Wat DOET ze???

En dat geeft ook helemaal niet, alleen, daar gaat het in dit topic niet over… :-*

@~Marion~ wrote:

En dat geeft ook helemaal niet, alleen, daar gaat het in dit topic niet over… :-*


Ik heb eerst gereageerd op de topicvraag en stelde toen een vervolgvraag uit intresse. De reactie die ik kreeg was best stevig, vind ik. Ik heb dit in het verleden ook gemerkt met vriendinnen: het is heel kwetsbaar om de verschillen te bespreken als het om je kinderen of opvoeden gaat. Je (ik of de ander) voelt je al snel veroordeeld: alsof de ander wil zeggen dat zij het beter doet of dat jij het fout doet. Terwijl het juist zo leuk en leerzaam is om uit te wisselen wat er achter je keuzes zit: waaróm doe je het anders / op jouw manier.

Maar nou dwaal ik weer erg af van dit topic… :wink:

Die Lindaja spoort geloof ik niet helemaal… of ligt dat aan mij? :shifty:



Ontopic:



Jill deed dit ook weleens. Ik had 't nog nooit eerder gezien of gehoord, en heb het ook aangekaart bij het CB. Ik dacht dus precies hetzelfde, misschien oefenen om te gaan kruipen… Maar het is inderdaad zo dat deze bewegingen een prettig gevoel kunnen geven, waarop ze zich dan volledig concentreren. Het gaat vanzelf over. Mocht dat niet zo zijn, dan kun je ze (als ze daar de leeftijd voor heeft om het te begrijpen) uitleggen dat ze het beter niet kan doen.



:hug:

Ik heb zoiets nog nooit gehoord of gezien.

Sharon had wel als peutertje dat ze mij vertelde dat als ik haar naveltje afdroogde ze kriebeltjes in haar plassertje kreeg.

Dat vond ik al zo raar dat ze zo klein al zulke gevoelens kregen.

Maar schijnbaar is het helemaal niet raar ofzo, alleen is niet iedereen er bekend mee.



:-*

@Paco wrote:

Die Lindaja spoort geloof ik niet helemaal… of ligt dat aan mij? :shifty:



:


natuurlijk degene die vind dat je beter geen film van een masturberend kind op een forum kunt zetten spoort niet

hoe krom kun je zijn

@Paco wrote:

Jill deed dit ook weleens. Ik had 't nog nooit eerder gezien of gehoord, en heb het ook aangekaart bij het CB. Ik dacht dus precies hetzelfde, misschien oefenen om te gaan kruipen… Maar het is inderdaad zo dat deze bewegingen een prettig gevoel kunnen geven, waarop ze zich dan volledig concentreren. Het gaat vanzelf over. Mocht dat niet zo zijn, dan kun je ze (als ze daar de leeftijd voor heeft om het te begrijpen) uitleggen dat ze het beter niet kan doen. :hug:




Is het echt goed om uit te leggen dat het niet mag? Ja, in het openbaar mag het niet, maar als je het verbied, dan zeg je toch eigenlijk dat masturbatie niet mag? Of denk ik het nu te ver door in de toekomst?

@Lindaja wrote:

natuurlijk degene die vind dat je beter geen film van een masturberend kind op een forum kunt zetten spoort niet

hoe krom kun je zijn




Jemig zeg, dit is pas een domme opmerking! Dat meisje masturbeert helemaal niet! Doe ff normaal!



Ontopic: Tim heeft dit ook gedaan, hij ging alleen een stapje verder. Hij ging namelijk bovenop een beer liggen ‘rijden’ :oops: . Heerlijk vond hij dat.

Hij deed het gelukkig alleen thuis en bij opa en oma. Na een tijdje is het vanzelf overgegaan.

Vind het helemaal niet gek dat ouders dit filmen.

Want het is nogal moeilijk uitleggen en als je het dan zonder woorden kan laten zien op het cb of een andere moeder en zo een duidelijker antwoord kan krijgen is dat alleen maar fijn toch?



En dat is wat Sis ook gewoon deed.

Een filmpje aan Marion laten zien.

Zo weten ze gelijk of ze het over dezelfde beweging heeft.

Weet Marion ook gelijk dat Marijn helemaal normaal is.

