ben gewoon benieuwd wat iedereen zoal doet in de morgen als ie vrij is
En dan bedoel ik met name met de kids of kind
Ik begin met stofzuigen me Melinda helpt me mee :mrgreen:
Daarna mag de tv aan :oops:
Ik ga verder met huishouden en Melinda kijkt tv en gaat spelen …
Tussendoor ff koffie drinken en melinda haar fruit en drinken
Na drinken ga ik een poosje met haar spelen…
Als ze daar zat van is dan gaat ze weer zelf verder.
Dan doe ik het laatste beetje huishouden :mrgreen:
Klinkt allemaal nutteloos zo,n topic maar ben gewoon benieuwd
Ze zitten inmiddels op school, maar op een vrije dag nog zo en toen ze nog niet op school zaten:
ontbijttafel gezamelijk afruimen, kinderen gaan na even helpen spelen
zij spelen, ik doe de keuken
kamer opruimen, kindjes ruimen speelgoed op
ik ga stofzuigen en evt dweilen, soms mochten ze dan even tv kijken, vaak kregen ze een doekje en poetsten tafels, vensterbank enz.
Zo rond 10u fruit eten en daarna naar buiten, boodschappen doen, naar bos of speeltuin. Een enkel keertje niet naar buiten maar brooddeeg kneden, daarna tekenen of puzzelen ofzo.
weer thuis lunchen.
Ik kan echt niet binnen blijven met mijn knullen eigenlijk… die vliegen dan tegen de muren op.
Ontbijten, samen speelgoed uitzoeken, stofzuigen (samen) teletubbies kijken, boodschappen doen, fruitje eten, en dan naar bed.
eerst gaan we wat drinken en ontbijten, daarna gaan de kids wat spelen en tv kijken en ik ga wat internetten en/of met mijn zoontje k3filmpjes op youtube bekijken. Daarna als het droog is en mijn dochter er zin in heeft: boodschappen doen. In de appie eten ze een broodje. Daarna langs de groenteboer en dan krijgen ze een appeltje. Dan gaan we naar huis en is het tijd voor de jongste om te gaan slapen. Dochterlief gaat dan weer spelen terwijl de tv op de achtergrond aan staat en krijgt een boterham als ze erom vraagt.
Opruimen doe ik als ik er de puf voor heb 'savonds als ze slapen en anders is er morgen weer een dag. Stofzuigen doe ik vaak vlak voordat ik naar mijn werk ga of 1 van ons doet het als de ander met de kinderen de deur uit is.
eerst gezellig samen ontbijten, dan pak ik vaak lekker de krant of een boek, en komt Jurian vaak naast me zijn boekjes lezen. En dat wisselen we af met voorlezen. Daarna gaat hij meestal zelf zitten spelen, op zijn auto rondcrossen, torens bouwen, met de duplo, met de auto’s. En tussendoor steeds een boekje voorlezen, daar is hij dol op. Ook nog ergens tussendoor een beker drinken en fruit of rozijntjes ofzo.
Aan het eind van de ochtend meestal even naar de winkel of een rondje lopen (hij op zijn driewieler). Tussen de middag samen aan tafel eten, dan lekker slapen. Na het slapen weer gewoon spelen, boekjes lezen, kleuren enzo. Om 17.25 gaat de tv aan en kijkt hij Sesamstraat. Dan kook ik. Daarna komt papa thuis, en gaan ze paardje rijden op papa’s rug Als het eten klaar is eten we met zijn drietjes aan tafel, en daarna ligt het eraan. Als Jurian erg moe is meteen in bad en naar bed, anders in bad en daarna nog even spelen en naar bed.
maar als ik moet werken overdag, dan zit hij 's morgens om 07.30 uur op het kdv
Ik ben elke woensdag vrij en dan gaan we 's-ochtends lekker zwemmen, eerst een half uur ‘les’ en dan vrij spelen.
Ongeveer 1x per 3 weken hebben we een speelafspraak staan na haar middagslaap. Ik lekker kletsen met vriendin en Fenna spelen met kindje.
We gaan ook regelmatig naar de stad, maar om de week probeer ik thuis te blijven met haar. Beetje wandelen in de buurt, fietsen of in de tuin spelen. Al is dat met het weer nu ook geen leuk tijdsverdrijf meer.
Ik ben op woensdagen niet zo goed in een ritme erin houden. Maar in het weekend doen we dit weer wel.
We hebben een schoonmaakster, dus de hele dag draait in principe om haar. Al valt stadten daar misschien niet onder…
opstaan, t spul aankleden en naar beneden, broodjes smeren welke ze gewoon op de bank zitten uit de vuist opeten, bekertje drinken erbij.
