Wat doe je met een verkeerd bezorgde rouwkaart?

Ik kreeg dus een rouwkaart in de bus voor iemand die ik niet ken, ook niet voor mijn buren. Mijn adres staat op de envelop maar de verkeerde postcode. Er is een correspondentieadres, maar daar staat geen telefoonnummer bij vermeld. Ik kan de kaart naar dat adres retour sturen, maar dan zal degene voor wie hij eigenlijk bedoeld is hem niet meer op tijd ontvangen. Wat moet ik er nou mee?

Misschien kan je via telefoongids.nl het telefoonnummer achterhalen?

Ik zou idd proberen te bellen om te zeggen dat JIJ die kaart hebt gehad, ipv de desbetreffende persoon. Zodat ze die nog op tijd kunnen inlichten.

Adres bij de postcode zoeken?

@Sis wrote:

Adres bij de postcode zoeken?

Ja dat zou ik ook doen, postcode en jouw huisnummer intikken, dat kan je misschien achterhalen waar de kaart naar toe moet. Zou dan wel die mensen even bellen of ze de overledene kennen. Anders krijgt misschien weer een vreemde de doorgestuurde kaart.

Met postcode is niks te vinden, het is dus een niet bestaande postcode. Het gebeurt heel vaak dat ik post uit een andere wijk krijg maar ook op de naam voor wie de kaart bedoeld is kan ik in de telefoongids niks vinden… Ga maar eens kijken of ik idd wat kan met het correspondentie adres en anders stuur ik hem maar retour, heb ik mijn best gedaan toch?

@Tante Soesa wrote:

Met postcode is niks te vinden, het is dus een niet bestaande postcode. Het gebeurt heel vaak dat ik post uit een andere wijk krijg maar ook op de naam voor wie de kaart bedoeld is kan ik in de telefoongids niks vinden… Ga maar eens kijken of ik idd wat kan met het correspondentie adres en anders stuur ik hem maar retour, heb ik mijn best gedaan toch?

evt. postkantoor bellen?

miss weten hun iets?

@MamaMarianne wrote:

@Tante Soesa wrote:

evt. postkantoor bellen?

miss weten hun iets?

Postkantoor gaat niet over de postbezorging en houdt ook geen adressenbestanden bij.

Hoop dat je iets kunt achterhalen adh van het correspondentieadres. Goed zeg dat je die moeite doet! :thumbup:

Netjes hoor, dat je je best doet om de kaart op tijd op de juiste plek te krijgen.

Het is een beetje een ‘ik-heb-ergens-een-klok-horen-luiden’-verhaal, maar ik zat afgelopen week bij iemand waarbij net de rouwkaarten afgegeven werden door de begrafenisondernemer en meen iets opgevangen te hebben dat ze op het postkantoor zouden worden gescand voor het geval van verkeerde bezorging. Het kan zijn dat ik het verkeerd heb hoor, was er niet helemaal bij met m’n aandacht, maar misschien de moeite waard om even te bellen met TNT?

Oh, heel netjes van je dat je deze moeite doet zeg! :thumbup:

Ik zou niet wéten hoe je er alsnog aan kunt komen, maar dit wilde ik toch even zeggen… :mrgreen:

Oh, en succes! Ik hoop dat je het nog kunt vinden!

Staat er nergens op de kaart een uitvaartondenemer?

Dan zou ik contact met hun opnemen.

Zij hebben vast een telefoonnummer bij het correspondentieadres!

Of via het crematorium, die kunnen je dan het tel nr. geven van de uitvaartverzorger, want dat is bij hun wel bekend wie de uitvaart heeft aangemeld. Nummer van de afzender zullen ze je niet geven hoop ik uit oogpunt pricacy, je kunt dan wel bij de uitvaartverzorger jouw nummer achterlaten zodat de afzender jou kan bellen.

@Mex wrote:

Netjes hoor, dat je je best doet om de kaart op tijd op de juiste plek te krijgen.

Het is een beetje een ‘ik-heb-ergens-een-klok-horen-luiden’-verhaal, maar ik zat afgelopen week bij iemand waarbij net de rouwkaarten afgegeven werden door de begrafenisondernemer en meen iets opgevangen te hebben dat ze op het postkantoor zouden worden gescand voor het geval van verkeerde bezorging. Het kan zijn dat ik het verkeerd heb hoor, was er niet helemaal bij met m’n aandacht, maar misschien de moeite waard om even te bellen met TNT?

Dat klopt wel ongeveer. De rouwkaarten kun je versturen in een verzamelenveloppe en die wordt inderdaad gescand. Maar dat is alleen maar om te kunnen controleren of de enveloppe ook door het sorteercentrum is verwerkt (in 1 van de landelijke postsorteercentra wordt de enveloppe geopend en de rouwkaarten worden dan verder verwerkt. de enveloppe ging dan vroeger altijd naar de klantenservice toe waar het barcodenummer werd ingeklopt. weet niet of dit nu nog zo precies werkt, maar het systeem blijft hetzelfde). Alleen daarmee zijn helaas verder geen adressen te achterhalen. Wel kan de afzender volgens mij een telefoonnummer opgeven, maar dat mag niet zomaar vrijgegeven worden aan derden.