Binnenkort wordt mn petekindje gedoopt. Aangezien ikzelf niet gelovig ben en dus geen idee heb wat er allemaal gaat gebeuren, weet ik ook niet wat haar te geven. Ze is belgisch, ik heb daar al eens een topicje over gehad, maar toen meer over het kado voor haar papa en mama, al ben ik daar ook nog niet uit wat gebruikelijk is.
Dusss, alles is welkom…
Ik had haar een armbandje willen geven, maar ik zag op Anne’s verjaardag dat ze al een armbandje heeft.
Originele tips zijn welkom :mrgreen: (alle andere ook )
Kinderbijbel…bestekje…ark van noah…(van little people…is alleen niet “blijvend”…) doopboek…(in de boekhandel zijn er genoeg boeken die met dopen te maken hebben)…
het is hier inderdaad traditie dat of de opa of oma of de peter en meter een edelstalen bestekje geven, bij voorkeur gegraveerd(Keltum of iets soortgelijks).
Mooie ketting, zilveren ringetje ik kreeg bij mijn dopen een echte zilveren bedelarmband heb ik nu nog.
gouden bedelarmbandje met bedeltje of plaatje met datum gegraveerd ofzo. Je kunt dan bij elke speciale gelegenheid of verjaardag een gouden bedeltje voor aan de armband geven. Kan natuurlijk ook zilver zijn.
Of een gouden kruisje aan ketting.
Afgelopen mei is mijn petekindje gedoopt en ik had inderdaad gepland haar een zilveren kinderbestekje te geven, maar dat wilden haar opa en oma al doen. Dus uiteindelijk heb ik een peuterbijbel gegeven. Was wel even zoeken, maar het was een schot in de roos.
Hey,
Waarom bel je de papa of mama niet even of ze nog iets nodig hebben?
Hier is mijn jongste zoontje pas geleden gedoopt en ik wilde nog graag het laatste deel van woezel en pip en die heeft mijn zoontje dus van zijn peettante gehad…
Tja ik vind sieraden niets voor zo’n klein mannetje…hahahahaha
succeS!!!
gr, Renaat
@miekske wrote:
Kinderbijbel
Ja leuk, Judith heeft die met haar communie gehad en ik lees er nu Luuk wel eens uit voor als hij gaat slapen.
Het internet lag er even uit, dus nu pas reactie…
Bedankt voor al jullie aanbevelingen :mrgreen: .
Kinderbijbel zal niet doorgaan, ze wordt enkel gedoopt omdat het traditie is en als het aan de papa lag gebeurde het niet, dus ik vrees dat ik daar niet mee aan moet komen. (vind het zelf al niet echt kunnen om je kindje om die redenen te laten dopen, maar goed, ik heb er een schatje bij zeg ik maar )
Ik heb idd papa en mama even gemaild. De kleine meid vind alles leuk wat ze in dr mond kan stoppen, geluid maakt en mee kan frustelen, dus dan zal het wel iets van speelgoed worden. Ik had al gedacht aan een tandendoosje of een zilveren spaarpotje, ik zal wel eens gaan neuzen.
Papa en mama geef ik denk ik zo n digitaal fotosleutelhangertje, dus kunnen ze hun kindjes altijd bijdragen…voor haar broertje koop ik een tractortje of zoiets want daar is ie gek van.