Wat geef je aan meisje van 1,5 jaar?

Ja, met sinterklaas dus. Ik vind het eerlijk gezegd een lastige leeftijd om iets te geven wat haar zal aanspreken. Maar het gaat dus om sinterklaas. Heb je misschien tips wat mij zal helpen om onze jutezak te vullen?



Weliswaar ben ik erg vroeg voor de sint, maar ach, ben toch al met komende verjaardagen bezig. :wink:

Ik geloof niet dat het vroeg is hoor, er is een ander sint topic waar al een hoop mensen klaar zijn zelfs!



Mijn nichtje heeft die leeftijd. Ze krijgt van ons een regenboogje van Grimm, houten kabouters met patroon van Kiind, ostheimer diertjes en een pyamaatje. Ik weet dat ze van haar ouders stapelbakjes krijgt, twee houten auto’s en een ‘knikkerbaan’ (zo’n brede waar een autootje oid naar beneden rijdt, langs een belletje enzo, weet je wat ik bedoel? Daar hebben ze hier heeeel lang plezier van gehad!).



Als je een groter kado zoekt misschien een mooie boerderij? Daarbij los ingepakte dieren, dan ben je al een heel eind.

Er is inderdaad al een ander sinterklaas topic.



Persoonlijk ben ik juist blij dat onze jongens met sinterklaas ongeveer 1,5 zijn. Lekker precies een half jaar tussen deze cadeautjes en hun verjaardagscadeautjes :slight_smile:



Er is ook best wel wat, wat vanaf 1,5 kan. Weet nu zo alleen voornamelijk jongensdingen :slight_smile:



Duplo kan ook al vanaf 1,5. (wel opletten op de dozen, het meeste is vanaf 2)



Verder zijn dingen voor buiten ook leuk om nu te geven, gezien ze er dan meteen plezier van kunnen hebben als het weer mooier weer wordt.

Oh angelbaby, ik ben ook blij dat mijn meisje een zomerkind is hoor, mooi gespreid met de decembermaand, maar na volgende verjaardag wordt het wat makkelijker, dan weet ik toch beter waar haar interesses uitgaan. Precies, voornamelijk jongensdingen weet je dan nu zo alleen, dat heb ik dus ook…



Voor onze zoon van bijna 3 is het niet moeilijk. :wink:



Lune, leuke kado’s!

volgens mij hadden wij dat jaar niet zo heel veel voor onze oudste (en ik vind het idd ook ideaal halverwege het jaar jarig en eind van het jaar ander feest).

Boekje, puzzeltje, autootje… dat soort dingen. Na 3 of 4 pakjes was hij ook echt wel klaar om dat boekje te lezen en met die auto te spelen :lol:

En een serviesje, pannetjes, nep-eten (of keukentje misschien!) is ook leuk vaanf anderhalf.

Zo’n speelding voor in bad waar je water in kunt doen! Wij hebben een kikker met een bloem op zijn hoofd en een bloem links en rechts. De ene is een waterradje en met de ander kun je belletjes blazen mbv een pompje! Is helemaal ‘HOT’ in bad hier!

@Lune wrote:

En een serviesje, pannetjes, nep-eten (of keukentje misschien!) is ook leuk vaanf anderhalf.


Idd, keukentje staat al in de planning voor haar 2e verjaardag :mrgreen:



Badspeeltje is idd goed idee, dacht ik niet zo snel aan. Ze zijn beetje uitgekeken op badspeeltje van onze oudste…

@salt wrote:

@Lune wrote:
En een serviesje, pannetjes, nep-eten (of keukentje misschien!) is ook leuk vaanf anderhalf.


Idd, keukentje staat al in de planning voor haar 2e verjaardag :mrgreen:

Hier ook! Die houten van de IKEA! :inlove: Mijn man vind 'm eigenlijk wat te duur, maar ik wil 'm al zolang 'ie in het assortiment zit! Toen had ik zelf nog helemaal geen kinderen :P :lol:

dat keukentje is gaaf hoor! is wat mij betreft het geld dubbel en dwars waard, er wordt zoveel mee gespeeld :thumbup:

Er is genoeg? :slight_smile: Poppenspullen, buitenspeelgoed (slee?), duplo (vanaf 2 jaar kan ook wel, gewoon de kleine dingen er nog even tussen uit halen), boeken, puzzels, groot binnenspeelgoed (tent met ballen, kruiptunnel, …), keukentje inderdaad + toebehoren, stoffen groenten en andere etenswaren (Ikea, maar de AH heeft ook erg leuke dingen!), theeserviesje, poppenhuis + inrichting, Little People, enzovoorts.

Nienke, er is inderdaad genoeg, maar er zijn ook genoeg waarvan de kids snel uitgekeken raken. Vandaar dus mijn onzekerheid. Mijn oudste heeft genoeg speelgoed waar hij nauwelijks wat mee gespeeld heeft. LP bijv. Die hebben we (gelukkig) 2e hands maar hij geeft er niet zoveel om als Duplo, houten trein en miniatuur autootjes.



Ach, ik denk dat ik maar een beetje van alles koop, iets voor in bad, aanvulling op Hello Kitty Duplo, alvast iets voor het keukentje, een muziekspeelgoed en wat boekjes.



Blue_fairy, het is duur, maar wel duurzaam! Ik zou het gewoon doen…

We hebben zo’n plastic keukentje gekregen (oud dus), maar is zo ontzettend lelijk en valt makkelijk om. Die gaan we wegdoen.

ella krijgt een driewieler.