Morgen krijgen we 3 eters. Zij hebben in de vakantie op ons huis en de kat gepast. Eerst wilden we barbecuen, maar daar is het geen weer voor. Maar wat nu?? Tapas is natuurlijk lekker, maar veel werk. Gourmetten is ook leuk, maar hebben jullie nog originele ideeen?
wraps…met salade er naast…
Een lekkere lasagne (spinazie, gerookte kip :drool: ) met
chiabatta, zelfgemaakte botertjes en een salade (caprese bijvoorbeeld)
(recept hebben van die lekkere lasagne…PB me maar even )
een grote pan paella met een salade, olijven en evt. brood apart?
ligt er ook aan waar jullie op vakantie zijn geweest, iets in de stijl van het land?
ja heerlijk paella wilde ik ook als tip geven…
of een heerlijke goulash :drool:
of gevulde aubergines :drool:
Ik lees recept voor lekkere lasagne…nu moet ik de laatste tijd weinig (heel weinig) van eten hebben maar hierbij begintmijn maag toch te knorren :drool:
Paschal mag ik pb? :shifty:
Gourmetten zou je kunnen doen, maar mischien is het dan leuk als je wat aparter vlees op tafel zet?
Een pastaschotel (eventueel een koude)
Ik vind het trouwens persoonlijk altijd heel leuk wanneer ik bij mensen eet dat er normaal eten op tafel staat.
Dus een maaltijd wat mensen gewoonlijk ook wel eten.
Vind het zo leuk om op die manier ‘stiekem’ mee te mogen kijken hoe zij 's avonds aan tafel zitten :mrgreen:
Héél lekker en makkelijk: taartje van bladerdeeg met vulling van zalm, prei en broccoli in knoflookroom. :drool: :drool:
Gewoon verse zalm mengen met room en knoflook (of bijvoorbeeld boursin cuisine) en gesneden prei en stukjes broccoli. Kruiden naar smaak (bijv wat peper, dille etc). Eventueel ook nog stukjes gerookte zalm erdoor.
Bakvorm/ovenschaal bekleden met bladerdeeg en vullen die hap! Eventueel bovenop ook nog wat reepjes bladerdeeg om het ‘af’ te maken. Dit kost je ongeveer 10 a 15 minuten om te maken, en dan nog half uur in de oven zetten.
Samen met salade (met geitenkaas en pijnboompitjes) en evt stokbrood met knoflookboter en/of tapenade. :drool:
veel plezier!
Als je er van houdt: mosselen…
Met turks brood en zelfgemaakte knoflooksaus…
Pascal mag ik ook een receptje?
Ook van de botertjes? :oops:
Ben ook weer eens toe aan wat anders
Als je nog meer pasta gerechtjes weet, graagggg Melchior smult
van pasta :drool: :lol:
Groetjes Nellie :-*
KAASFONDUEEEEEEE :drool: :drool: :drool: :drool:
ipv botertjes ken ik nog een heel eenvoudig recept wat goed in de smaak valt hier:
potje tomato secci in de beker van de staafmixer, 1 teen knoflook erbij. Met de staafmixer een puree ervan maken, en hup je hebt tapenade
(haal de olie van de tomaten af, en voeg die desgewenst toe voor een smeuiiger resultaat. Alle olie uit het potje is veel te veel).
Heeeeeeeerlijk op een stokbroodje of foccia (of hoe schrijf je dat, dat brood met rozemarijn, hmmmm)
Ook lekker als smaakmaker in de jus
Smakelijk eten hoor, ik zag lekkere dingen voorbij komen!
lekkere pasta, wraps, idd gewoon eten…
eehm eeehm eeehm lekkere pan nasi is vaak ook wel goed.
gourmetten!
KAASFONDUEEEEEEEEE :drool: :drool: :mrgreen: :mrgreen: hahaha
Boeuf bourguignon… :drool:
We hebben net boodschappen gedaan en het worden toch de tapas. Bij ons bij AH hebben ze zoveel kant en klare dingen staan, dat het ineens veel minder werk is. Jummie jummie, ik heb er nu al zin in!!
Oh ja, en als toetje chocoladefundue!!! :drool:
smakelijk eten
:drool: :drool: :drool:
Eet smakelijk vast!