Wat gebruiken tegen muggen?

Volgende week gaan wij op vakantie :dance:

Nu wil ik graag op alles voorbereid zijn dus ben vanmiddag even naar de apotheek geweest…

Nu blijkt er voor een kindje van 15 mnd helemaal niets te zijn om muggenbeten te voorkomen :think:

Er is ooit wel iets geweest maar dat is weer uit de handel gehaald vertelde de apothekersassistente.

Voor op de slaapkamer heb ik wel zo’n ding voor in het stopcontact tegen de muggen, maar hoe voorkom ik muggenbeten als we buiten zijn?

Iemand nog tips hiervoor? huis, tuin- en keukenmiddeltjes of zo?

Voor NA de beet heb ik al iets.

Een klamboe



een citroenplant mee???



Ik stond dus vanmiddag ook al te kijken… het is allemaal voor kids vanaf 3 jaar… :frowning: :frowning:

Een echte citroen kopen en dat eventjes op een aantal punten smeren. En naast bedje zetten. En me dochtertje is niet meer gestoken :thumbup:

Hier in de apotheek kopen ze klevertjes met citronella om ergens op te kleven, op bedje maar kan misschien ook wel op kledij ??

Ook sprays tegen muggen voor babys hebben ze hier…weet niet in hoeverre die echt veilig zijn, zullen wel op basis van citronella zijn denk ik.

In Belgie kan je mosiguard kopen. Helemaal veilig voor kinderen en zwangeren. Wij hebben het gebruikt in Indonesië en het werkte perfect. De stick vond ik het prettigste, vooral voor de kinderen. Fijne vakantie!

Tegenwoordig mogen de kleintjes niks meer hebben waar DEET in zit. Dat is behoorlijk slecht voor kids en bijna alles is met DEET.



Ik heb thuis citronellakussentjes gehad van BYE BITES, kan je bij de drogist halen en de apotheek, maar die meuren dus wel erg naar de citronella. Laatst was ik bij de drogist en zij weest me op balletjes van BYE BITES







Mug-weg



ByeBites Mug-weg is een effectieve bescherming tegen muggen voor binnen en buiten. Een onzichtbaar geurscherm houdt muggen tot op een meter afstand. Met het speciale ophanghaakje kan het zomerse bolletje eenvoudig bevestigd worden waar u maar wilt. De geurintensiteit is regelbaar en elk bolletje werkt ca. 2 maanden.




Dit heb ik nu sinds een week in huis en het houd werkelijk alle muggen op een afstand! En nog beter: je ruikt ze niet!

Zo dat is handig die balletjes zeker hoe jij vertelt dat het inderdaad werkt!

ja, ik kreeg de tip van het meisje dat bij de drogist werkt. Ze weet dat ik die citronella zo vind stinken en van andere moeders hoorde ze goede verhalen. Een verpakking kost iets van €7,50 geloof ik.



Amy reageerd behoorlijk overgevoelig op muggensteken (dikke rode bulten, alles zet op) en toen ze er laatst 14 in haar gezicht had :shock: rende ik lichtelijk overspannend de drogist binnen :mrgreen:

Die balletjes lijken me wel wat, ik ga vrijdag in de stad op zoek.

Het is voornamelijk om haar buiten tegen muggen te beschermen en die balletjes kan ik ook gewoon aan de buggy of kinderstoel hangen.

Haar insmeren met citroensap kan natuurlijk ook maar dat vind ik zo stinken :sick:

In elk geval bedankt voor de tips!