wat doen jullie in de broodtrommel van je kleintje?

Hier moet elke morgen het broodtrommeltje weer gevuld worden. Alleen: tot nu toe alleen met boterhammen met beleg. Heeft iemand originele gezonde ideeen om de trommel voor kleintjes te vullen?

Mijn dochter houdt van komkommer met aromat en van die kleine tomaatjes, maar soms ook een liga in de trommel.

hier doen wij :

cherry tomaatjes

komkommer

druiven

appel in stukje en zonder schil

banaan

peer

wij doen alleen fruit mee

en drinken is hier elke dag een pakje melk

hier voor de overblijf, een broodje met kaas, want dat vind mevrouwtje t allerlekkerst

een knijpfruitje of een knijpyoghurtje

een doorgesneden kiwi met eenlepeltje

afwisselend een plakje ontbijtkoek, wat stukjes komkommer, cherrytomaatjes of stukje wortel

VOor het 10uurtje geef ik de ene keer een broodje met worst, andere keer een appel, of wat aardbeien en druiven, banaan, kapitein koek of kiwi.

Ligt er aan watvoor fruit er in huis is.

En natuurlijk drinken.

Voor de overblijf geef ik 2 broodjes mee met wat drinken en meestal een snoepje erbij. Maar die laat hij meestal liggen :mrgreen:

Ik geef ook altijd gewoon broodjes mee… maar vraag me wel eens af of dat niet saai wordt, wissel wel eens met soort brood en met broodbeleg.

Maar ze krijgen rond (half) 10 uur fruit op school en dan tegen 12 uur (gok ik) brood eten met een kopje thee of water. Snoepjes mogen hier op school niet. Ik stop er wel eens een stukje komkommer bij… verder weet ik niet goed… ontbijtkoek lust dit meneertje niet. Het moet wel goed vullen natuurlijk. :think:

Ik geef meestal een bammetje mee met beleg en fruit…ze is nu 1x overgebleven dus toen ook weer brood en iets lekker…

vind het ook wel moeilijk hoor want zie veel kindjes met Smoeltjes ed naar school komen…nou heb ik met haar afgesproken dat ze op vrijdag iets extra’s lekkers in haar bakje krijgt…zo vindt ze bijv die soepstengeltjes met smeerkaas ook erg lekker en die krijgt ze dan mee…

maar lastig is het wel helemaal op af te wisselen.

komkommer, cherry tomaatjes, appel, banaan, hier dus alleen fruit en kwa drinken elke dag pakje melk

Naast diverse soorten fruit als appel, banaan, druiven of komkommer of soms ontbijtkoek voor 10.00 uur met een beker sap krijgt ze soms 2 boterhammen voor in de middag en ik doe er ook wel eens een één boterham en een minikrentenbolletje in. (deze laatste vries ik per stuk in in een boterhamzakje). Dan krijgt ze ook nog een pakje drinken mee.

ik maak ook vaak een fruitsalade en doe dat dan in het bakje met een plastiek vorkje van Ikea.

Verse anana’s

Tomaatjes,

blokjes kaas,

plakje boterham worst

rozijntjes en koekje erbij.

Wij geven nooit broodje mee als tussendoortje.

En voor drinken geven we de ene dag ranja en de andere dag verse vruchtensap.

maar hoe doen jullie dat dan met het fruit.

als je dat schilt wordt het toch bruin

en komkommer met aromat vind zoonlief ook heel lekker mama ook

maar dat trekt er dan toch helemaal in

Voor het 10 uurtje meestal prince ministars of een plak ontbijtkoek en een wickey.

Soms een appel als hij daar zin in heeft en die snijdt hij dan samen met de juf.

Voor de lunch 2 sneeën brood met gekookte worst en een pakje melk.

Fruit maak ik me op zich niet zo heel druk om, om 15 uur als we weer thuis zijn eten we met z’n drietjes fruit dus dat komt hij niet te kort.

@knollie1 wrote:

maar hoe doen jullie dat dan met het fruit.

als je dat schilt wordt het toch bruin

en komkommer met aromat vind zoonlief ook heel lekker mama ook

maar dat trekt er dan toch helemaal in

We snijden het 's morgens voor school, dat scheelt een bruine appeltje.

Banaan laat ik gewoon zoals ie is.

Oh en je kan een beetje citroensap over het appeltje doen, dat voorkom verkleuring…

Ik heb zo’n ronde appel partjes snijer. Geweldig ding, te koop bij de Ikea…

Bedoel je voor de overblijf?

Dan kan je ook een plak ontbijtkoek mee geven, of wat komkommer, appel in stukjes, mandarijntje, of af een toe een verwennerij als een bolletje of een croissantje.

Groetjes van Marloes