wat drinken?

Heb even een vraagje. Wat mogen kindjes van 9 maanden eigenlijk hebben aan drinken tussendoor?

Ik geef haar meestal wat diksap maar wil ook wel eens wat anders proberen. Heb al eens rooibosthee geprobeerd maar dat vond ze helemaal niks.



Groetjes Renate

Water :wink:



Sterk verdund vruchtensap



Roosvice



Andere smaakjes thee



Maar ja, het is maar net hoever je met je kindje wilt gaan. Er zijn veel mensen hier die absoluut geen suikers aan hun kindjes willen geven, tja dan moet je het bij water en thee houden dnek ik. Misschien hebben die mensen nog andere iedeen.

Ik geef haar meestal een flesje roosvice maar dan met een heel klein beetje roosvice maar omdat ze water echt niks vind.

Heb haar ook al eens smaakjesthee gegeven dat ging er ook wel in, of verdund vruchtensap.

Ik gaf Mischa in het begin diksap, en later ben ik overgegaan op roosvicee.

thee met gewone melk :wink:



appelsap



jogydrink krijgt thomas ook wel eens van lucas :wink:

Vanaf wanneer mogen ze eigenlijk koud water zo uit de kraan ipv eerst gekookt?

Uhm, hier geen water gekookt vanaf het moment de kraamverzorster de deur uit was. gewoon lekker kraanwater geven (tenzij je lodenleidingen hebt). Koken is onzin, tenzij zeker is dat je kindje krampen krijgt van het kraanwater. Nederlands kraanwater is erg goed van kwaliteit, en stromens water is vele malen beter dan stlstaand gekookt water.

Amélie krijgt nu Friso vruchtensap. Thee en diksap wilde ze niet, maar ga het binnenkort weer proberen.

Bedankt voor jullie reacties :-* .

Water vind Lienke niks aan, maar kan ook wel eens roosvicee of appelsap proberen.



Als jullie sterk verdunde vruchtensap geven, welke vruchtensap geven jullie dan?



Groetjes Renate

Appelsap, sinasappelsap, druivensap etc, maar alles ongeveer 1/3e sap en 2/3 water. Hier in elk geval aangezien Anne anders diaree kreeg, en zo zoet als echt vruchtensap is hoefde nu ook weer niet, verdund zit er nog genoeg smaak aan.

hoi



ik moet bekennen dat fransje eigenlijk bijna alles te drinken krijgt.



Vooral yogo vindt ie lekker dat maar krijgt ie bijna niet vanwege de vele suikers. Hij wil vooral heel graag uit onze bekers drinken dus of daar nu koffie of water in zit alles is lekker vindt hij.



En kwa afgekookt water dat ik al niet meer sinds een maand of 4 denk ik hij krijgt gewoon kraanwater bij zijn melk of drinken.

Hij drinkt ook wel eens gewonen melk dit gelukkig zonder problemen