wat doe je

wat doe je , als je savonds je kindje naar bed brengt en ik had haar slaapkamer raam lekekr op draaikiep staan dat het lekker kon luchten , en ik ga op haar kamer en ik ruik



















WIET :evil: :evil: :shock: :shock:













ik ben zeer anti drugs dus ik ben op het moment in alle staten



mijn buren zijn mensen die niet werken , ze zijn niet helamaal normaal en wone n dus begleid , maar stikkies roken kunnen ze blijkbaar best goed



ik was vreselijk boos en wilde er heen stappen ,maar mijn man zei doe maar niet dan laten we morgen avond de raam dicht en ruiken we dan weer uiets dan hebben ze miischienplanten op zolder staan ,



maar als we nou morgen niks ruiken , zouden jullie dan er dan wat van zeggen , of heb ik er niks mee te maken , ik vind het nogal wat als ik het huis doe luchten dat het dan naar die rommel stinkt , trouwens het is niet nou pas de eerste keer ,dus ik heb al vaak moeten slikken ,



wat zouden jullie doen , ik heb geen idee :think:

als je weet via welke stichting ze wonen kun je contact zoeken met de begeleiders.



Want die hebben ze dan wel, waarschijnlijk niet 24 uur per dag in huis, maar wel op afstand.



Misschien kunnen die er ook niet zoveel mee, maar het melden kan geen kwaad natuurlijk…

dat heb ik al een paar x geprobeerd, ze hadden me gevraagd of ik problemen had met die mensen naast ons te komen wonen , en ik heb gezegd dat ik er geen probleem mee had mits ik geen last van ze zou hebben , maar toen iklast van ze had konden ze me nie helpen want als ze er eenmaal in zitten kan je het je bekijken , er is ook in 3 jaar tijd 1x iemand komen kijken of ze volgends de regels leven :roll:

Kan je niet gewoon met ze praten Peggy?

Kijk verbieden kan je het ze niet en niemand anders ook niet niet ook al wonen ze begeleid.

Maar je kan toch gewoon zeggen dat je er last van heb, ik weet niet waar het vandaan komt, ik ga er even van uit dat de kids achter slapen en zij dus in de tuin staan te blowen.

Vraag gewoon of ze dan achter in de tuin kunnen gaan staan of desnoods voor buiten of gewoon lekker binnen. Dan heb je er ook geen last van.



Succes ermee :-*

dat wilde ik ook doen , maar johan zei laat maar als we weer last hebben dan zeg je er dan maar wat van , ik weet dat je het niemand kan verbiedden idd ,en hun kinderen doen het idd in d etuin en dat kwalmd dan richting alissa d’r kamer, maar ik dnek ook at ik gewoonga vragen of ze wat rekening met ons willen houdne en het of binnen of ergens doen waar wij geen last van ze hebben :think:

Misschien dat ze op een andere plek willen gaan staan… het is zo’n doordringende geur… Volgens mij snappen ze dat zelf ook wel…



succes ermee. :slight_smile:

zou dit toch melden bij die instansie en je poot stijf houden.

zou er zelf niet blij mee zijn als me kinds kamer helemaal naar de wiet zou stinken.



En begeleid wonen lijkt me toch dat er begeleiders komen en niet eens per 3 jaar. zou eens flink pissig daar heen bellen

Ik zou het zeggen, maar verder kun je er weinig aan doen…

@ilsederooy wrote:

zou dit toch melden bij die instansie en je poot stijf houden.

zou er zelf niet blij mee zijn als me kinds kamer helemaal naar de wiet zou stinken.



En begeleid wonen lijkt me toch dat er begeleiders komen en niet eens per 3 jaar. zou eens flink pissig daar heen bellen




Maar wat heeft ze er aan om er ‘flink pissig’ heen te bellen?

Een stickie roken is net als een biertje drinken niet verboden, gewoon met de buren gaan praten en aangeven dat als er op dát plekje gerookt word dat het overlast veroorzaakt, best kans dat de buren daar best rekening mee willen houden, of ze nou ‘achter’ zijn of niet :think:

Zijn ze niet in staat om er rekening mee te houden kan ze altijd nog een klacht indienen?

@Mellie wrote:

@ilsederooy wrote:
zou dit toch melden bij die instansie en je poot stijf houden.

zou er zelf niet blij mee zijn als me kinds kamer helemaal naar de wiet zou stinken.