@cees77 wrote:

@Paco wrote:
Jill deed dit ook weleens. Ik had 't nog nooit eerder gezien of gehoord, en heb het ook aangekaart bij het CB. Ik dacht dus precies hetzelfde, misschien oefenen om te gaan kruipen… Maar het is inderdaad zo dat deze bewegingen een prettig gevoel kunnen geven, waarop ze zich dan volledig concentreren. Het gaat vanzelf over. Mocht dat niet zo zijn, dan kun je ze (als ze daar de leeftijd voor heeft om het te begrijpen) uitleggen dat ze het beter niet kan doen. :hug:




Is het echt goed om uit te leggen dat het niet mag? Ja, in het openbaar mag het niet, maar als je het verbied, dan zeg je toch eigenlijk dat masturbatie niet mag? Of denk ik het nu te ver door in de toekomst?




Mijn neefje was ook hele grote vrienden met zijn piemie om het maar even netjes te zeggen. Al vanaf vrij klein zat hij veel en vaak en vooral overal ermee te spelen.

Ja dat geeft ook bij die kleintjes al een lekker gevoel.



Zijn ouders hebben er nooit moeilijk over gedaan, maar wel op een gegeven moment tegen hem gezegd dat ze het prima vinden, maar dat het niet zo netjes is om het te doen waar andere mensen bij zijn, dus als hij aan zijn piemie wil zitten hij dat op zijn kamertje moest gaan doen.



Boodschap was vrij snel duidelijk: het mag, het is prima, het is lekker, maar het is wel iets van jezelf!



(en tuurlijk kwamen er toen hij weer wat ouder was vragen van zijn kant en dat was dan ook direct een moment om een stukje verder te gaan in de sexuele voorlichting en aan te geven dat iemand anders bijv. nooit zomaar aan zijn piemie mocht zitten etc etc).

Cees: ik bedoelde ook niet te zeggen dat 't niet mag, ik schreef ‘dat ze het beter niet kan doen’. En dan bedoel ik dus eigenlijk in het openbaar, sorry, vergeten erbij te zeggen.



Natuurlijk is het niet iets om te verbieden, maar ik zou toch wel zoveel mogelijk proberen op een duidelijke en nette manier dat mensen dat raar kunnen vinden en dat iedereen het voor zichzelf houdt. Ofzoiets. Ik ben daar nog een leek in, Jill is onze eerste en heb dus totaal nog geen ervaring met dit soort dingen :angel:



Moet trouwens wel even zeggen dat Jill het nu niet meer doet, sinds een maandje ofzo. Hoe dat kan… geen idee :think:

@~Judith~ wrote:

@Lindaja wrote:
natuurlijk degene die vind dat je beter geen film van een masturberend kind op een forum kunt zetten spoort niet

hoe krom kun je zijn




Jemig zeg, dit is pas een domme opmerking! Dat meisje masturbeert helemaal niet! Doe ff normaal!



Ontopic: Tim heeft dit ook gedaan, hij ging alleen een stapje verder. Hij ging namelijk bovenop een beer liggen ‘rijden’ :oops: . Heerlijk vond hij dat.

Hij deed het gelukkig alleen thuis en bij opa en oma. Na een tijdje is het vanzelf overgegaan.


Riley doet het dus soms op de kat :eh: of de vloer…



Overigens bevoeld Riley zich in de douche aan zijn piemie… tja ik houd het niet tegen, het is in mijn gedachten ook soort ontdekking



En Marion, zoals je leest veel kinderen doen het! Dont Worry!!

op zich lijkt het me normaal gedrag, het zal een fijn gevoel geven.

zal me er niet te veel zorgen om maken.

T.ara is wel wat ouder, maar sinds een paar dagen heeft zij haar v.agina ontdekt. en zit dar dus ook wel met de vinger aan.





off topic: ik zal zulke filmpjes ook inderdaad niet op internet zetten, maar ja dat is ieder voor zich zelf. ik ben daar gewoon een ebetje huiverig voor. ook weet ik geeneens hoe het moet.

en vind het wel raar om te zeggen dat lindaja niet spoort daarom, vind eht juist goed dat ze ons daar op wijst.

Mijn dochtertje (10 maanden), gaat altijd met haar handje voelen als ik haar luier afdoe. Ook als ze in haar badje zit gaat ze met haar handje aan haar vagina voelen. Ik vraag me dus ook af waarom… Ik zie verder geen reactie van haar (alleen wordt ze soms boos als ik de schone luier vastmaak)… Tja, verbieden of uitleggen heeft ook hier nog geen zin…

masturberen heeft een etymologie die gebaseerd is op het heftig bewegen van de penis… dus het lijkt me niet de goede omschrijving van de bewegingen die een baby van 10 maanden maakt omdat het toevallig lekker voelt en in die zin vind ik het wel redelijk " anoying" dat mensen op Kok weer eens menen de boel heftiger te maken en aan te dikken.

Nergens voor nodig. :eh: In die zin snap ik ook wel dat de opmerking van Lindaja niet erg op prijs word gesteld. Hij klopt niet en is zwaar overdreven.



Als het puur om de filmpjes gaat, dan kan men ook gewoon zeggen dat het wellicht iets is om over na te denken, dat het voor sommige idioten in de wereld een bevestiging kan zijn voor de sexuele gevoelens die ze toedichten aan veel te jonge kinderen. Pedofielen menen namelijk niet dat ze iets fout doen, zij menen juist dat de rest van de mensheid de sexualiteit van heel jonge kinderen in de kiem smoort en niet erkent.

Dit kan dus wel een kolfje naar hun hand zijn. Dat is iets wat mij ook altijd wel in t achterhoofd zit en dus plaats ik ook relatief weinig beeldmateriaal van de kinderen.

Anderzijds… een echte pervert kan al helemaal in de ban raken van een mooi koppie… dusse…



Het is heel normaal voor baby’s en jonge kinderen om hun eigen lichaam te leren kennen en te ontdekken wel prikkels ze prettig vinden en welke niet. Als ze ontdekken dat bepaalde bewegingen fijne prikkels teweeg brengen, dan zal het ze normaal lijken dit vaker te doen.

Maar gezien zij nog geen weet hebben van sex, is er niets sexueels aan… het voelt gewoon fijn, net als dat mijn bijna 6 jarige dochter het geweldig vind om over hobbels te rijden omdat dat een " lekker gevoel geeft in haar buik"

Jongetjes hebben wat meer " vast te pakken" en ontdekken dat ook vrij snel.

Wederom… ook dit is nog niet sexueel, maar gewoon prettig en een ontdekkingstocht. Peter doet het ook en behalve dat wij hem leren dit op zijn kamer te doen en zijn handjes te wassen nadat ie aan zijn piem heeft gezeten, doen we er niets mee.

Hoe je kind later tegen diens eigen lijf en later, veel later tegen sexualiteit aankijkt is mede afhankelijk van hoe idioot krampachtig of juist luchtig je er nu mee omgaat…

Ik maakte me inderdaad ook geen zorgen hoor :mrgreen: Ik kon me alleen niet voorstellen dat ze met haar tien maanden al ontdekte dat zoiets fijn voelt… hihi… Dank voor jullie reacties allemaal.



(en zullen we het nu weer ontopic houden? Een discussie over het wel of niet plaatsen van (bepaalde) foto’s en filmpjes kun je nog wel ergens in het discussie topic vinden! :wink: )

judith schreef:

Lindaja schreef:
natuurlijk degene die vind dat je beter geen film van een masturberend kind op een forum kunt zetten spoort niet
hoe krom kun je zijn


Jemig zeg, dit is pas een domme opmerking! Dat meisje masturbeert helemaal niet! Doe ff normaal!

Ontopic: Tim heeft dit ook gedaan, hij ging alleen een stapje verder. Hij ging namelijk bovenop een beer liggen 'rijden' . Heerlijk vond hij dat.
Hij deed het gelukkig alleen thuis en bij opa en oma. Na een tijdje is het vanzelf overgegaan.


Wat een vervelende opmerkingen allemaal zeg :?
Naar mijn idee reageren mensen (zoals Lindaja in eerste instantie) met de beste intenties. Iemand af gaan zitten snauwen is nou niet echt een leuke manier om met elkaar om te gaan....

Persoonlijk vind ik de benaming masturberen wel toepasselijk. Het is een erg onschuldige kinderlijke vorm, dat wel, maar het is wat het is.
Marion kan haar "penis-omschrijving" wel neerzetten, maar volgens mij zijn het niet alleen de mannen die masturberen :think:

En omdat er nou eenmaal een hoop perverselingen in de wereld zijn, zou ik het filmpje ook niet op het internet hebben gezet. Dat is mijn mening, ik spoor wel, maar ik ben ook realistisch.
Dat anderen daar minder moeite mee hebben, dat moet iedereen voor zich weten.
Lindaja waarschuwde alleen maar. Ik kan me indenken dat iemand dit op het www zet, zonder bij de consequenties stil te staan. Omdat het simpelweg niet in iemands hoofd opkomt dat er zieke geesten zijn die op dit soort dingen kicken. Dan is een vriendelijk bedoelde waarschuwing helemaal zo verkeerd nog niet, lijkt mij.

NOGMAALS, ONtopic nu, zoek het draadje in het discussie forum op om de discussie over het plaatsen van foto en film materiaal te voeren.