wat een luxe-probleem....

Tja, wij hebben dus echt een luxe-probleem nu. :?

Al een aantal jaar wonen wij met heel veel plezier het grootste deel van de week in het oude huis van mijn zus. Zelf hebben we een kleine flat, en mijn zus woonde met haar gezin boven de praktijk van haar man. Die kreeg een andere baan, de praktijk werd verkocht, de ruimte verhuurd.

Omdat mijn zwager niet zeker wist of de nieuwe baan ook een vaste baan zou worden, wilde hij het huis nog niet aan een vreemden verhuren, omdat hij, als het nodig was, er zo weer in wilde trekken. Omdat ik in de praktijk meewerkte, was het een heerlijke oplossing dat wij er (tijdelijk) gingen wonen. Het is een geweldig huis, mega tuin, en toen ik nog werkte hoefde ik alleen maar de trap af. Kinderopvang is aan huis geregeld, en daar mogen wij ook nu ik niet meer werk gebruik van maken. We betalen hier alleen gas en licht, en als er iets kapot is repareren we dat uiteraad zelf, maar we betalen geen huur. Allemaal voordelen dus.

Maarrrr…mijn zwager heeft een vast contract gekregen, en wil het huis nu gaan verkopen. Wij hebben het recht van eerste koop. En nu weten we dus niet wat we moeten doen. :eh:

Ik heb alle voordelen en nadelen al tegenover elkaar gezet, maar die lijstjes zijn even lang :mrgreen:

Wanneer we het niet kopen, gaan we er snel uit, omdat we tenslotte een eigen flat hebben (die wel erg klein is nu :slight_smile: ) Die gaan we dan wel verkopen, en we gaan dan toch ook op zoek naar een ander huis.

Het is zo lastig om te beslissen waar we willen wonen. Ik wil het liefste bij de school van de kinderen, maar dit huis is ook wel uniek, en zo gezellig met mijn öude"werk en collega’s zo dichtbij.

Ik word dus gek van mezelf, en van mijn getwijfel. Mijn man laat de keuze vooral aan mij, hoewel hij ook de school van de kinderen wel heel belangrijk vindt.

Een luxe probleem dus, helemaal niet interessant voor jullie waarschijnlijk, maar ik wilde het toch even kwijt 8)

hoever is de school van je huis bij de praktijk vandaan?

ik zou zelf voor het huis gaan waar je nu woont en de flat verkopen… (maar ben een buitenmens… ik hou van ruimte…)

School is een half uur rijden! We hebben die school gekozen toen we nog in de flat woonden.

Praktijk staat overigens ook in de stad, maar wel met veel ruimte eromheen.

Ik moet wel zeggen dat het ook een duur huis is, voor minder geld kunnen we ook naar een mooi dorp. Ik ben een stadsmens, maar voor de kinderen is een dorp misschien ook wel fijn.

oeii half uur is wel lang ja…

als ik je reactie hoor… heb je eigelijk je keuze al gemaakt (een ander goedkoper huis kopen)

Is er geen andere leuke school in de buurt?

ALs jullie de flat toch gaan verkopen als jullie niet in het huis blijven wonen en iets anders moeten/gaan kopen zou ik dus gewoon het huis waarin jullie nu grotendeels wonen kopen.

Ik zie geen nadelen eigenlijk. :think:

@Madre wrote:

ALs jullie de flat toch gaan verkopen als jullie niet in het huis blijven wonen en iets anders moeten/gaan kopen zou ik dus gewoon het huis waarin jullie nu grotendeels wonen kopen.

Mijn hemel wat een lelijke zin. Kan je er iets uithalen?

Je woont er nu toch ook al in? Als je tot het bericht van je zwager er met veel plezier hebt gewoond, lijkt me niet dat het plezier nu minder wordt of dat er ineens problemen ontstaan (de school was nu dan toch ook al een half uur verder).

Het verschil is gevoelsmatig.

We hadden nu steeds het gevoel dat het tijdelijk was. Bovendien waren we nu ook nog wel regelmatig in de flat, waar mijn man door de week ook het meeste woont, omdat hij vaak laat thuis is uit zijn werk en weer vroeg moet beginnen.

Als we dit kopen, wil ik ook echt hier settelen. Nu leven we nog een beetje in twee werelden.

De afgelopen periode woonde ik eigenlijk gewoon op/bij mijn werk. Zo zag ik dat. Wanneer we het huis kopen moeten we hier ook echt helemaal gaan leven. Ik denk dat dat voor mij een beetje het breekpunt is.

En al schrijvende krijg ik steeds meer het idee dat ik dat dus niet wil… :slight_smile: Ik geniet wel heel erg van de collega’s om me heen, ik loop 's morgens vaak even de trap af voor een kop koffie, spring bij als het druk is enz. enz. Dat zal ik zeker missen. Maar in deze plaats echt gaan wonen, dat zie ik toch niet zitten. Hmm…eigenlijk is het dus al gewoon duidelijk, maar ik vind het gewoon heel moeilijk om definitief niet meer bij de praktijk te horen denk ik. Zoiets.

hanneke. het blijft moeilijk… maar het belangrijkste is dat je tevreden bent met je keuze…

Vogl je gevoel.

Zet op een vel papier “ja” en “nee” en pak een pen. Denk maximaal 3 seconden na en omcirkel je antwoord. Dan volg je je gevoel.

Mijn mening bij het kopen van huizen is dat het oergevoel (zo noem ik het maar even) doorslaggevend is.

Wat doe je met de school als je een ander huis gaat kopen? Ga je dan een huis zoeken in de buurt van de school of ga je dan ook langer rijden of op zoek naar een andere basisschool?

Als het dat laatste is zou ik het nu niet laten afhangen van de afstand tot school.

Nu haal en breng je de kinderen toch ook al vanuit die woning naar school? Dus afstand tot school is geen probleem.

Maar als het je gaat om de plek waar het huis staat en je je zelf daar niet ziet wonen permanent, dan zou ik er vanaf zien en een huis zoeken waar je wel op je plek bent.

@jet wrote:

Nu haal en breng je de kinderen toch ook al vanuit die woning naar school? Dus afstand tot school is geen probleem.

Maar als het je gaat om de plek waar het huis staat en je je zelf daar niet ziet wonen permanent, dan zou ik er vanaf zien en een huis zoeken waar je wel op je plek bent.

De afstand is NU geen probleem, omdat we ook nog de flat hebben die wel vlak bij school staat. Soms kwamen vriendjes ook daar spelen. Als we de flat niet meer hebben kan dat dus niet meer, en moeten ze ook een half uur mee in de auto (en in de spits soms zelfs langer).

Ik denk dat het toch gewoon een nieuw huis gaat worden. 't Komt wel opeens in een stroomversnelling zo… :eh:

Lastig zo’n luxeprobleem.

Maar een half uur is best lang en inderdaad ook straks met vriendjes enzo.

Wat denk ik ook niet onbelangrijk is, of je maandelijkse kosten omhoog gaan als je in deze woning gaat wonen. Want nu heb je er, naast je flat, relatief weinig kosten aan.