Ik loop er al de hele week aan te denken…
Het lijkt me leuk om in navolging van het huiskamer topic “wat eten jullie vandaag” ook zoiets te doen voor de kleintjes.
Veel moeders koken toch apart of ze veranderen iets aan hun eigen maal. Omdat ik best wel eens zonder inspiratie zit, lijkt het me dus leuk en nuttig als men eens opschreef wat ze die dag voor hun kindje gaan maken (potjes tellen ook)
Hier eet Michel vanavond sperziebonen met gehaktballetje en aardappels. Niets gepureerd, maar gewoon fijngesneden en een beetje gehusseld.
Wij eten dat ook, maar voor hem kruid ik het gehakt met wat knoflook en ui, maar geen zout.
Fer krijgt vandaag macaroni met tomatenblokjes, courgette en een beetje ham erdoor.
aha… :thumbup: alleen kom ik dus zelden in het keukentafel hoekje en al helemaal niet als ik inspiratie zoek voor bijvoeding en voeding voor een baby… niet gezien dus
Sowieso niet gek dat je die niet gezien hebt, de laatste keer is er 7 april op gepost.
Lars heeft vandaag spersieboontjes, aardappels en kip gehad.
Wel door de staafmixer, maar we bouwen de grootte van de “stukjes” op.
Jurian heeft bloemkool in piepkleine roosjes, een aardappel erdoorheen geprakt en een bakje yoghurt met wat diksap op
Wij hebben het geluk een kliko op de wereld te hebben gezet, meneer eet niets gepureerd maar gewoon “as-is”
Gisteren was de planning sperziebonen met gehakt, maar papa wilde graag tuinbonen met speklapjes en ook dat ging er prima in… de tuinbonen alleen even gehalveerd en het stukje speklap fijngesneden. Beetje aardappelen erbij en wat perzik… het was zoooo weg :lol:
Wat een heerlijkheid, zeker gezien we 2 moeilijke eters hebben in Aniek en Peter…
Vanavond eten we spaghetti met gehaktballetjes en veel groenten.
Ik maak het altijd met verse kruiden, geen zakjes zoute troep dus. Mies kan en mag het dan ook gewoon eten. Er gaat wel knoflook en gember door, maar dat is hij inmiddels wel gewend en gaat er ook gewoon in. :shifty:
Hier vandaag chili con carne. Alleen voor zoonlief zonder chili
Aardappelblokjes, vissticks en spinazie.
Onze kerel eet alles gewoon mee, word alleen even in stukjes gesneden (maar voor Robin ook…).
Alleen bij frietjes, pittige ovenschotels, etc krijgt hij iets anders.
Maar ik moet zeggen dat ik nu vaker aardappels, vlees en groente eet om hem zoveel mogelijk mee te laten eten.
Over een goede maand word hij 1 jaar en ik neem het al niet meer zo heel nauw met de ‘regeltjes’… Lucas heeft vorige week mee pannenkoeken gegeten…
Bloemkool, aardappels en ham (met de staafmixer)
Aardappelschotel met gehakt
gisteren bloemkool met aardappelen en een fijngesneden saucijsje.
vanavond staat er spaghetti op het programma, zal wel gesmeer worden, maar t is wel lekker :mrgreen:
Gisteren sperciebonen met aardappels en kip
Vanavond witlof met ham en kaas en aardappels
worteltjes
We zijn net begonnen met introduceren, ze krijgt dus maar 1 ding tegelijk en minimaal 3 dagen achter elkaar, vandaag de 2e dag, morgen zit ze op het kdv dus vrijdag laatste dag wortel. Het gaat hier half om half, dus gewone wortel in de hand, lekker kliederen en zelf eten en de helft geprakt met nutriton (anders komt ook de hele wortel er als sap weer uit) op een lepeltje. Geloof dat de wortel wel geslaagd is.
Worteltjes, de yoghurt met diksap heeft hij al op