Wat doen jullie zoal als de kindjes op zijn.

Hoi hoi,



Ik ben eens benieuwd en nieuwsgierig wat jullie zoal doen als de kindjes op zijn?

Ben je veel met je dreumes bezig?? doe je ook andere dingen?

bijv achter de pc zitten, t huishouden doen, hobby, noem maar op?



Ik denk soms dat ik teveel met odin bezig ben, ik merk ook dat als ik een tijdje achter de pc zit of wat anders doe, dat ik me dan schuldig voel omdat ik m aan zijn lot overlaat.



mahja anderzijds denk ik, ik kan toch niet de hele dag met m bezig blijven…toch?

Ik heb nooit de hele dag met de kinderen gespeeld, dat kan ik helemaal niet joh.

We eten samen fruit, ik speel een kwartiertje mee met playmobil, ik maak een puzzel, dan kijkt hij even National Geographic, dan wandelt hij mee naar de wc, dan helpt hij de vaatwasser in te ruimen, het wisselt de hele tijd.

Wel gezellig maar ik zou niet weten wat ik meer moest doen…

Nee, ik speel niet continue met de kinderen. Ik zou helemaal gek worden. Daarbij moet ik ook gewoon zelf dingen kunnen doen en moeten doen natuurlijk. Het huishouden doet zichzelf niet.



We eten samen, ik lees wat, knutselen vinden ze leuk en we kijken samen een film oid, maar ik vind het ook belangrijk dat ze zelf kunnen spelen.

Heeeeey Natascha,



Lekker bezig dus met Odin :mrgreen: het is echt niet erg hoor als je af en toe wat voor jezelf doet :smiley: Als Odin af en toe alleen speelt is helemaal niet erg is ook goed voor hem :smiley:



Ben hier ook niet de hele tijd met Shane bezig :oops: Huishouden doet zich niet zelf en Marley kan zichzelf ook nog niet redden :wink: Ze is hier twee uur en gaat dan weer slapen in die twee uur speelt ze best wel wat alleen en loopt los en dan spelen we wel samen maar omdat ik niet op de grond kan zitten blijf ik vaak op de stoel zitten en kletsen we wat af als ze steeds voorbij loopt. Zo nu en dan ga ik ook wel eens op de poef zitten en dan lezen we samen boekjes en gewoon lekker gek doen. Ze vindt het enorm gaaf als je achter der aan loopt en net als of doet dat je er gaat pakken geweldig vind ze het :mrgreen: samen liedjes zingen van nijntje op de pc is ook heel leuk maar doen we ook af en toe. Shane is eigenlijk net zoals ons nu lekker veel buiten :dance:

ik poets gewoon. geef gewoon een stofdoek en laat haar uitleven op de bank o.d.



Even computeren, bellen. eten koken, bakken, lezen



net wat uit komt en natuurlijk spelen met de kids…

Hier ook niet hoor… hij moet zichzelf af en toe ook kunnen vermaken. Wel ga ik altyd lekker met hem fietsen of naar buiten…maar dat kan net zo goed even de stad in zijn of wat dan ook.

Puzzelen en boekje lezen doet hij het liefste hele dag haha maar ja daar heeft mama geen tijd voor :wink:

Zelf spelen is ook iets wat ze moeten leren. Hier speel ik regelmatig even met Casper, maar hij kan ook prima zichzelf vermaken met zijn blokken bv. We doen vaak samen een boodschapje of gaan bij een vriendin een bakje koffie drinken. Het huishouden doe ik ook tussendoor zet ik hem bv even in de box en slinger de swiffer over de vloer.

Als Jana beneden is, en geloof me ze is veel beneden, dat speelt ze vaak genoeg zelf, vind ze heerlijk, dan zit ze in de box met haar favo speelgoedjes en wat boekjes, en dan hoor je haar niet, gaat helemaal op in het spelen.



Ik kan gerust ondertussen even op de pc, die staat naast de box dus we zien elkaar wel, ik kan ook gewoon koken, of iets anders doen.



Ze geeft al heel snel aan als ze wil dat ik haar pak, of samen iets wil doen. Boterhammetjes eten, en tv kijken doen we samen vind ze gewelidig, vooral als Bumba begint of het Zandkasteel dan wil ze met me dansen :inlove:

Ik heb alleen de woensdag met Yes. Ik werk 4 dagen (onder schooltijd).

Op woensdag ga ik sinds kort naar een ‘muziek cursus’ en als die afgelopen is over 6 weken, ga ik met hem zwemmen.



Op de overige dagen, gaat het gewone leven door. Uit mijn werk gaan we boodschappen doen, de hond uitlaten, stofzuigen en eten maken.

Hij vindt het prima… als ik maar reageer op zijn: mama, mama, mama :slight_smile:

Luca wil het liefst samen spelen, vooral als hij thuis komt van het kdv.

Dan heb ik dus moeite met eten klaar maken en koken want " meneer" wil dan alleen maar opgetild worden om te kijken :roll: :mrgreen:



Maar op de dagen dat we samen thuis zijn, helpt hij mee schoonmaken.

En natuurlijk spelen we ook regelmatig samen.

eh nee speel niet de hele tijd mee, dan kom je nergens meer aan toe met 3 kids :mrgreen:



Maar als ik de was op hang neem ik de jongste (en middelste indien niet op psz) gewoon mee naar zolder. Daar is ook de kamer van de middelste en daar spelen ze dan wat, ik keuvel ondertussen met ze etc etc.

Vaatwasser uitruimen etc kan ook prima met een kind in de buurt, de middelste wil daar bijv ook graag bij helpen.



Doe afentoe een puzzeltje, we lezen samen een boekje, ga er soms bij zitten als de bak met duplo op de grond staat lekker mee bouwen, maar verder ben ik gezegend met 3 kids die ook heel erg goed zelf kunnen spelen :thumbup: Vind ik net zo belangrijk als goed samen kunnen spelen en ze kunnen het dus alledrie goed.



De jongste kan zich echt wel een uur vermaken met een bak blokken en 2 losse doosjes oid. En maar instoppen, uithalen, weggooien en weer ophalen etc.



Als ze in hun spel zitten kunnen ze bijna geirriteerd reageren als ik iets zeg of vraag, dus als ze lekker spelen laat ik het wel om mee te gaan doen, dat komt daarna wel weer in de vorm van een spelletje of samen fruit eten etc.

hier is momenteel het probleem dat ze niet alleen kan spelen…

ze wil het liefst de hele dag mijn aandacht, of ze wil dora kijken op tv .

en tja, dat mag/kan dus geen van beide de hele dag.

Ik weet ook echt niet hoe ik haar meer alleen kan laten spelen…

ik stimuleer haar wel, maar na 2 tellen komt ze alweer bij mij “hangen”



is ook wel een beetje mijn eigen schuld denk ik, want heb een tijdje een rottijd gehad op mijn werk en daardoor kreeg ze alle tijd en aandacht als ik thuis was en zij wakker was… dus toen teveel verwend, en nou zit ik ermee… :oops:

knipoogje, ik zeg nog wel eens tegen haar, ga maar even spelen, mama komt zo, dan ga ik na een paar tel na haar toe. Misschien kan je dat eens proberen.



ik speel wel met julia, maar hang vaak lekker op de bank te luieren of ben met me huishouding bezig enzo! :slight_smile: moet ook gebeuren!



overigens kan ze heerlijk zelf rommelen en spelen!

knipoogje hier hetzelfde probleem met de 2 jongste

wordt af en toe helemaal gek van het mama mama mama.

kunnen ook echt niet alleen spelen en maken op het moment de hele dag ruzie over alles.

of het nu is dat ze hetzelfde speelgoed willen op het zelfde moment of dat de ene vind dat de andere net daar niet mag staan.

pfff

zelfs als ik er bij op de grond ga zitten dan nog is het heibel.

op het moment weet ik ook even niet hoe we uit deze fase gaan komen

maar leuk is het echt niet



op het einde van de dag als ze dan eindelijk weer naar bed gaan dan probeer ik het huishouden te doen

maar de afgelopen 2 nachten gaan ze zelfs snachts tegen elkaar op met het gegil.

vannacht weer van 12 tot half 3 wakker geweest omdat ze eruit wilde.



erg vermoeiend en moet toch af en toe echt even mijn best doen om ze leuk te vinden

tamara: :hug:

maar bij jou speelt er natuurlijk ook veel meer, en met die zorgen erbij is het natuurlij kextra vervelend…

hier gaat het trouwens weer de goede kant op. Ik heb een aantal speelmomenten ingebouwd dat mama ook echt mee speelt, en voor d e rest probeert ze het wel, maar lijkt ze te snappen dat ik niet altijd mee kan spelen.

ik herhaalde dat ook veel;

mama gaat nu even de keuken opruimen, jij gaat nu even met de boerderij spelen. Als ik klaar ben kom ik met je spelen.



Of ;eerst even zelf spelen, dan samen spelen. En dat weer herhalen, herhalen.

Het hielp hier ook om niet te zeggen, ga maar spelen, maar iets klaar te zetten om mee te spelen of heel even mee te doen, paar minuutjes maar en dan zeggen dat je even de keuken gaat doen en zo terugkomt. Dan speelden ze meestal wel verder.



Kindjes die in de keuken willen kijken tijdens het koken mogen op het aanrecht zitten, heel gezellig :smiley: