Onze dochter heeft nu twee lossen tanden (ja nu al :shock: :shock: :shock: ).
Ze is er zelf behoorlijk trots op, ze zitten al behoorlijk los, dus ben benieuwd wanneer deze eruit gaan vallen.
Maar hoe werkt dat nou met de tandenfee?
Ze mag de tand onder haar kussen leggen en dan brengt de tandenfee een centje? of kadootje?
En dan bewaren de ouders de tanden voor later?
Wie helpt ons…hoe werkt dit??
bewaren voor later toch?
En een euro onder de kussen leggen?
hier doet of brengt de tandenfee helemaal niks :lol:
toekomstige wiebeltanden gaan in een doosje om te bewaren :thumbup:
Wij hebben hier afgesproken dat de tandenfee waarschijnlijk komt, maar dan moet hij ze natuurlijk niet gaan doorslikken, zoals met de 1e tand gebeurd is. Nu zit bijna de 2 los. (bijna, want de nieuwe is al door achter de melktand en dat was bij de 1e ook zo).
Hier komt niets. Indy gelooft zelf niet in de tandenfee. Als ze eruit zijn gaan ze in een doosje. Ze krijgt er ook niets voor…Saai he?!
Hier komt de tandenfee en die legt 2 euro onder de kussen. Het tandje blijft liggen maar de fee merkt de tand met een soort stift zodat ze altijd ziet of een tandje al een keer door haar is opgemerkt Dit is onzichtbaar voor kinderen en ouders :mrgreen: Het tandje gaat in een daarvoor bestemd bakje en het geld gaat in een speciaal spaarpotje, als alle tanden en kiezen gewisseld zijn dan mogen ze iets mooit voor het geld kopen. Opa en oma willen ook nog wel eens geld geven voor de tanden en dat gaat ook in het speciale spaarpotje. Ik hoop dat ze iets “blijvends” kopen van het geld. Maar met jongetjes is dat een beetje lastig. We zien wel… Ze zijn nog niet uitgewisseld.
En natuurlijk weten de jongens wel dat de tandenfee niet bestaat en dat ik of mijn man het geld eronder leg. Maar ze vinden het toch maar wat leuk. Die 2 euro zou 5o eurocent zijn maar bij de eerste tand hadden we alleen een muntje van 2 euro :lol: Tja toen is het zo gebleven.
Ben heel benieuwd wanneer ze er echt uitvallen, ze zitten allebei echt los. Ze wiebelen…brrrrr (ik weet dat je er niets van voelt, maar vindt het gewoon brrrr).
Vind het wel schattig dat tandenfee idee, ze heeft het ook vanuit school meegekregen, dus hier komt ie wel.
Ariel, bedankt voor het idee, dat vind ik nou echt een leuke, die gaan we overnemen! (sparen en iets speciaals uitzoeken later).
Heeft de tandenfee behoorlijk wat meer geld als vroeger
Ik kreeg een kwartje onder mn kussen :lol:
En inderdaad het tandje word in een bakje gedaan :mrgreen:
Hier is ook de tandenfeen op besoek geweest. Mijn zoon vond het geweldig.
Er bestaat een doosje waar je het melkgebit helemaal in kan bewaren
FirstTeethBox, uniek tandenbewaardoosje
Lumage ontwierp een bijzonder bewaardoosje voor melktandjes.
• De tandjes kunnen op een educatieve en decoratieve wijze worden ingestoken in een pasta en wel op een met het gebit corresponderende plaats. Deze pasta blijft jarenlang zacht.
• De ingestoken tandjes worden beschermd door een doorzichtig deksel.
• In het midden van deze Box kan een ronde pasfoto van de kleine geplaatst worden.
• De FirstTeethbox kan rechtop neergezet worden of met een schroef of spijker aan de wand gehangen.
• Het bijgeleverde logboekje bevat wetenswaardigheden over het melkgebit. Ook kan hierin het wisselen van de melktanden worden bijgehouden.
Kleuren
De FirstTeethBox is doorgaans leverbaar in 4 kleuren: roze, rood, blauw en lime.
groetjes Anita
Bij ons kwamen de kaboutertjes. De tand lag op een schaaltje op mijn bureautje. De kabouters namen de tand mee (ik wist toen echt niet waarheen, later bleek er een hele verzameling tanden in een mooi doosje te zitten ), en er lagen twee kwartjes (of nog leuker: 5 muntjes van 10 cent ) op het schaaltje.
Mijn moeder of vader nam de tand dus mee, wij kregen een paar centen. En hoe meer kleingeld hoe leuker natuurlijk
Bij mijn zusje kwam wel de tandenfee, omdat die ook bij haar vriendinnetje kwam en die had gezegd dat kabouters helemaal niet bestaan maar de tandenfee wel.
Bij de eerste tand kreeg hij onderstaand briefje bij zijn centjes
Hij vond het maar al te spannend. Ze was echt geweest :mrgreen: , maar eigenlijk weet hij wel dat het het “zogenaamd” is, toch blijft hij het leuk vinden. (maar goed, pas 2 tanden gehad dus wie weet 8) )
Bedankt voor alle ideeën, echt helemaal top.
Heerlijk hé die magie nog met die kleintjes, prachtig!!!
De tand is eruit…(blijf het erg vroeg vinden :shock: ).
Hij is nu mee naar school om te laten zien, ze is er heel trots op.
Vanavond mag ie onder haar kussen. (ik zal alvast een briefje maken )
vannacht lag de tand in een doosje onder haar kussen. Om 24.00 uur kwam ze onze kamer inrennen, mamma, pappa, de tandenfee is geweest.
(gelukkig ging ze daarna wel weer slapen).
Helemaal blij met haar centje en de kaart :inlove: :inlove:
Vanmorgen bij het tandenpoetsen viel de 2e tand eruit…helemaal trots is ze op haar grote gat :lol:
Nu zal het toch wel weer even duren (hoop ik…)