wat doen jullie met de kleintjes?

Hoi allemaal.

Liam is nu bijna 8 maanden oud en is een erg actief mannetje.

Sinds een paar weken tijgert hij door de kamer en omdat hij zo nieuwsgierig is en alles dus wilt zien, moet ik hem goed in de gaten houden. Dus meer dan bij hem gaan zitten kan ik dan niet. Ik rol dan af en toe een speelgoedje of een balletje naar hem toe, maar heb niet het idee dat we echt zo aan het spelen zijn, met andere woorden, ik voel me een saaie moeder.

Ik weet dus niet echt hoe ik hem kan vermaken. Kijk als hij op de grond of in de box speelt hoef ik dat niet echt te doen, maar soms moeten we toch ook even samen spelen? Wat doe je dan?

Op de schoot liedjes zingen vind hij niks meer en van kiekeboe wordt hij ook niet warm of koud…

Heeft er iemand een leuke tip?

groetjes Steph

Hem pakken? Ook gaan kruipen en hem na kruipen en kijken of hij jou ook na komt kruipen? Verder hebben wij Anne in die fase ook weinig kunnen bieden. Maar doordat ze zoveel rondkroop kreeg ze meer dan voldoende indrukken en leerde ze ook veel.

Ik ga bijna elke dag even met Serina op de grond zitten en een balletje rollen met haar.

Of samen op de bank hangen zij staat dan en gaat ze voor het raam staan zwaaien, het is niet echt spelen maar ze vind het wel leuk zeker als de buren terug zwaaien :mrgreen:

Of ga gewoon met haar op de grond liggen zodat ze een beetje kan klimmen en klauteren.

Vind het soms ook moeilijk om wat te verzinnen hoor maar op zich kan ze zich wel prima vermaken zonder mij, maar voel me soms een saaie moeder als ik niks met haar doe :shifty:

Oh, torens bouwen die hij weer om kan gooien, hem over je heen laten klimmen, laten schommelen tussen je benen… Zoiets? :wink:

In boekjes kijken of naar prenten?

okee, komen mijn tips:

• ik wandel nu veel met Stijn en ga met hem op de fiets, dan vertel ik hem wat we zien, verveelt nooit!
  • bouw torens die hij omgooit,
  • kijk ik met hem de kamer rond en benoem de dingen die daar zijn.
  • kijk fotos van mensen en dieren die hij kent en hij benoemt ze op zijn manier
  • ook heb ik als ik even geen zin heb om hem te vermaken een leuke video die ik af en toe opzet. baby einstein, is een aanrader voor kleine kindjes, Stijn kijkt naar de Baby bach- aflevering en houdt dit gerust 20 minuten vol.
  • zet af en toe een cd met kinderliedjes op, of je eigen leukste cd en dans met hem door de kamer

Stijn zit ook nooit stil, dus alles gaat wel een beetje op zijn manier (interesse is snel ergens anders, maar hij vermaakt zich prima.

hoop dat je er wat aan hebt,

Niene

Het meeste deed ik al, maar de toren bouwen en omgooien proberen we nu dan ook maar.

Het is misschien ook zo dat ze zelf al genoeg indrukken opdoen met ontdekken van nieuwe plekjes en dingen. Hij vindt wilde spelletjes ook leuk: in de lucht, vliegtuigje spelen etc. maar dat hou je ook niet de hele dag vol. Dat laat ik ook meer aan papa en oma over, die zijn daar beter in…

Iig bedankt voor de tips.

:-* Steph

Mara vindt spullen in en uit bakjes doen erg leuk. Een plastic bak of emmertje erbij en al haar oude babyspeelgoed is weer helemaal bruikbaar. :thumbup: Ik doe ze er dan in en zij haalt ze er weer uit.

Verder vindt ze het ook leuk om dingen aan mij te geven en dan van mij weer terug te krijgen.

ehm had dubbel gepost :?