8 uur schoenen aan, jassen aan, tassen pakken, spul naar school.
tegen kwart voor 9 zijn we dan weer thuis… Suus gaat in bed die is dan moe, mies en ik gaan samen een beschuitje of cracker eten en ik neem er koffie bij.
Dan vast ritueel, vaatwasser uitruimen (hij helpt mee) en opnieuw inladen met wat er al vies is. Wc’s schoonmaken en dan keutelt hij om me heen. Wasje aanzetten en ophangen en dan keutelt hij in de garage, dan naar boven alle bedden opengooien en ramen los. Mies speelt dan op Peter zijn kamer met de autobaan.
Tegen 11 uur ga ik naar beneden en hij ook, dan wil hij altijd graag even " thoma vjiendje" kijken en dus zet ik Thomas de stoomlocomotief aan.
Tegen 11.30 eten we samen aan tafel en dan gaat hij meestal daarna naar bed. Nu langzamerhand gaat hij slaapjes overslaan en dan zien we wel. Suus is ook altijd tegen 11 uur weer wakker en krijgt dan weer een fles en die is de middag ook af en aan wakker en bij mij op schoot enzo.
Alles in het huishouden gaat gewoon door, mies of geen mies en met 6 personen kan ik me niet goed veroorloven een aantal zaken eens te laten liggen.
Maar hij vermaakt zich goed zelf en keutelt gewoon met mij mee door het huis.
Ik poetsen, hij een doekje en ook poetsen, ik stoffen, hij een droge doek en ook stoffen, ik bij droog weer in de tuin tuinieren, hij helpt mee en gooit van alles in de onkruidemmer :inlove:
3x per week gaan we ook samen naar de appie om brood te halen en vers fruit enzo en dan spelen we zo mogelijk op de terugweg in de speeltuin bij de wijkboerderij.
Als de anderen thuis zijn word er geknutseld en gespeeld en voor je t weet gaan ze alweer naar bed.
de ochetnd begint met samen ontbijten, dan vaatwasser uitruimen en dan loopt het op mijn beide vrije dagen verschillend.
op dinsdag doe ik afwisselend met Ella spelen en huishoudelijke taken. ella helpt me graag mee (al duurt het dan veel langer ).
op donderdag gaan we samen zwemmen, echt quality time :inlove: en daarna slaapt ze zo goed dat ik lekker in huis aan de slag kan.
De kids zijn meestal rond 08.00 wakker, dan gaan we eerste gezamelijk ontbijten.
Na het ontbijt dan zet ik koffie en ga ik een krantje/magazine lezen of even achter de pc terwijl de kids gaan spelen.
Om 10.30 gaat de tv aan, omdat de Teletubbies en het Zandkasteel dan komen en dan krijgen de kids een koekje en wat drinken.
Daarna gaan ze nog even spelen en ruim ik de keuken op, zoals afwasmachine uitladen/inladen, aanrecht opruimen, wandtegels afnemen, keukenkastdeurtjes afnemen.
Om 12.00 dek ik de tafel en gaan we lunchen, meestal zijn we dan rond 12.45 klaar en breng ik Luc en Stan naar bed.
Als Luc en Stan een middagdutje doen dan gaan Pete en ik opruimen in de woonkamer, zoals speelgoed opruimen of afstoffen of stofzuigen (evt dweilen) en daarna gaan we nog even samen spelen met speelgoed (wat nog niet geschikt is voor Luc en Stan) tot ze weer wakker worden.
Ze zijn tussen 14.30 en 15.00 wakker en daarna gaan we naar de winkel of langs de geitjes (als ik oud brood heb) of even bij schoonouders op visite.
Ik moet zeggen dat mijn zoontje op mijn vrije dagen eigenlijk vooral druk zelf aan het spelen is met potten en pannen ofzo. het verbaast me dat er moeders zijn die echt ‘samenspelen’ op die leeftijd (misschien ligt het aan mij hoor). Maar als ik soms een poging doe om mee te spelen geeft ie duidelijk aan dat dit dus niet mag :shock: ! Regelmatig komt ie dan tussendoor knuffelen of aandacht halen hoor, en soms lees ik een boekje of wil hij op schoot televisie kijken. Maar echt meespelen mag dus niet. Alleen andere kindjes mogen dit (want bij de opvang gaat dit wel gewoon). kortom, mijn dagen vul ik met mijn eigen dingen, huishouden en ;s middags gaan we samen boodschappen doen en meestal naar de speeltuin of op bezoek ergens.