Wat doen jullie met al die teken-en knutselwerkjes van julli

Wat doen jullie met al die teken-en knutselwerkjes van jullie kinderen?

Bewaren jullie ze allemaal?

Of maar de helft?

Of maar een heel klein deel?

Of helemaal niets?

Of scannen jullie ze in of maken jullie er een foto van (zoja, wat doen jullie er dan mee?)?

Of heb je een andere manier?



Jens kan nogal leuk tekenen voor zijn leeftijd en ik was begonnen met de leukste tekeningen en als ie van een onderwerp in een paar maanden tijd meerdere tekeningen had gemaakt, dan bewaarde ik daar maar 1 van. Maar de onderwerpen zijn zeer uiteenlopend, dus je raadt het al: map zit vol (en ik ben pas begonnen toen ie vorig jaar deze tijd duidelijke tekeningen begon te maken). Ik krijg het aan de ene kant niet over mijn hart om ze weg te gooien (en laat hem het ook niet zien dat ik het doe) maar aan de andere kant kan ik natuurlijk niet aan het bewaren blijven. Ik neig aan inscannen en van wat niet ingescand kan worden een foto te maken maar ik ben bang dat ik dan later toch spijt krijg dat ik de originelen niet meer heb. Maar dan denk ik weer: wat zal ik of Jens over jaren er nog aan vinden ?

ik bewaar wel wat dingen, maar niet alles.

als het groot is, of een knutselwerk, maak ik daar een foto van.

alles bewaren? nee daar begin ik niet aan hahah

een paar dingen uit elke tekenperiode wel

dan is het nog leuk om te zien later.

maar als je tig mappen zou moeten doorkijken?

de mooisten bewaar ik en doe het in een plakboek…



of ze hangen eerst een tijd in de kamer…

Ja, ik heb er ook nog twee ingelijst met gekleurde passepartout boven de eettafel, uit de tijd toen ie nog net op de peuterspeelzaal zat. En er hangen er elke maand de mooiste van de maand aan de koelkast.



Gooien jullie ze stiekem weg? Want Jens haalt ze nu aldoor uit de oud-papierbak.

Ik bewaar de mooisten…die waar hij echt serieus zijn best op heeft gedaan…

Grote werkstukken zet ik op de foto…



In de kamer hangt een schilderij van Ruben. die hij ong een jaar terug heeft gemaakt…die zal ook altijd wel blijven hangen…Dat vind ik geweldig!

het is idd stiekum weggooien hier hahah

soms geeft hij dingen aan van dat mag wel weg.

maar dat gebeurt maar af en toe

Ik bewaar ook lang niet alles, maar bepaalde dingen wel. Waar een waarde aanhangt zeg maar, dus TIemen zijn eerste koppoters die hij tekende, dan het eerste echte poppetje, compleet met lijf armen en soort van vingers, hahahaha



En soms zijn er knutsels die zijn gewoon zo leuk, die kan ik niet wegdoen.

Beide jongens hebben een grote doos en daar bewaar ik al het leuks in (eerste pakjes, speentje bijv. de krant van hun geboortedag, het cdtje wat op nummer 1 stond op hun geboortedag en dus knutsels, schoolkranten, zo leuk voor later allemaal!)

ik bewaar ook alleen de leukste dingen en steeds de eerste dingen zo ongeveer.

soms maak ik wel eens fotos van grotere dingen maar bijna niet…Heb de spullen in een map zitten, voor ieder een…

de rest gooi ik stiekem weg… maar meestal wel in de container want bij het oud papier worden ze er weer uitgevist…



Jan zijn moeder had heel veel bewaard van haar zoons… dat kregen wij laatst dus… geen tekeningen maar wel spee;goed… DOZEN VOL!! maar veel ook kapot enzo… dan denk ik waarom bewaar je dat??? Maar goed ik ben daardoor dus niet zo bewaarderig… mijn moeder heeft ook de leuke dingen bewaard… ik heb oa op een school gezeten waar ze al je tekeningen in een boek deden aan het einde van het jaar, die heeft ze allemaal bewaard… maar ik heb geen mappen met tekeningen meer…alleen een paar mooien en dat is wel prima… ik mis het ook niet…

Hier wordt alles wat mijn zoon gemaakt heeft op de koelkast geplakt en hele leuke dingen hangen we in de kamer. Zodra het vol is dan doen we weer het een en ander weg. Moet zeggen dat ik het dan niet meer bewaar. Wel de knutseldingen die voor vader of moederdag worden gemaakt. Ook heb ik zijn knutselwerk voor de geboorte van Ian bewaard. Ook heeft hij een heel mooi knutselwerk op het KDV gemaakt toen mijn man 30 werd. Die hangt hier ook nog steeds. Wat ik wel bewaar zijn beplakte potjes enzo voor kerst. Die zet ik gewoon ieder jaar weer neer.