vanaf wanneer kan het dan wel en is het wel goed voor het ruggetje?
Ik laat jasly wel af en toe op dr kontje in de bank zitten maar 5 minuutjes ofzo of in dr maxi cosi hooguit een half uurtje misschien per dan?
Jasly heeft het niet meer naar dr zin in die bak, dat zie ik ook, ze zit echt in een soort fase dat ze echt alles wilt zien,
Lydia_h wat voor kinderwagen heb je?
ook zo een 2 in 1??? want misschien heb ik er ook zo een die naar achter geklapt kan worden, want ik heb een 2-1 en die bak word alweer ietsie te klein…
@Baby2008Diablow wrote:
vanaf wanneer kan het dan wel en is het wel goed voor het ruggetje?
Ik laat jasly wel af en toe op dr kontje in de bank zitten maar 5 minuutjes ofzo of in dr maxi cosi hooguit een half uurtje misschien per dan?
Jasly heeft het niet meer naar dr zin in die bak, dat zie ik ook, ze zit echt in een soort fase dat ze echt alles wilt zien,
Lydia_h wat voor kinderwagen heb je?
ook zo een 2 in 1??? want misschien heb ik er ook zo een die naar achter geklapt kan worden, want ik heb een 2-1 en die bak word alweer ietsie te klein…
Het mag als Jasly zelf kan zitten dus zonder steun, dan kan ze namelijk zelf haar rug recht houden.
De 1 kan dit met 6 maanden en de ander pas met 9 :-*
Onthoud dat geen enkele buggyzit helemaal plat kan, ze liggen altijd in een soort kromming en liggen dan dus niet recht en dit belast het ruggetje.
Hieke was 4 maanden toen ze in het buggy deel ging. Dat kon helemaal plat. Dat lijkt op deze foto misschien niet zo, maar het gedeelte waar ze op ligt is echt plat. Het hoofdeinde is alleen hoger dan het voetendeel, net als een bed op blokken zeg maar. Ging prima. Natuurlijk heb ik dit gedaan met mooi weer, in de winter had ik dat op deze manier niet gedaan, veels te koud. Maar ik had geluk… het was goed weer.
Ik zie het niet voor me hoe je een kind tot misschien wel 9 maanden in de wagenbak kan laten. Zeker niet als het een beetje uit de kluiten gewassen kind is. Wat zou je dan doen als het niet meer in de wagenbak kan? Maxi Cosi is ook geen optie las ik, buggy deel kan niet… wat dan? Draagzak of doek kan ook niet iedereen… :think:
Elina lag ook al vrij snel in de buggy die inderdaad ook gewoon zo goed als plat kon. Ze liggen dan niet krom, maar is inderdaad net zoals je bijvoorbeeld het bedje iets schuin hebt en dat kan ook geen kwaad.
Bij elina was het ook goed weer en elina vond het niet leuk meer in de wagenbak en die was er snel uitgegroeid.
Demy is nu 7 maanden en kan er nog net in hahaha (maar is ook niet zo’n bolletje als haar zus was haha). Het is dat ze het heerlijk vindt om lekker al liggend te spelen…, mits het niet te lang duurt haha. Ze wil gewoon bewegen he…Daarom ga ik meestal ook pas wandelen als ze eerst lekker gespeeld heeft op de grond of in de box.
@Sis wrote:
Ik zie het niet voor me hoe je een kind tot misschien wel 9 maanden in de wagenbak kan laten. Zeker niet als het een beetje uit de kluiten gewassen kind is. Wat zou je dan doen als het niet meer in de wagenbak kan?
Ik heb zo'n uit de kluit gewassen kind. Djanel is nu met 4 maanden 64 cm en 8 kilo... Maar zolang hij nog in de bak kan hou ik hem erin hoor...
Het is nu eenmaal niet goed voor de rug van een kind om nu al in dat buggy gedeelte te zitten/liggen.
Als je dat als moeder zijnde toch weet en je doet het dan toch... Tja daar zet ik mijn vraagtekens dan bij... Doe je het dan omdat je het zelf een leuk gezicht vind???
Ik snap dit soort dingen niet, vind het een kwalijke zaak :naughty:
Er zit wel een verschil tussen buggy’s hoor. Die van ons kon gewoon plat en dan is daar niks mis mee. Ik vind het wat anders als je lekker gaat shoppen met de maxicosi op een standaard.
Kan ik Caelan wat extra te drinken geven in dit warme weer? een beetje water ofzo???
Verder blijf ik gewoon binnen met hem…Hij lekker in de box en dan kan ik nog in de tuin zitten.
Drinkt hij al met een flesje? Dan kun je gewoon water geven tussendoor. Is wel lekker hoor wat extra vocht binnen.
@TaMa wrote:
Als je dat als moeder zijnde toch weet en je doet het dan toch… Tja daar zet ik mijn vraagtekens dan bij… Doe je het dan omdat je het zelf een leuk gezicht vind???
Mij maakt het niet uit hoor. Sterker nog, ze worden al zo snel groot en uit de bak groeien is daar zeker een teken van. Dus voor mij had ze nog veel langer in de bak mogen liggen. Maar als ik haar al naar die bak droeg dan zette ze het op een brullen. Tsja, dan zou je kunnen zeggen: pech. Maar zo zit ik niet in elkaar. Ga echt niet ff lekker wandelen dan ofzo met een non stop gillend kind. Mijn buggy, zoals je ziet op de foto hierboven, kan helemaal plat, dus ik zie het gevaar niet hoor. Ik vind dat wel een verschil met een buggy waarbij dat niet of slecht kan. Ik heb haar ook regelmatig in de autostoel gehad. Die van ons kan helemaal plat (Mutsy traveller dus geen maxi cosi!!)
Ik denk dat het tegen wil en dank je kind gillend in de wagenbak houden niet slechter is dan het voor wandelingetjes (dus niet heel vaak en heel lang etc) in de buggyinzet te leggen.
Als je kindje alleen maar aan het brullen is dan snap ik het wel :hug: maar ik zie het zovaak dat moeders hun kindjes al met net drie maanden in die buggy zetten omdat ze hetzelf gewoon een leuk gezicht vinden en dat vind ik gewoon niet kunnen…
We hebben de wagenbak overigens wel tot het uiterste als logeerbedje gebruikt. Dat pikte ze dan weer wel. Denk dat ze ruim 7 maanden was toen dat echt niet meer ging. Ze lag klem, maar sliep als een blok, zolang je maar niet ging wandelen, want dan wilde ze kijken… :mrgreen:
Kijk als het gewoon goed gaat met de kinderwagen zou ik dat ook blijven doen of adviseren, maar niet als je merkt dat je kindje er gewoon echt niet in wilt.
ik weet niet meer wie het vroeg maar ik heb de joolz bloom