Wat een dilemma: Dansoptreden of afzwemmen

Vandaag van de zwemjuf te horen gekregen dat afzwemmen in april voor mijn dochter waarschijnlijk geen haalbare kaart is.

Ze blijft steken op 1 punt: Diep door het gat zwemmen, ze durft het gewoon niet. Ze blijft teveel aan de oppervlakte om door het gat te zwemmen.

En de juf wil niet teveel pushen omdat ze anders gaat huilen…

Ok, prima, dan de volgende ronde.

Maar nu blijkt dat die volgende ronde samen op de dag valt met haar jaarlijks dansoptreden in het theater, iets waar ze altijd zo van geniet en naar uitkijkt.

Zelf kiest ze unaniem voor het dansoptreden want ze wil later toch geen zwemster worden maar ballerina :? En dit jaar mogen ze op Rapunzel dansen en ze wil zo graag mee doen.

Wij vinden het zwemdiploma belangrijker maar moeten wij haar het dansoptreden ‘afpakken’ terwijl ze het diploma 2 a 3 mnd later ook kan halen?

Wij hebben altijd gehoopt dat ze voor de zomervakantie haar A diploma zou halen maar dat gaat dan dus niet meer lukken.

Ik vind dit echt een moeilijke keuze!

In elk geval hebben manlief en ik met haar afgesproken dat we nu 2x per week 's avonds met haar gaan zwemmen in de hoop dat ze met ons wel durft diep het water in te gaan. En misschien alsnog in april mee kan.

Zwemmen vind ze overigens wel heel leuk hoor want ze gaat heel graag naar zwemles.

Ik zou er niet eens over denken om het optreden af te zeggen.

Maar goed, ik heb zelf altijd gedanst dus wellicht een wat gekleurde visie :wink:

Misschien dat als je flink gaat oefenen en haar ook verteld dat ze dan mee kan doen met het dansoptreden, ze wel harder wil proberen en het toch n april lukt.

Ik zou er zelf eigenlijk nog niet eens aan gedacht hebben. Wie geeft de garantie dat ze de volgende keer wel klaar is om af te zwemmen?

@cees77 wrote:

Ik zou er zelf eigenlijk nog niet eens aan gedacht hebben. Wie geeft de garantie dat ze de volgende keer wel klaar is om af te zwemmen?

Die garantie heb je ook niet maar als ze nu om 1 punt niet mee kan, is de kans toch wel reëel aanwezig dat ze in juni wel mee kan.

Ik denk altijd zo ver vooruit, zit in de aard van het beestje :wink:

ik zou zeggen en en…

dan nog maar een periode later afzwemmen want zwemmen dat kan ze wel op dat 1ene puntje na wat niet zo goed lukt… dus dat papiertje als bewijs kan dan ook wel ff wachten

dansen! Daar kiest ze weloverwogen zelf voor.

En inderdaad óf ze in juni wél kan afzwemmen is dan natuurlijk nog de vraag.

Dus ik zou haar laten dansen en afzwemmen komt wel wanneer ze er echt aan toe is.

Als ze zou kunnen afzwemmen, dan zou ik 100% daar voor gaan.

Ik zou het optreden niet eens in overweging nemen.

Vanwege de kosten van zwemles, vanwege de veiligheid bij water.

Maar goed, zal nooit zo’n keuze hoeven te maken, want hier moeten ze eerst hun A diploma halen voordat er iets bij komt qua sport of muziek :wink:

Dansen! Dat is maar 1 x per jaar, kijkt ze naar uit en heeft ze ook vreselijk hard voor gewerkt.

Zwemmen kan pakweg 2 a 3 maanden later ook wel en zo niet,na de vakantie. Ze kan toch zwemmen? Op 1 punt na? Als dat alles is,dan heeft het papiertje voor de vakantie geen meerwaarde. Zelfs met A. mag je ze niet zomaar alleen laten. Als het puur het gat is,dan is de rest kennelijk in orde.

Ik zou haar dus laten dansen. Niet eens over twijfelen. Het is echt niet zo dat als ze nu kan zwemmen, ze over 3 maanden ineens niet meer kan zwemmen,dus wat (extra) veiligheid betreft zegt het papiertje niets meer.

Persoonlijk zou ik gaan voor het dansen, van een paar maanden (extra) zwemmen zal ze alleen maar sterker worden. En is het het haar A diploma dan heeft ze daar weer een voor sprong ( meer kracht, meer uithoudingsvermogen meer zelfvertouwen)

ik zeg DANSEN!! :thumbup:

ik zou daar hier thuis niet eens over nadenken.

tuurlijk het kost misschien geld met de extra paar zwemlessen die ze dan heeft, maar ze zeggen toch altijd dat ze door ervaring juist leren met zwemles, dan zijn die extra lessen nooit weg.

en tja in de zomervakantie, moet ze dan misschien nog bandjes om, maar daar weegt zon mooi dansoptreden toch niet tegen op!!

Ik zou ook kiezen voor het dansoptreden. Het zwemmen kan ook later nog zoals al werd gezegd. En ik neem aan dat je ook nog voor het B-diploma (en evt C-diploma) gaat, want het A-diploma is amper een diploma. Dan kun je echt de basisdingen maar nét.

Voor het B-diploma hebben kinderen weer meer uithoudingsvermogen nodig. Dus in totaal zal het weinig verschillen qua zwemlessen en kosten. Want of ze nu 3 maanden langer doet over het A-diploma, die maanden haal je direct weer in op het B-diploma.

Afzwemmen kan twee maanden later ook weer. En wat al is gezegd, het is geen garantie dat ze twee maanden later wel door het gat durft.

Ik zou er niet eens over hoeven nadenken … dansen.

Als alleen t gat het probleem is, kun je ook s kijken of het zwembad geen privelessen of duiklessen heeft, haar dan daar n paar x naar toe sturen om toch t gat te halen in april.

Vind t trouwens wel al vroeg (tis net maart) om al te zeggen ze kan in april niet afzwemmen…

Zelf zwemmen is ook prima! Maar hou er rekening mee dat kinderen altijd anders zijn bij hun ouders. Zwemmen moet dan ook vooral leuk blijven!

Het wordt waarschijnlijk toch beide!

Het afzwemmen in april heeft ze dus niet meer gehaald vanwege het gat.

Maar sindsdien zijn de zwemgroepen opnieuw ingedeeld en zwemt ze op een andere dag bij een andere juf.

Deze liet haar toch gelijk in haar kleding meezwemmen (mocht eerst niet omdat ze het gat niet deed) en blijkbaar was dit zo’n boost voor haar zelfvertrouwen dat het ‘gatprobleem’ als sneeuw voor de zon verdween.

Nu mag ze 2 juni gaan proefzwemmen en asl dit goed gaat mag ze 16 juni afzwemmen voor haar A.

Het dansoptreden begint om 13:00 en het afzwemmen pas om 16:30.

Het wordt een drukke dag maar ze heeft er zelf helemaal zin in!