Hallo!
Na de vakantie gaat de oudste voor het eerst naar school. Helaas doet de school niet aan fruit tussendoor. Tussen de middag blijven alle kinderen over en kan ik haar dus ook geen fruit geven. Maar…ze wil natuurlijk echt geen fruit mee want de andere kindjes krijgen koekjes oid mee. Graag zou ik toch iets redelijk gezonds meegeven.
Wat geven jullie mee voor tussendoor? Hoe doen jullie het met fruit?
Alvast bedankt!
Janet
@jabe wrote:
Hallo!
Na de vakantie gaat de oudste voor het eerst naar school. Helaas doet de school niet aan fruit tussendoor. Tussen de middag blijven alle kinderen over en kan ik haar dus ook geen fruit geven. Maar…ze wil natuurlijk echt geen fruit mee want de andere kindjes krijgen koekjes oid mee. Graag zou ik toch iets redelijk gezonds meegeven.
Wat geven jullie mee voor tussendoor? Hoe doen jullie het met fruit?
Alvast bedankt!
Janet
Dat is zó ingebakken… hoe krijgen we de kinderen dan ooit aan het fruit! :? Ik ben zelf juf, en heb liever dat kinderen fruit mee krijgen dan koek (soms zelfs met chocolade). Ok, sommige koeken zijn best goed, maar als wat meer kinderen fruit mee zouden nemen, zou het wat normaler’ worden.
Een veel gehoorde kreet is “mijn kind lust geen fruit”. Nou, moet je ze zien als er eens een traktatie met aardbeien, mandarijntjes, druifjes o.i.d. voorbij komt, dan eten bijna alle kinderen het op hoor! En niet alleen omdat ze zo beleefd zijn opgevoed :mrgreen:
Mijn tip is dus: gewoon lekker fruit meegeven!
gewoon fruit meegeven hoor! en als tussendoortje bijv. liga evergreen, sultana of iets in die trant , die knul van mij krijgt echt geen chocokoeken mee naar school hoor het mag op zijn school niet eens :mrgreen:
Mijn kind eet thuis fruit. Of op de BSO.
Als tussendoortje geef ik hem een koek (soort liga milkbreak, maar dan van een huismerk, dan wel 1 en niet 2), muelslireepje (ook weer huismerk) of een plakje ontbijtkoek mee. Daarbij wat drinken in een beker.
Als ik 's ochtends koffie maak dan eet ik daar ook geen fruit bij, maar als ik al wat erbij neem is dat een koekje. Van mij hoeft mijn kind dan ook geen fruit mee naar school, want als hij thuis zou zijn, zou hij op dat tijdstip een koekje krijgen en geen appel met drinken.
Ik sta ook voor de klas. Wat ik niet vind kunnen zijn alle priklimonades of chips ed. Verder heb ik liever dat de kinderen iets meenemen van huis wat ze lekker vinden en dus goed eten, dan iets wat ze niet lusten en waar je als juf elke keer weer achteraan moet of het wel op is gegeten.
Het ene kind eet liever fruit in de pauze en het andere eet liever een koekje…
Hier mag alleen maar fruit of een gezonde koek.
Onder gezonde koek versta ik: een reepje ontbijtkoek, een mueslireepje, halve eierkoek, 2 biscuitjes…dat soort dingen. Laatst nam mijn zoon 2 tuc-jes mee, maar juf zei direct dat dat niet altijd de bedoeling was (hij mocht ze wel opeten).
Dat soort dingen dus. Maar voor tussen de middag kun je toch ook een banaan meegeven? Of een paar stukjes appel in een bakje .
Dat is zó ingebakken... hoe krijgen we de kinderen dan ooit aan het fruit! Ik ben zelf juf, en heb liever dat kinderen fruit mee krijgen dan koek (soms zelfs met chocolade). Ok, sommige koeken zijn best goed, maar als wat meer kinderen fruit mee zouden nemen, zou het wat normaler' worden.
