liedjes zingen, wat lekkers erbij en dat is het. Zo hoort het toch ook, he? :mrgreen:

schoen zetten gaat Teun hier 1 keer doen, op de avond dat hij is aangekomen. Dan zit het er nog een beetje in. En dan nog 1 keer bij opa en oma, dat vinden ze leuk :wink: