Ik ben benieuwd of ik de enige ben, die erg veel last heeft van het geschop van haar baby.
Ik ben 36 weken zwanger en heb een erg kleine baby in de buik, ze wordt geschat op ongeveer 2100 gram. Je zou denken dat zo’n kleintje misschien niet zo hard kan schoppen, maar het tegendeel is waar…
Begrijp me niet verkeerd, ik ben heeeeel blij dat ik mijn baby zo goed voel en ben echt van mening dat je beter een drukke baby in je buik kunt hebben dan eentje die je nauwelijks voelt, maar dit slaat echt alles!! Zowat de hele nacht heb ik er wakker van gelegen en een groot deel van de tijd is het echt een naar gevoel. Ze duwt dan met een hiel of ander lichaamsdeel heel hard in de bovenkant van mijn buik, het steekt echt een heel stuk uit m’n buik, je kunt het helemaal vastpakken, en dan gaat ze bewegen. Ze schuurt als het ware langs m’n buikwand. Vaak blijft het niet bij één hieltje en zie je overal bewegende bobbels op m’n buik. Het is echt een heel vervelend gevoel, het zweet breekt me dan aan alle kanten uit. M’n buik voelt inmiddels aan alsof er een heel grote wond in m’n buik zit, elke beweging doet pijn.
Zijn er meer mensen die dit hebben of stel ik me aan? In m’n omgeving reageert iedereen met “Wees blij dat je haar voelt!” en natuurlijk ben ik dat, maar niemand begrijpt dat dit echt iets is om gek van te worden, vooral omdat het zowat dag en nacht doorgaat.
Waarschijnlijk ben jij net als ik normaal gesproken vrij slank.
Ik voel ze ook vrij snel en vanaf een week of 20 beweegt mijn hele buik al. Bij mijn andere kids kon ik op het eind(weet niet meer precies wanneer)ook voetjes of handjes van de buitenkant pakken en deed het ook flink zeer.
Nu ben ik 29 weekjes en voel ik hem ook alweer overal, helaas heb ik sinds week 20 een hele gevoelige baarmoeder, vermoedelijk ivm blaasonstekingen dus ook nu begint het alweer flink zeer te doen.
Omdat ik nu ivm de pijnlijke harde buiken en rug al een tijdjes paracetamol met codeine(= veilig in een bepaalde dosering) slik is het nog te doen.
Als het nou echt zo zeer doet, kan je echt veilig paracetamol gebruiken.
Hopelijk helpt dat een beetje zodat je er weer van kunt genieten, want voor je het weet is de kleine eruit en verlang je weer naar de speciale getrappel.
Ik herken het wel hoor. Laurens bewoog ook veel maar deze beeb helemaal. Ik word er soms gewoon misselijk van! Maarja nog maar eventjes joh!
Ik had het ook hoor, vk dacht zelfs dat mijn beebje niet in goede ligging zou passen omdat ik ook een kleine buik had. Ik had soms het gevoel een alien in mijn buik te hebben en het was soms net of ze zich van boven naar onder helemaal uitstrekte van blaas tot ribben. Ik “duwde” gewoon wel eens terug, dan veranderde ze van houding en als ik ging bewegen werd ze ook rustiger. Bij mij waren sommige plekken ook beurs en was het soms ook niet fijn.
Succes met de laatste loodjes!
ik heb ook maar een klein buikje, en ook maar een klein kindje erin.
Maar duwen dat ze doet!! Het is niet echt het schoppen waar ik last van heb, maar letterlijk steeds een milimeter meer een kant op duwen, tot ik het idee heb dat het -echt- niet verder kan, en dan nog een stukkie verder.
's nachts is het ook echt een drukte van belang, lig er soms idd uren wakker van.
Precies wat je zegt, wel heel geruststellend zo’n lekker actief kindje, maar af en toe pfffffff
Ha, toch meer mensen die er last van hebben dus…
Inderdaad Linda, zo kan ik het ook omschrijven: het is niet echt schoppen wat ze doet, maar duwen. En inderdaad, je denkt dat ze niet verder kan en toch geeft ze nog even een extra duwtje. Soms heb je het gevoel dat ze zo door je buik heentrapt.
Heel herkenbaar en ik ben niet de slankste en heb ook geen kleine buik!!!
Ons kereltje is ook erg druk en heb bij tijden echt een heel beurs gevoel aan de rechterkant van mijn buik en navel…AUW! Bij mij zit de kleine ook nog erg hoog en dat maakt het er ook niet prettiger op!
Ik zie idd ook vaak een bobbeltje heen en weer gaan en prettig voelt dat niet! 's Nachts is geen pretje… hoe ik ook lig, de kleine blijft druk. Ik slaap mede hierdoor ook erg slecht op het moment.
Maar goed, nog effies volhouden en we hebben de kleine druktemakers in onze handen!
@wieniex wrote:
. Ik had soms het gevoel een alien in mijn buik te hebben
:lol: :lol: :lol:
en?? viel het mee toen ze eruit kwam??
:lol:
heel herkenbaar hoor…
bij mijn zoontje werd ik er af en toe ook echt ziek van hoor.
hij heeft me zelfs een gekneusde rib geschopt een keer…
nog even volhouden meid…
ik lag eens lekker tegen mijn vriend aan genesteld en die werd wakker van het geduw in zijn rug. :mrgreen: Het deed bij niet altijd pijn, dat lijkt me wel heel vervelend dat je er echt de hele dag pijn van hebt, maar ik kreeg soms wel eens een trap of duw dat de tranen in mijn ogen stonden en sávonds op de bank leek het wel een golfslagbad van links naar rechts. Hij duwde vooral met zijn billetjes, soms een handje of voetje.
nog even :thumbup:
Heel herkenbaar.
Alleen heb ik een grooooote buik en ook een flinke baby (twee hiervoor waren bijna 4,7 kilo bij geboorte)
Deze 4de draait nog steeds van stuit en weer terug en drukt ook heel erg. Er steekt vaak echt een hoofd of kont uit mijn buik omhoog. Soms is het zo heftig, dat ik ervan moet overgeven (en al waren de andere kinderen ook druk, deze spant dus wel de kroon)
Ik voel me soms net Barbamama’mijn buik kan alle denkbare vormen aannemen :lol:
ik weeg ruim 100 kilo en voelde het kindje met 18 weken al schoppen!
dus het heeft niks met slank zijn te maken, hoorde van de echoscopiste dat het te maken heeft met de ligging van baarmoeder placenta en kindje.
ik weeg ruim 100 kilo en voelde het kindje met 18 weken al schoppen!
dus het heeft niks met slank zijn te maken, hoorde van de echoscopiste dat het te maken heeft met de ligging van baarmoeder placenta en kindje.
Hier alles ook heeel herkenbaar!!!
och hier ook hoor ( toen ik nog zwanger was :mrgreen: ) zelfs gekneusde ribben gehad…
echt staan huilen van de pijn… dat mensen je staan aan te kijken, alsof je gek bent dat je huilt als je zwanger bent :roll: :doh:
maar goed wat wel hielp was rechtop zitten en goed recht staan…zo heeft de baby de meeste ruimte…
:hug: nog even volhouden :hug:
Is zo herkenbaar.
Lag net ook lekker in bed, maar baby is zo druk dat ik echt niet kan slapen. Ben soms echt bang dat de baby door m’n buik heen komt. Maar ik denk dat dit niet kan .
Ben ook heel blij dat ik in ieder geval voel dat alles goed gaat, maar ik vind het soms gewoon eng.
Ik moet nog 9 weken :? . Wordt dit nog erger?
Liefs,
Maaike