Hier ben ik het helemaal mee eens hoor. Alleen...mijn dochtertje is wezen wennen voor de vakantie en was toen de enige die een appel bij zich had. at vind ik eigenlijk gewoon triest. Het liefst zou ik hebben dat ze allemaal gewoon fruit mee zouden moeten nemen, maar ja, dat heb ik niet voor het zeggen. Ik probeer nu een creatieve oplossing te vinden om het haar toch mee te geven maar dat valt niet mee.
Ik geef Luuk appel mee of mandarijn of aardbeien. Of tomaten.
Hij moet daar maar gewoon aan wennen hoor. Ze moeten oiok fruit eten.
Als hij honger heefd eet hij het wel op.
bij daphne op school is smorgens rond een uur of 10 fruitpauze, dan drinken ze even wat en eten fruit…of liga inderdaad …
ik zou je kindje het gewoon meegeven hoor, als ie het lekker vind ook, banaan vinden ze meestal wel lekker of een lekker peertje…
@jabe wrote:
Dat is zó ingebakken… hoe krijgen we de kinderen dan ooit aan het fruit! Ik ben zelf juf, en heb liever dat kinderen fruit mee krijgen dan koek (soms zelfs met chocolade). Ok, sommige koeken zijn best goed, maar als wat meer kinderen fruit mee zouden nemen, zou het wat normaler’ worden.
Hier ben ik het helemaal mee eens hoor. Alleen…mijn dochtertje is wezen wennen voor de vakantie en was toen de enige die een appel bij zich had. at vind ik eigenlijk gewoon triest. Het liefst zou ik hebben dat ze allemaal gewoon fruit mee zouden moeten nemen, maar ja, dat heb ik niet voor het zeggen. Ik probeer nu een creatieve oplossing te vinden om het haar toch mee te geven maar dat valt niet mee.
Maar als alle ouders zo denken, dan neemt dus geen enkel kind meer een appel mee… Eentje moet de eerste zijn, niet waar? Misschien volgt de rest dan wel! (anders kun je dit eens aangeven bij de leerkracht, misschien kan die er op in spelen!)
Mijn zoon krijgt altijd fruit mee…
Als hij ook nog naar de overblijf gaat krijgt ie dubbel fruit mee…
Op de bso eten ze om 16.00 standaard fruit…
op school om 10.00.
Gewoon een lekker stukje fruit meegeven of een liga, ik ga meestal een mandarijn mee en een evergreen liga
Hier meestal fruit en/of een dubbele plak ontbijtkoek.
Op de school waar mijn zoon nu net meeklaar is (jaja de middelbare school staat voor de deur) was dat heel duidelijk de “kleine” pauze heette daar gewoon de fruitpauze…Iets anders dan fruit wordt door de school niet op prijs gesteld en de ouders worden daar dan ook op aangesproken!
Bij mijn dochter op school heet het ook de “fruitkring” en haar tas is de “fruittas” dus volgens mij ontkomen we niet aan fruit
Maar ik ben niet heel strikt hoor. De ene dag is het appel, de andere dag wortel, tomaat, kaas, koekje, ik wissel het een beetje af en het gaat altijd op.
Ik ga echt niet naar andere ouders kijken want dan kunnen we aan de chocoprins gaan beginnen ben ik bang.
meestal neemt ze gewoon boterhammen mee.
maar als ze zou sóchtend bij de juf niet zoveel wil eten geef ik kaptijn koek mee. of een stukje fruit maar dat moet geschilt mee en verkleurt altijd zoo
groetjess
Het tussendoortje s’morgens is een Wicky en een Kapitein Koek of plak ontbijtkoek. Als Dano overblijft heeft hij een beker Aardbeiendrank (gewone melk met een schepje Nesquick Aardbei) en twee boterhammen met een kleinigheidje extra in zijn trommel (één liga, een paar pepernoten, een stukje kaas of een trosje druiven, zoiets). Verder geef ik geen fruit mee, fruit eten we s’middags na school thuis.