wat een leuk extra topic

hoi



vindt het erg leuk om extra topics te hebben voor de oudere kids.



Heb een dochter van bijna 11 en een oon van 8 en vindt het erg leuk om ervaringen uit te wisselen en te horen hoe andere ouders het doen

Inderdaad leuk. Ben beneiuwd of hier veel mama’s zijn met wat grotere kinderen. Mijn oudste van 11 zit nu in groep 8 en gaat dus volgend jaar de basisschool verlaten.

Wel leuk zo’n laatste jaar. Hier hebben de kinderen al een schooladvies gekregen en is de cito toets die in febr. afgenomen wordt voor de meeste kinderen niet belangrijk meer. Alleen voor twijfelgevallen wordt hier beroep op gedaan.

baukje



wat spannend voor je dat je dochter naar het voortgezet onderwijs gaat.



Mijn dochter wordt 7 februari 11 maar zij moet nog 1 jaartje naar de basisschool.



Ze had van de week al een brief bij met alle open dagen van verschillende scholen in de omgeving.

Vindt het maar spannend hoor ze is maar een klein tenger poppetje en het idee al dat ze met zo’n zware boekentas moet gaan sjouwen :frowning:



Maar gelukkig hoef ik niet bang te zijn kwa aanpassen ze is een pittig ding dus ze laat zich wel gelden :oops: :smiley: haha



hier een foto van me meisje

Wat een mooie meid Ilse! Duncan die word 5 februari 11 jaar dus die twee schelen 2 dagen :mrgreen:



Die onderste foto is :inlove: :inlove: :inlove:

Mooie foto’s Ilse. Mijn oudste is overigens een jongen.

De school waar mijn zoon volgend jaar naar toe gaat zit zowat tegenover de basisschool waar hij nu naar toe gaat. Geeft voor mij toch wel een veilig gevoel. Kom 4 keer per dag voor de andere kinderen bij de basisschool dus krijg toch aardig een beeld van wat er om de school afspeelt.

Als ze gelijk 10 tot 15 km op de fiets moeten dan is dat toch wel meer wennen denk ik. Ook voor jezelf als ouder.

Hai dames,



Ook ik heb wat grotere kids.

Ik heb vier kinderen, Joran(13) zit op het voorgezet onderwijs, Rodney(11) zit in groep 7, en mijn dochter Marinde(9) zit op het speciaal onderwijs voor chronisch zieke kids. En Jurre de jongste telg is pas 5 weken dus…

Leuk dat ook de dames met grotere kids terecht kunnen :thumbup:

Hoop dat we ook hier wat ervaringen kunnen delen!



Liefs gwen

hoi



gwenhopp mijn zoon van 8.5 zit ook op een school voor langdurig zieke een rec 4 school word dat hier genoemd.



mijn dochter van bijna 11 zit op speciaal basisonderwijs en beebje blijft log lekker lang bij mama :inlove:

hallo

mijn oudste is toevallig ook van 2000 feb, zij werd op 12 feb 11,een pittige dame met wel pienter hoofd en ook nog eens een hechtingsstoornis, gelukkig gaat dat goed op de reguliere basisschool…

We zijn zelf ook al licht bezig met voortgezet onderwijs en het is erg moeilijk nog, ik weet het echt niet,wil ik een grote school waar ze verzuipt met veels te grote klassen of een klas met bv 9 kids en meer aandacht voor als er iets fout gaat?



Even nog dit jaar afwachten!

hier ook een grote man van 10,

en een kleine man van 3.5 jaar,



ik vind het best wel makkelijk hun leeftijds verschil…



grote man zit dan wel op een rec 4 school,

pdd-nos,



maar het gaat heel erg goed,

had nu alleen maar dikke voldoendes op zijn rapport…

en cito toetsen waren ook bijzonder goed…

ikke dan ook maar, want heb hier een grote kerel van bijna achttien ( 17 juli)

een grote meid van bijna tien ( 11 juli)

en een klein moppie van 15 maanden :inlove:



mijn grote kerel heeft ook in cluster 4 gezeten …zit nu op werkwijs richting metaal en heeft het daar voor t eerst in zijn leven ECHT naar zn zin

dochter gaat na de vakantie naar groep zeven

en die kleine houd ik lekker nog effe voor mezelf hihi