wat doe jij tegen hoesten ?

Hoi



Mijn zoontje is de afgelopen tijd en steeds af en aan verkouden wordt er zo ontzettend moe van. steeds loopneuzen en hoesten en wat er weer voor zorgt dat ie een oornsteking krijgt :frowning:



Wat doen jullie daartegen ?



ik doe werkelijk van alles, heb zijn bedje bij het hoofdeinde verhoogt in de hoop dat zijn buis van eustagius minder snel volloopt. Een ui op zijn kamr, zoutoplossing 3 maal daags in zijn neus, zetpillen. druppels van vsm voor hoest evt. venkelthee voor het hoesten enz enz

Ik herken je probleem…vorige week heeft Tim 3 uur 's nachts wakker gelegen[en wij dus ook]en continue hoesten…

Heb nu van Daro tijmhoestdrank in huis voor zijn leeftijd en 2 nachten hebben we em naar bed gedaan met 2 lepeltjes hoestdrank, een zetpilletje en borst en rug ingesmeerd met Luuf en hij heeft heel de nacht doorgeslapen.



Overdag heeft ie er wat minder last van…wel loopneusen dus loop er heel de dag achteraan…haha



Succes!

owja luuf gebruik ik ook hahahaha



zal van de week eens opzoek gaan naar die daro hoestsiroop vermoed dat zoonlief die wel erg lekker zal vindne die eet en drinkt echt alles de ab kuur zou ie het liefst ook zo opdrinken zo lekker vindt ie dat hahaha

Hier hielp de Daro thijmsiroop niet. Wij gebruiken Balsoclase hoestsiroop (kan je overigens ook in zetpilvorm krijgen).

Het is wel wat heftiger spul…maar het helpt :thumbup:



Kan je kopen bij de apotheek.



Groetjes Alex

ja das altijd lastig om een goeie hoestsiroop te vinden…

ik herken je probleem, hier hoesten ze bijde de longen uit hun lijfje.

helaas zul je nooit een goede hoestsiroop vinden want deze zullen het alleen verzachten maar niet de kwaal doen verdwijnen.

het is helaas uitzieken en de dingtjes die al genoemd zijn om het allemaal een beetje te verzachten.

heel veel sterkte en beterschap! :hug:

:-*

Bisolvon slijmoplosser heb je ook voor de hele kleintjes. Dat helpt hier :thumbup: .

Ook geef ik in tijden van veel hoesten A geen melkproducten. In plaats daarvan geef ik dan sojamelk of -toetjes. Van het merk Alpro is daar nu veel van verkrijgbaar in de gewone supermarkt.

Succes!

In Balsoclase zit dus een middel dat de kriebel die het hoesten aanzet (meestal) verminderd of stopt. Wij hebben er echt hele goede ervaringen mee!

Je mag er overigens niet heel veel van gebruiken, maar ik geef het indien nodig voor de nacht, dan is het toch vaak het ergst.



Bisolvon help ook wel idd. alleen opletten dat je het niet te lang gebruikt, daar kunnen ze misselijk van worden. (vervelende ervaringen mee gehad incl. langdurig overgeven van onze oudste…nooit gedacht dat Bisolvon de oorzaak was).



Het is gewoon een kwestie van uitproberen en zien wat jou kindje helpt.



Succes!

Ook opletten welk soort hoestdrank je neemt. Bij slijmhoest mag je nooit hoestdrank tegen kriebelhoest gebruiken want dan wordt het alleen maar erger.

@myrella wrote:

Ook opletten welk soort hoestdrank je neemt. Bij slijmhoest mag je nooit hoestdrank tegen kriebelhoest gebruiken want dan wordt het alleen maar erger.




ja idd dat heb ik ook gehoord je kan zelf een longonsteking krijgen bij verkeerd gebruik is me verteld bij de drogist.

maar je weet toch nooit zeker of je kind een kriebel of een vastzittende hoest heeft, ik vind dat soms wel moeilijk in te schatten.

Wat thee met honing geven ?!

@monique wrote:

@myrella wrote:
Ook opletten welk soort hoestdrank je neemt. Bij slijmhoest mag je nooit hoestdrank tegen kriebelhoest gebruiken want dan wordt het alleen maar erger.




ja idd dat heb ik ook gehoord je kan zelf een longonsteking krijgen bij verkeerd gebruik is me verteld bij de drogist.

maar je weet toch nooit zeker of je kind een kriebel of een vastzittende hoest heeft, ik vind dat soms wel moeilijk in te schatten.








ik hoor het verschil wel

kriebel klinkt droog

slijm klinkt roggelend

longontsteking hoor ik ook (helaas): droge diepe (blaf) hoest met hoge koorts.





wat ik altijd doe bij hoesten:

spoelen met zoutoplossing (dus niet sprayen,

want dan komt het alleen in de neusholte, bij spoelen heb je een veel groter bereik tot in de keelholte)



daarna neus sprayen of druppelen (xylometazoline)



balsoclasezetpillen: helpen vaak goed, meer bij kriebelhoest, maar ook wel wat bij slijmhoest



en eventueel een hoestdrankje.





maar het neusspoelen is het belangrijkste,

omdat de meeste hoest door snot komt wat is gezakt.

hoi



wat een reacties wat lief :-*





ga vandaag in ieder geval neusspray halen had voorheen altijd zoutoplossing van daro in van die tubes.Maar de huisartenspost beweert dat dat niet tot in de holtes komt :think:



En mijn vriendin zweert bij apothekers merk hoestdrank dus zal die eens proberen zal wel niet duur zijn.



Zal ook eens honing gaan kopen, zag laatst op tv dat somige honng soorten kunstamtig waren :frowning: Dus vraag me af hoe je dat kan checken :think:



In ieder geval super lief dat jullie mee denken

Ik heb Otrivin baby neusspray, gebruik het ook voor mezelf en het werkt wel.

Wij gebruiken nu ook de balsoclasezetpillen. Ze werken perfect. Geen nachten meer wakker door het gehoest.

Ik gebruik voor Jim Xylometazoline 0,025 spray. Dit moet je hier ook uitdrukkelijk zeggen bij de apotheek, anders zeggen ze gewoon dat een jong kind het nog niet mag. Dit is een middel dat op het neusslijmvlies werkt en ook middenoorontsteking voorkomt.



Ziet hoe doe jij dat met het neusspoelen? Ik heb namelijk ooit eens fysiologisch zout gekocht met een spuitje, maar durf het niet zo goed aan…

Die van mij is nu ook al zo aan hoesten en ik vond haar vanochtend in overgeefsel. :sick: Alles zat er onder, het zat in haar oren en haar wimpers waren aan elkaar vast geplakt…echt zoooo zielig :frowning: