wat erbij te drinken?

ok… met dit warme weer moet Daan natuurlijk ook extra drinken… maar… diksap moet ie niet… frunnikt een beetje met de speen in zijn mond en laat het eruit lopen… ook zo met water, dat spuugt ie zelfs gewoon weer uit…

het enige wat hij drinkt is vers sap, bij mijn ouders, die hebben zo’n sapcentrifuge/pers/machine voor allerlei soorten fruit te persen/pureren…

zou ik een beetje fruithapje kunnen aanlengen met water???

Je kan het natuurlijk altijd proberen, als hij het niet lekker vind eet ie het niet.

Tja, lastig hoor. Maar wat eet hij verder op een dag? Fruithapjes en toetjes tellen ook mee als vocht volgens mij.

Heb je al wel eens roosvicee geprobeerd? dat vind die van mij helemaal geweldig!!

Groetjes Heidi

nee moet ie allemaal niet… zal het nog sterker vertellen… hij had eerst een groot deel van een fruithapje op, de rest heb ik toen aangelengd met water… en meneer dronk er wel geteld twee slokken van :wall: toch dezelfde smaak zou je denken…

hmmz fruithap met water zou ik ook niet lekker vinden denk ik, maar verssap weer wel.

en koude of lauwe thee???

hier ook een monstertje hoor wat niets drinkt zo ong. naast zijn flessen

heb nu ook vers fruit gehaald, eerst met de staafmixer, dan door de zeef heen… zou drinkbaar moeten zijn…

ik probeer alles, want zeker met dit weer zweet ie zich een slag in de rondte… *(zijn broer deed dat ook)… dus ik vind dat ie wel het extra vocht nodig heeft

Doe nu ook al 30cc extra water in zijn fles…

Maar water moeten beebjes leren drinken hé, ik zou het wel blijven proberen meis, hier ging het ook niet in 1 keer toendertijd.

ik blijf het ook wel proberen… maar met deze hitte moet hij gewoon extra drinken… hij zweet zoveel… en zijn ontlasting was ook veel te vast. dus kreeg hij m.i. te weinig vocht binnen…

ach, dan maar wat extra fruit… is ook goed voor hem

Wat Mellie zegt.

Noa moest eerst ook geen water, (sap, Roosvicee e.d. trouwens ook niet) maar ik bleef het toch maar aanbieden. Omdat ik geen zin meer had om die dure sapjes te blijven kopen (die ze toch niet dronk), hielden we het op een gegeven moment maar gewoon bij water. En nu drinkt ze bijna niet anders meer! :thumbup:

en als je een peer kookt en dan het kooksap geeft?

Sam drinkt ook weinig, en ook met dit warme weer.

Ik doe dan wel extra water door het fruit, en dan gewoon met een lepeltje geven, hij hapt het dan wel op!! :thumbup:

En, ik pers wel eens verse sinaasappels voor hem! Flesje vol, gaat dan zowieso die dag op! Op de één of andere manier vind hij dat lekkerder dan ranja,diksap/roosvichee/water (jaja, ook alles al geprobeerd, en alles gaat dr met moeite in)

Ooh, wat meneer hier wel wil. Uit mijn glas drinken i.p.v zijn eigen beker! :thumbup:

vandaag eens geprobeerd om fruit(kiwi, banaan en meloen) door de passe-vite te doen, daarna nog door een roerzeef… en ja hoor, dat dronk ie(dus eigenlijk persen maar net ff iets anders…)… het was alleen net nog iets te dik voor het flesje, maar ja hoor… een klein beetje water erbij en meneer lustte het niet meer :wall: dus dat sapje voortaan maar met de papspeen…

anna… sinaasappel vind ik nog zo zuur voor die kleintjes… ik geef het wel eens, maar altijd in combinatie met een wat zoeter stuk fruit…

Ooh Sam eet eigenlijk alles, ook sinaasappel. Ook kiwi of aardbei!

Maar als je een sinaasappel perst, en is te zuur, beetje aanlengen me water :wink: Scheelt weer een stuk!

Hoe gaat het drinken nu???

nog steeds knudde… aanlengen met water is geen optie, dan moet ie het al weer niet…

Gisteren op de kermis(het was warm) eens appelsap geprobeerd… en waarempel, meneer lust het!!! Tis niet optimaal, maar als het zo warm is neem ik dat maar voor lief…

op het cb zeiden ze trouwens dat ik niet perse iets bij hoefde te geven… behalve dan met het warme weer…