En begeleid wonen lijkt me toch dat er begeleiders komen en niet eens per 3 jaar. zou eens flink pissig daar heen bellen




Maar wat heeft ze er aan om er ‘flink pissig’ heen te bellen?

Een stickie roken is net als een biertje drinken niet verboden, gewoon met de buren gaan praten en aangeven dat als er op dát plekje gerookt word dat het overlast veroorzaakt, best kans dat de buren daar best rekening mee willen houden, of ze nou ‘achter’ zijn of niet :think:

Zijn ze niet in staat om er rekening mee te houden kan ze altijd nog een klacht indienen?




ging me meer om het feit dat er geen begeleiding is begreep ik uit het verhaal en dat is een kwalijke zaak als je het begeleid wonen hoort te zijn.



Stickie roken is inderdaad niet strafbaar maar begreep dat er misschien de angst is dat er meer aan de hand zou zijn. En dat er al meer overlast is geweest.



Vandaar mijn antwoord dat ik die stichting toch eens om meer uitleg zou vragen wat het begeleidwonen dan inhoud als ik niemand over de vloer komt om de buren te controleren of alles goed gaat.

Hoe vervelend dit ook klinkt, maar dit heb je ook met gewone sigarettenrook, als ze pal onder je raam staan te paffen, of buren die BBQ-en :? Hier kan ik dan ook geen ramen openzetten, want die lcht trekt ook overal in, maar ik kan niet van buren verlangen dat ze niet meer in hun eigen tuin roken of BBQ-en :shifty: En aangezien wiet roken niet strafbaar is, denk ik dat je niet meer kunt doen dan vriendelijk naar je buren toegaan en vragen of ze in een ander stuk van hun tuin of gewoon binnen willen roken. En als ze wietplanten hebben dan ruik je een andere lucht dan dat het gerookt wordt, dat stinkt echt naar zware kattenpis :sick: Weet dat een vriendin van mij 2 plantjes op haar kamer had :wall: en je ging daar gewoon van over je nek :sick:

dan denk ik niet dat ze planten hebben staan dat ruik ik niet , ik ruik alleen echte wiet geur, de man van me nicht rookt dat vaker , maar daar ga ik ook van over me nek ,



en ik vind idd ook dat die instanties meer toezicht kunnenhouden

sfgelopen zomer hadden we de vijver in d etuin verzakt , omdat hun aand eandere kant van d eschutting alles vuilniszakken haddne staan daar hebben we dus pissig de instanties over gebeld , en toen ook kwam alleen d egemeente pom het te verhelpen en om foto’s van de tuinte maken wat een zooi ze gemaakt haddne ,



ik was zo pissig , wij doen ons best een mooi huis op orde te hebben en om alles netjes bij te houden en dan maken je buren er wel een potje van dat je de ratten in d etuin hebt lopen



gelukkig hebben ze et vijver en de ratten allemaal netjes gemaakt en de ratten zijn weg



maar we hebben er wat mee



ik dnek dat ze heeeeeeeel veeeeeeel mazzel hebben dat ze naast ons wonen want wij geven meestal iedereen een kans of ze nou achter zijn of niet en we hebben veeeeeeeel geduld , tot op zekere hoogte natuurlijk

ik zou zeker even met die mensen gaan praten en goed uitleggen dat jullie last hebben van de wietstank. Ik weet niet waarom die mensen begeleiding krijgen maar als ze maar er maar 1x per 3 jaar iemand komt, is dat toch geen begeleid wonen?

De stichting bellen heeft weinig zin aangezien die mensen volledig handelingsbekwaam zijn en hun eigen verantwoordelijkheid moeten dragen, ook al kunnen ze dat niet. Dat is helaas zo in de wet vastgesteld. Ik zou eerst zelf met ze praten en als dat geen uitwerking heeft de begeleiding vragen of ze met die mensen willen praten. Die weten precies hoe ze dat moeten uitleggen. Maar meer dan uitleggen kan die begeleiding ook niet doen…

nou ik ben bij de buren geweest en ze vertelde medat hun het niet gebruikte maar hun bezoek die het rookte en dat ze hem de volgende keer ergens anders heen sturen om te roken bijv achter in de tuin



dus hopen nou dat ze dat dan ook maar doen :pray:



bedankt meiden voor jullie hulp :-* :-* :-*