Wat doen jullie?

Hallo,



Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat jullie doen als je kind om een snoepje of ijsje of gewoon iets lekkers vraagt als hij met zijn vriendje(s) speelt.

Ik laat mijn kind nooit alleen eten hij of zijn vriendje(s) krijgen dan wat en anders als ik bijv. niet genoeg heb dan krijgt mijn kind niks en zeg ik hem dat hij het later wel mag als hij thuis is.



Ik haalde M net op hij was de hele tijd met 2 kindjes aan het spelen ze stonden dus voor de deur van 1 van de kindjes want die ging dus wat lekkers vragen. Kindje komt naar buiten en zgt mag niet maar heeft zelf wel iets lekkers in haar handen. Dit gebeurt wel vaker als ze samen spelen.



Dus wat doen jullie :slight_smile:



Esmie

Of ze krijgen allemaal wel of allemaal niet.

Maar niet de een wel en de ander niet.

hier ook allemaal ook niemand.

ten eerste zeg ik altijd:

kindjes die vragen worden overgeslagen… :angel:



maar hier ook allemaal of niks…

Hmmm weet je zeker dat het kindje niet alleen iets voor zichzelf gevraagd heeft? En dat moeder er gewoon niet op let?

Want ik maak op uit je verhaal dat de rest buiten blijft staan?

:think:



Uiteraard vind ik ook ‘iedereen iets of niemand’ maar de vraag is even waar het probleem nou zit :think:

Allemaal of niemand.

En als hierachter in het speeltuintje heel veel kindjes zijn, en mijn zoontje komt wat lekkers vragen, dan moet hij het binnen opeten.

En bij een paar kindjes geef ik hem snoepjes mee naar buiten om te delen.

Nee ik weet het zeker dat ze voor de anderen ook vroeg.

En het gebeurt wel vaker.

Tja… ik geef de kinderen wel eens wat en dan zeg ik erbij dat ze het binnen moeten opeten omdat ik niet genoeg heb of iets.

Maar als vriendjes binnen zijn, dan krijgen ze allemaal wat of niemand krijgt wat.



Zouden de vriendjes buiten staan en ze specifiek binnen komen, dan ligt het aan de situatie. Als ik mijn kind al een ijsje had beloofd bijvoorbeeld, dan krijgt ie dat gewoon, maar dan moet dat dus wel binnen worden opgegeten.



Op de vakantie afgelopen week kwam Peet op mijn roep dat we een plakje cake gingen eten. Hij was druk aan het spelen met een jongetje en kwam dus samen met dat jongetje aangelopen. Toen vroeg hij of dat jongetje ook mocht en toen heb ik heel eerlijk gezegd dat we in de vakantie de afspraak hebben dat we niet uitdelen omdat we dan het hele veld moeten uitdelen en dat kan niet uit.

Dat het jongetje gewoon thuis dan maar iets moest gaan vragen als hij wat lekkers wilde.

Zowel Peet als dat jongetje trokken hun schouders op en liepen naar zijn tent om daar voor hem wat te vragen.



Ik trek dus wel grenzen en deel niet vanzelfsprekend zomaar uit.

hmm cell.

ik ben altijd met je eens, :-*



maar ik zou het anders opgelost hebben.

Persoonlijk zou ik dan wat anders gegeven hebben.

peet en het jongetje dan,

en lekker binnen samen opeten.

nu stuur je naar mijn gevoel dat jongentje naar huis,

van mama ik krijg niks :wink:



en tegen peet gezegd hebben die lekkere cake van mama eten we strakjes wel op…



hier heb ik ook altijd een horde aan kinderen binnen,

soms wel 6…

en ja, ik heb geen geld op mijn rug groeien, om heel de dag lekkere dingen uit te delen…

Met de woensdagmiddagen hou ik er wel rekening mee, zak popcorn, goedkoopste ranja…



Ook heb ik een mega hekel aan kinderen die lopen te zeuren om snoep,

dan denk ik ook haal het maar lekker thuis :oops:



En het zijn altijd dezelde die lopen te zeuren,

mag ik cola, mag ik een zakje ships??



Maar goed mijn grote draak komt ook vaak met een lolly of iets dergelijks thuis.



en het word nog erger, want nu vragen ze zelfs,

gaby mogen we mee-eten :shock:

Tja… voor ons is het standaard smiddags bij de thee wat lekkers en Peet weet dat.



We stonden op een groot veld met zo’n 12 andere caravans en alle kinderen speelden in het midden met elkaar in de speeltuin.

Dan ben ik gewoon streng en is een regel een regel.

Overigens had ik de jongen van die moeder al een keer gesproken en ook over soortgelijke dingen gesproken en gezegd dat we hoe gul ook, in vakanties bewust niet uitdelen aan vriendjes omdat het eind dan zoek is.



De jongen kreeg bij zijn eigen tent dan ook gewoon een spritskoek en vervolgens zaten ze samen hun lekkers op te eten op de zandbult…



Ik geef mijn kinderen ook mee dat ze niet zomaar mogen verwachten bij een ander wat te krijgen omdat er niet genoeg kan zijn of omdat mensen gewoon niet kunnen uitdelen.

Het gebeurt echt wel eens dat ze thuiskomen met “Finn heeft een snoepje gekregen thuis, mogen wij ook wat?” Ja prima hoor… ze maken zich er niet druk om.

Ik vind het niks om de kinderen het idee te geven dat ze zichzelf overal zonder uitnodiging mogen laten meetellen in het eten van lekkers.

Mijn buren nemen dat ook niet aan en dan staan we wel eens alledrie iets uit te delen, alledrie voor de eigen kinderen…

als hier kinderen komen spelen krijgen ze gerust wat lekkers.



er komen hier ook kinderen die ALTIJD komen zeuren om snoep enzo en in dat geval krijgen niemand iets en krijgen eigen kinderen later wel als ze alleen zijn.



maar zo is er ook een broodmager zielig meisje wat hier graag komt spelen die thuis nooit iets krijgt ( arm, verwaarloosd gezin) dan geef ik haar altijd wat extra, zelfs met een boterham is ze mega gelukkig .





Ik vind dat altijd zo zielig als het ene kind wel iets krijgt en de andere niets.



zo vind ik het ook niet meer dan normaal dat als er hier in de tuin/binnen kinderen van een ander komen spelen dat die dan wat drinken krijgen .

maar mijn kinderen komen soms bezweet , warm en dorstig thuis omdat ze ergens gespeeld hebben en niks gekregen hebben.



ik voel het als een soort verantwoordelijkheid om goed voor de kinderen van een ander te zorgen .

Drinken doe ik ook niet moeilijk over, en als ze echt bewust komen spelen, dan delen ze gewoon mee in dat gene er versnapert word.

Maar ik heb nooit snoep in huis en ook dat zijn ze al gewend.

Ik maak vaak een bord met in 4en gesneden dubbele boterhammen en fruit en ik heb altijd wel koekjes en toastjes of crackers in huis. Het maakt ze niks uit, ze eten gewoon mee met wat er is.



Maar als kinderen komen aanwaaien en dat zijn er soms veel, dan kies ik er wel eens voor om mijn kinderen binnen wat te laten eten. het kan wel op natuurlijk en zielig vinden doe ik het niet, het kan niet altijd feest zijn en ook daar moeten kinderen mee om leren gaan.

Of met zn allen iets lekkers of niemand iets.



Ik vind het wel sneu als je je kind naar buiten stuurt met wél wat lekkers terwijl je weet dat hij aan het spelen is met een kindje of meerdere kindjes. Geef dan niets mee.



Ja sorry hoor, het zijn kinderen weet je wel… :slight_smile:

als je op een camping staat, oke dan zou ik het ook zo gedaan hebben… :-*



zou het ook niet een beetje aan de leeftijd liggen?



Hier is grote draak 10, en vriendjes van 11 en 12 jaar,

rechtstreeks uit school komen ze vaak…

Tja dan snap ik wel dat ze honger hebben…

Thuis drinken ze cola, ik heb dat nooit in huis…

dus bij gaby gewoon lekker ranja met een rietje…



Ik ben zelf ook helemaal geen snoep mama,

maar met een doosje rozijntje trekken ze een gezicht nu van :silenced:



en idd als er echt veel pubers in huis zijn, dan maar alleen drinken,

en zeg ik eerlijk tegen ze, dat ze ook thuis maar wat moeten gaan eten,

maar mijn kinderen krijgen dan ook even niks

Ja maar kinderen van 10-11-12 rozijnen willen geven vind ik ook wel een beetje niet op leeftijd… :shifty:



Je hoeft geen chips of snoep te geven, een boterham of appel kan ook prima toch?



Hier eten ze het of alleen binnen op, of iedereen krijgt wat…

Maar vaak doe ik dat niet. Hier eten ze na school eerst een boterham en daarna thee met een koekje of snoepje. Dat doen we samen aan tafel. Met snoep buiten leuren vind ik sowieso niets.



Komen er kindjes spelen dan krijgen ze hetzelfde als mijn eigen kinds natuurlijk.

rozijntjes heb ik hier nog nooit mee hoeven aankomen. Mijn kinderen lusten dat niet.



Maar ik heb een man die zich niet in kan houden als er snoep in huis is. Of ik nu een kilo of een ons haalde, het was altijd zo op.

Dus vorig jaar afgeschaft, geen snoep meer, niks meer.

En als alternatief krijgen ze boterhammen in sandwichstukjes, een schaal schoongemaakt fruit, fruit uit blik (bowl zeg maar) crackers met kaas en ook wel hartige dingen als zilveruitjes en augurken en plakjes leverworst en mootjes kaas en komkommer. Net wat er in huis is.

Ik maak standaard een schaal klaar en zet dat gewoon neer. Het gaat altijd op… en 1 vriendje van Peet vraagt specifiek om een schaal met worst en kaas en roggebrood… vind hij heerlijk…



oh en soms dan komen ze en heb ik niks meer… behalve wat bananen (die heb ik altijd wel) Die gooi ik dan een kwartiertje in de vriezer en dan maak ik er met melk of yoghurt een shake van… ook altijd een hit.



Snoep is echt niet nodig… :mrgreen:

hier staan nu knakworstjes op tafel :mrgreen:



het is dat ik zelf honger had :angel: