Wat een onzin zeg...

Ik heb over het algemeen niet zo veel te zeuren als het om vrij gaat bij tigo op school… Alle vrije dagen zijn ruim van te voren bekend en er is altijd wel een mouw aan te passen voor mij, ik vind het altijd wel meevallen met al die vrije dagen…



Maar voor aanstaande donderdag heb ik echt geen begrip. Dan beginnen de lessen om half 10 ipv half 9. En waarom? Omdat alle leerkrachten de woensdag ervoor op bezoek gaan bij de kids van groep 8 die op werkweek zijn. Hartstikke leuk dat ze dat doen, maar omdat ze het dan laat maken moeten de kinderen maar een uurtje later op school komen de voldgende dag… Vind het echt belachelijk… Moet ik spontaan een keertje doen, tigo een uurtje later naar school brengen zodat ik een uurtje langer op mijn bed kan liggen als ik het laat heb gemaakt de avond ervoor. Weet zeker dat mij dat niet in dank wordt afgenomen

gelukkig worden de uren van die leerkrachten op die woensdag betaald… of toch niet?

wart idioot zeg :shock: vooral omdat het volwassen mensen betreft, die neem ik aan, niet dood neervallen als ze een keer een uurtje minder lang slapen…

Precies fiep, het gaat om volwassen mensen!!!

Dit doen ze dus ieder jaar… vindt het zo een onzin… Zit er eigenlijk over te denken om dat aan te kaarten, maar waar of bij wie moet ik dat dan doen???



Kijk, als ze dat nou op 6december doen, dan heb ik begrip omdat de kids over het algemeen op 5december laat gaan slapen… Dan is zo’n uurtje langer op bed voor kinderen helemaal niet zo onverstandig. Maar komop, voor volwassen mannen en vrouwen die vast wel eens wat vaker laat naar hun bed gaan???

Is inderdaad wel van de zotte zeg! Indy mocht vorig jaar op 6 december een uurtje later naar school, maar de leraren waren er wel om 8:30 voor de kinderen van wie de ouders moesten werken. Maar als leraar een avondje laat naar bed, ze kunnen me niet vertellen dat dat nooit vaker gebeurd?! :think: En dan ook nog voor zoiets als schoolkamp.

@blue_fairy wrote:

gelukkig worden de uren van die leerkrachten op die woensdag betaald… of toch niet?




Deze uren worden niet extra betaald. Als leerkracht maak je geen overuren. Dit soort dingen horen bij je werk. Maar vindt het wel belachelijk dat daarom de hele school een uur later begint de volgende dag. Ben zelf leerkracht en inderdaad 6 december is een ander verhaal (mits het op tijd gemeld is).