Wat eten we vandaag???

Zo ik lees al heerlijke dingen :drool:

Wij krijgen de schoonouders op bezoek.

voorgerecht: rundvleessoep met breekbrood en kruidenboter

Hoofgerecht: krieltjes, stoofpeertjes, boontjes, beenham (2 soorten , 1 uit de oven met honing mosterd saus en 1 gekookt in water) en varkenshaasjes roerbakken met champignons en kruiden.

Nagerecht: stracciatella pudding toetje (uit duitsland) en een stukje viennetta ijs.

@Zeemeermin wrote:

@Mex wrote:
Ossobuco, krielaardappeltjes in de schil, sperziebonen in katenspek

Oeh, lekker Mex! Receptje?

Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens…

Dank je :inlove:

Op goed geluk van internet geplukt… Was lekker, al zou ik volgende keer het wel al 's ochtends alvast maken en dan de hele dag laten pruttelen. De resten van de saus gebruiken we trouwens een andere keer om met pasta te eten :thumbup:

Ossobuco alla Milanese met gremolata

2 kalfsschenkels

peper, zout

bloem

2 uien

1 grote wortel of 5 worteltjes

2 teentjes knoflook

2 stengels bleekselderij

2 takjes tijm

3 el olijfolie

1 citroen (schil)

3 dl droge witte wijn

2 dl kalfsfond

laurier

2 takjes rozemarijn

2 ansjovis

Wrijf de schenkels in met wat peper en zout. Snijd het randje vet enkele keren door. Dit trekt bij het bakken meer samen dan het vlees, waardoor de schenkel bol zou gaan staan. Wentel de schenkels door de bloem en klop de overtollige bloem eraf. Verhit de boter met de olie in een pan en bak de schenkels rondom bruin in ca. 10 minuten.

Neem het vlees uit de pan en houd het warm in een voorverwarmde oven op 100 graden. Maak de ui, de bleekselderij, de knoflook en de wortel schoon, snijd ze klein en fruit ze ca. 3 minuten in het braadvocht. Blus dit mengsel met de kalfsfond en de witte wijn. Voeg het vlees weer toe.

Voeg het laurierblad en de tijm toe. Laat het geheel met de deksel op de pan in ca. 1 uur gaar sudderen. Roer af en toe door. Pas op voor aanbakken, voeg zonodig nog wat kalfsfond toe of laat de saus wat indikken. De saus mag zeker niet te dun worden. Controleer af en toe of het vlees al gaar is. Breng de saus op smaak met wat zout en peper en verwijder het takje tijm.

Maak ondertussen de gremolata:

Hak 3 eetlepels verse peterselie, 2 teentjes knoflook, 2 ansjovis en de schil van 1 citroen fijn

Leg de schenkels op voorverwarmde borden, bestrooi met de gremolata en giet de saus er overheen.

Lekker met risotto

Tostie en een glas melk

cupcakes en een glas melk

:mrgreen:

snert met zelfgebakken brood en spek :angel:

@Nefarious wrote:

Tostie en een glas melk

En lekker dat dat kan zijn :thumbup: :mrgreen:

Wij zijn vanmiddag wezen brunchen in een hotel in het naburige dorp. Het was ontzettend uitgebreid en ook de kinderen hebben zitten smullen van allerlei niet alledaagse hapjes. Het kinderbuffet hebben ze volledig links laten liggen. :inlove:

Aardappeltjes uit de oven met rozemarijn thijm en knoflook en een honing mosterd dressing .

Met een rollade met honing mosterd dressing

en asperges en haricot verts

Na

Straciatella ijs en chocolade ijs

:drool:

Zit helemaal vol :oops:

@Maxime wrote:

@Nefarious wrote:
Tostie en een glas melk

En lekker dat dat kan zijn :thumbup: :mrgreen:

Het was lekker!

Ik was dus in alle Kerst drukte volledig vergeten dat ik geen speciaal eten in huis had voor vandaag. Dus ik scraapte bijelkaar wat ik in huis had. :lol:

De kinderen zijn weer thuis, moe maar voldaan :inlove:

Vandaag bij schoonouders: courgettesoep, puree, rodekool, jachtschotel en danio-toet toe. Mijn schoonvader is de ‘kok’, maar vorige weer geopereerd, maar we hebben heerlijk gegeten.

Morgen kook ik: garnalencocktail, lasagne, salade met veldsla, brood, Panna Cotta toe.

garnalencocktail

broccolisoep

zalmtournedos in parmaham

aardappelkroketjes

verschillende gegratineerde groente

bitterkoekjesmousse (zelf gemaakt)

Zalmgebraad, groente en gegratineerde aardappeltjes.

Straks als middagsnack de restjes van gisteren. :mrgreen:

zelfgemaakt broodje hamburger :mrgreen: :drool:

(gisteren hebben we al een 4 gangen diner gehad)

suzanne

Gister kwamen mijn schoonouders eten:

wortelsoep en pide

ovenschotel met aardappels, wortels en pastinaak

broccoli

kalkoen

stoofpeertjes

appelmoes

chocoladepudding

de kinderen: worteltjes, komkommer, worstjefds en gebakken aardappeltjes en stoofpeertjes en cornetto’s toe.

Sm had de soep, kalkoen en de pudding gemaakt en meegenomen en de rest heeft mijn vriend gemaakt

Vanavond gaan we bij mijn broer gourmetten.

Wij gaan vanavond bij mn schoonouders gourmetten :slight_smile:

nasi met van alles en nog wat er omheen ( satevlees,satesaus, eitje, ananas, kroepoek, pittige knoflookgarnaaltjes, jacobsschelpen, etc etc)

@Zeemeermin wrote:

@Sennapen wrote:
:lol: wij eten, van die gdraaide frietjes, frikandel en sla met tomaat/komkommer/ei :drool: :drool: :drool: :drool: :drool:

Dat is voor jou nu echt een feestmaal he? Lekker van genieten!!

Hier vanavond een kleine carpaccio vooraf, daarna gebakken aardappels met boontjes en draadjesvlees van gisteren.

Ja echt!!! Was een feestmaal hoor, was zoooo lekker!!!

De mannen eten vanavond een burger, aardappelen en wortels en mama gaat weer op rantsoen :wink:

Voor manlief: hutspot.

Voor mij zelf: zuurkoolstamppot.

Hier ook restjesdag :wink:

Rundvleessalade

Boursin cuisine met champignons

stokbrood

kipsatésalade

En maak er nog een salade bij van komkommers/tomaat/veldsla en een dressing.

Gisteren had mijn vriendin zoveel hapjes op tafel staan dat we maar niet meer gekookt hebben. Vanavond komt het kerstdiner van gisteren op tafel en eten we weer met z’n allen. :thumbup: Het wordt varkenshaas met zelfgemaakte peper- of champignonsaus, sperzieboontjes met spekjes en kruidenboter, warme witlofsalade met ham en kaas, stoofpeertjes, aardappelpuree of pommes duchesse.