Hey meiden,
Ik ben benieuwd wat jullie allemaal doen met jullie 3 maanden oude baby of hebben gedaan? Daarmee bedoel ik welke spelletjes of geluidjes etc.
Ik heb namelijk het idee dat Justin een beetje uitgekeken is op wat ik allemaal met hem doe en wil dus nieuwe dingen doen maar ben niet zo creatief hahahah
Ik doe nu met hem:
brrrr (met mijn lippen)
Kiekeboe
Vliegen (vind ie af en toe leuk)
Met mijn vinger over zijn lipjes gaan
Zijn billentjes vastpakken en een beetje wiegen en zeggen van wie zijn die?
Er komt een muisje aangelopen
Hoofd, schouder, knie en teen zingen
Zingen
En nog wel wat dingen waar ik nu ff niet op kom hahahaha
Dus dames, kom op!!!
Bedankt!!
Groetjes Renata
hop paardje hop…
of onder zijn oksels beetpakken en dan laten staan op je schoot (hij staat dan op eigen kracht zeg maar) en zeggen: wat een sterke vent ben jij (vind ie helemaal geweldig!)
geluid maken alsof je hem op gaat eten en dan zeggen ik ga je op eten en dan “happen” bij zijn nekje.
kietelen in zijn zij…
- Fietsbewegingen maken met zijn beentjes
- Massage (vond Bas echt helemaal geweldig met 3 maanden leeftijd), ik heb er wel een cursus voor gevolgd, maar op internet staan hele leuke makkelijke methodes afgebeeld. Massage vindt hij nu nog leuk, maar doe het nu eigenlijk niet meer.
o ja, wat alex ook heel leuk vind is voordat hij in badje gaat kleed ik hem helemaal uit en leg hem dan bloot op ons grote bed. (kan alles even luchten…) Maar hij vind dit geweldig want dan kan hij zich lekker vrij bewegen.
Tosca vindt het fantastisch om samen met me in de spiegel te kijken. En dan vraag ik “wie is die knappe meid” terwijl ik met d’r knuffel, en dan krijg ik een vette glimlach via de spiegel terug. Op die leeftijd snappen ze nog niet dat ze zichzelf zien, dus je krijgt er gratis en voor niks een speelmaatje bij :mrgreen: ! En gooien. Nou ja, niet écht gooien, maar een beetje verantwoord wild doen .
Sacha vind de spiegel inderdaad ook erg leuk. Hij vind zijn vriendje die hij erin ziet erg lief en likt hem dan ook graag af.
Zwemmen vind hij ook erg leuk.
In zijn blootje liggen vind ie ook heerlijk.
ook vind hij het erg leuk om met zijn linkerhandje onder zijn rechter blote voetje te kietelen. en andersom.
Ook vind Sacha het erg leuk om naar een dvd van Bumba te kijken.
Samen op onze buik liggen op het box kleed en kijken naar de bromtol.
Spiegel boven de commode… verschonen is geen straf meer. Hieke wil er niet meer af!
Naar bloemen en planten kijken. Vooral als ze bewegen in de wind: helemaaaal te gek.
Als Hieke een geluidje maakt, terugpraten. “Oh ja? Echt waar? Ga jij een verhaaltje vertellen? Ooohh wat mooi! Dat heb je goed verteld” etc etc
Hey meiden,
Wat een leuke ideeen staan er tussen!! Tja de spiegel in de badkamer vind ie nog niets aan, dus ik moet nog ff kijken of ik ergens een spiegel kan vinden die ik bij de commode kan zetten…hahaha
Terugpraten vind Justin ook helemaal geweldig en ook tegen zijn mobiel praten… Straks zat ik aan de telefoon en ik stond in de keuken maar ik kon de persoon aan de andere kant niet meer verstaan omdat meneer bijna aan het schreeuwen was tegen de poppetjes hahaha
Het “gooien” vind Justin ook leuk, alleen mama niet want dan komt er steeds melk mee terug hahaha en het maakt niet uit dat dat een uur na de fles gebeurt hahaha
Ik knijp Justin zachtjes in zijn billetjes en vraag dan van wie ze zijn, dat vind hij ook super leuk…
Maar veder vind ik het nu moeilijker dingen te verzinnen hahaha, hij vind op dit moment bijna alles interressanter dan mama hahahahaha
Maar nog meer tips zijn altijd welkom!!!
groetjes Renata
Bij de bouwmarkt kan je plakspiegels kopen. Tegels. Die hebben wij onder het plankje boven de commode geplakt. Werkt als een speer en kost geen drol. Nou ja, weinig dus… :mrgreen: