Wat eten we vandaag???

@Mutsie86 wrote:

@ollie wrote:
Muts; zalmfilet mag je gewoon hebben hoor.

Ik durf dat niet aan. Ja van de visboer maar dat vind ik te duur :shifty:

Normaal eten we altijd de driepvies zalm van de lidl. Van alles geprobeerd maar die vinden we het lekkerst. Maar ik eet geen diepvries vis of voorverpakte vis nu.

Wel makreel van de visboer :drool:

Volgens het voedingscentrum kun je juist beter geen roofvissen als tonijn en koningsmakreel eten :wink:

Nee, dat klopt. Maar zalm wordt juist aangeraden: vette vis! Omega 3

Behalve dan de gerookte verpakte variant. Dussss, juist zalm(filet) eten als je zwanger bent!

ik ben blij dat ik vegetarier ben, dan blijft er voor de zwangerschap maar heel weinig over om je druk over te maken of je dat wel of niet mag :angel:

gisteren lekkere indiase curry gegeten met kikkererwten, kokosmelk, mango en rozijntjes. vandaag denk ik rijst met linzen en papadams, beetje uit hetzelfde vaatje getapt (weer rijst met peulvruchten, indiaas gekruid), maar vooruit, dat overleven we vast wel :angel:

Gekookte aardappels,spinazie met een stukje vlees.

Lol, hier ook vandaag ongevaarlijk vegetarisch :lol:

Zoete puntpaprika’s, gevuld met o.a. couscous, rozijnen, gedroogde abrikozen, pijnboompitten, ui, citroen

Tonijn lust ik al niet, dat scheelt. Sowieso zijn wij geen viseters (de eerste maanden liep ik al kokhalzend langs een viskraam :oops: )

Makreel van de visboer is geen koningsmakreel dus dat is ook geen ramp.

Maar als ik niet weet waar bepaalde vis vandaan komt (herkomst) dan eet ik het niet. Vis uit de vriezer eet ik nu dus echt niet, zelfde als vis uit de supermarkt.

Maar meer lust ik ook niet qua vis :lol: Ja lekkerbekjes en kibbeling :mrgreen: en paling maar dat vind ik veel te duur.

Als je lekkerbekjes en kibbeling lust, dan lust je waarschijnlijk al meerdere vissoorten (kabeljauw, heek, wijting, koolvis, panga - en van die laatste wil je helemaal niet weten in wat voor verontreinigde rivierdelta die grootgebracht wordt :shifty:).

De ene vis is ook de andere niet he…

Maar eten waar je je goed bij voelt he, anders smaakt het toch niet :wink:

Daarom, en voor de rest hoef ik nergens naar te kijken qua eten ofzo. Want biefstuk en ander rood vlees eet ik sowieso al nooit.

Vandaag eten we aardappelblokjes, wokgroenten en kip

fusilisalade a la sonja

@Zeemeermin wrote:

Mutsie, even OT… ben je al 38 weken zwanger :shock: ? Wat is dat snel gegaan zeg!!

Vreselijk snel. :inlove: Al duren deze weken weer wat langer :lol:

Vond de weken van 20-35 weken zwangerschap echt voorbij vliegen.

tut wil vandaag pannenkoeken en laat dat nou net mama`s lievelingseten zijn :lol:

Vandaag kleine gehaktballetjes door elkaar met rode ui/paprika/prei met couscous of rijst

Even een combi van wat er nog ligt :mrgreen:

Morgen pannenkoeken (ohja, nog even spek halen :drool:)

@Zeemeermin wrote:

Mutsie, even OT… ben je al 38 weken zwanger :shock: ? Wat is dat snel gegaan zeg!!

Haha, dat is juist niet OT :smiley:

Wij eten spaghetti met groenten en tomatensaus (zonder vlees). :slight_smile:

@D. wrote:

@Zeemeermin wrote:

dat ligt eraan waar die o voor staat, voor on of voor off 8)

hier denk ik een stamppot, maar welke? :think:

wij hebben net gevuld stokbrood gegeten a la sonja ipv de fussiliesalade

@fiep klophout wrote:

@D. wrote:
@Zeemeermin wrote:

dat ligt eraan waar die o voor staat, voor on of voor off 8)

hier denk ik een stamppot, maar welke? :think:

In InternetLand betekent OT ontopic, alsof jij dat niet weet, forumpolygamist :hand:

Spaghetti vanaaf.

Wij hebben vanavond ovenpasta met zalm gegeten.

@Zeemeermin wrote:

De O van Offtopic deze keer :mrgreen: !!

Dank je voor de opheldering. 8)

@D. wrote:

@Zeemeermin wrote:
De O van Offtopic deze keer :mrgreen: !!

Dank je voor de opheldering. 8)

:lol: :lol:

We zullen nu weer ontopic gaan :wink:

Ik ga vandaag iets nieuws uitproberen, indische smoor.

Met rijst.