wat een boer niet kent.....drinkt hij niet ;-)!!

Hoi Hoi,

Ik wilde zo langzamerhand gaan proberen om de fles af te bouwen en Joost tussen de middag de melk uit een bekertje te laten drinken.

Nu is het al een aantal keer gebeurd dat hij de tuitbeker met melk pertinent weigert. Hij denkt dat er diksap uitkomt en ja… :? dan hoeft hij niet meer. Als je daarna de fles aanbiedt, drinkt hij de melk achter elkaar op.

Vandaag een gewone beker, zonder tuit, geprobeerd maar ook dat is geen succes. Na de boterham niet (Zoals de fles), maar tijdens de maaltijd weigert hij ook.

Wie heeft nog ideeen?!

Of moet ik dit maar blijven proberen en wachten tot hij het accepteert?

Volgens het CB (maar ja, die zeggen wel meer :roll: ), is het het beste om ze uit een gewoon bekertje te laten drinken. Zonder tuit dus. Zou beter zijn voor de spraak later. Maar dat is natuurlijk geen gemakkelijk kunstje. Ze zijn immers gewent om uit een fles te drinken. Het is inderdaad een kwestie van oefenen. Heb je al laten zien dat het echt melk is wat er in die beker zit? Door bijvoorbeeld een keer je vinger erin te dopen en hem te laten proeven. Misschien heeft hij dan door wat er in zit. Ik zou het verder ook niet weten. Zou wel aan blijven bieden.

en als je nou hem lekker eens zijn sappies, water etc uit een beker/tuitbeker geeft en zijn melk nog lekker in de fles?? Lijkt mij niet dat dat heel erg is hoor…

succes met je eigenwijsje :stuck_out_tongue:

sluit mij aan bij mv2kids :mrgreen:

Mateo krijgt zijn melk nog steeds 2 keer op een dag (in de ochtend en avond) uit een fles…

Hij kan verder prima uit een beker drinken, maar zijn melkie mag hij lekker uit fles…

Joost krijgt nog drie flessen op een dag en ik wilde de middagfles afbouwen. Joost kwijlt best veel en zit soms met zijn mond open, dus tijd om te proberen of hij sterkere mondspieren kan krijgen. (ik blijf natuurlijk ook logopedist hè :wink: )

Vandaag op het CB geweest en zij gaven aan dat ik het gewoon moet volhouden. Dus geen fles meer aanbieden, zodat hij vanzelf dorst krijgt en melk uit een (tuit)beker accepteert.

Hij liet zich mooi niet foppen hoor, wat resulteerde in huilen omdat hij dorst had…

:think:

ik heb niet toegegeven aan de fles (wel diksap gegeven en tussendoor beker met melk aangeboden), maar ben benieuwd hoe lang ik het volhoud haha

Probeer anders eens een rietjesbeker!!