wat doe je bij diaree bij kinderen??

echt zoo zielig, lucas en thomas zijn nu al 2 dagen an de diaree, en ze komen er maar niet vanaf, drinken doen ze wel goed, maar eten niet echt, ze hebben nou net een banaatje gegeten en vanochtend een beschuitje



wat kan ik nog meer doen om de diaree te stoppen???

t zal er toch uit moeten. Probeer hun vochthuishouding enigsinds op peil te houden, dat is het allerbelangrijkste

meis misschien als het langer blijft aanhouden wat ors geven daar maak je gewoon drinken van en dat houd vocht vast.



Denk dat je het goed doet door veel te drinken en banaan en beschuit veel meer kan je denk ik niet doen :think:

over cola gesproken 8)

Cola kán dus erg goed dienst doen bij het einigen van darmen :shifty:

En verder is drinken idd belangrijker dan eten nog.

Anders ors geven kan geen kwaad bij diaree beetje extra vit. en mineralen.

Geen appelsap en vruchtensap ed. dat werkt laxerend.

Verder heb ik wel eens gehoord van zoute chips…maar ja ik zelf heb het nooit uitgeprobeerd hoor bij diaree… :think:

behalve wat al genoemd is, norit werkt ook goed

o en maak je wc elke keer goed schoon anders blijven ze zichzelf en elkaar besmetten en goed handen laten wassen.

Omdat Saar niets wilde drinken en eten toen ze zo aan de race was… zei mijn ha…



Geef haar zo maar een beetje cola (aangelengd met water) en een paar zoutstengels…



Dan heeft ze in ieder geval de zouten en suikers binnen die belangrijk zijn…



Hij heeft jarenlang in derdewereld landen gewerkt. En zei letterlijk: Daar redden ze daar kindjes mee!



Uiteindelijk wilde Saar dat ook niet, maar goed…

en ORS mag je niet met limonade aanmaken is mij verteld want dan wordt het weer niet goed opgenomen…

zo’n zakje is zo afgesteld met zouten en mineralen dat het heel snel opgenomen wordt… door het met wat anders te mengen haal je dat dus door de war…



en als het langer aanhoudt toch ook even de HA bellen want het rota virus heerst ook momenteel weer geloof ik

inderdaad chips… zit zout in en houdt vocht vast, wel belangrijk met diaree…

Wat te doen tegen de diaree… ik denk gewoon afwachten tot het vanzelf over gaat…

Zorg voor veel vocht (eventueel ors), en die chippies… he…

tigo weet het al, als hij ziek is hoeft hij van mij niks, alleen drinken, dat is het enige wat bij MOET van mama. En als hij ziek is heeft hij echt geen trek in eten, en dan geef ik hem inderdaad wat chips (wat er natuurlijk altijd wel ingaat), goed voor de zout

Ik zou vooral nog niet aan de slag gaan met Norrit en dat soort remmers.

Het is waarschijnlijk een virus (omdat ze het alletwee hebben) dus moet het lichaam zelf even werken om het eruit te krijgen (vandaar ook de diarree)



Als de heren goed drinken en nog fit zijn, is er niks aan de hand. Let erop als ze minder aktief worden even de huisarts bellen, ook als het langer gaat duren.

Plassen ze voldoende? Daaraan kun je zien of ze voldoende vocht binnenhouden om niet uit te drogen (das nl het grootste probleem bij heftige diarree)

En je kunt inderdaad ORS geven om eea aan te vullen. Maar is vaak niet noodzakelijk. (voorzichtig bij baby’s) Omdat de diarree maar van korte duur is.



Hou wel Iris in de gaten, zij is nog heel klein, als zij het ook krijgt wel goed in de gaten houden!! En eerder de huisarts bellen ivm uitdrogingsgevaar.

Je hebt al vele bruikbare tips, maar toch nog ééntje erbij:

gekookte worteltjes en gekookte rijst…



maar eten is inderdaad bijkomstig nu. Drinken is veel belangrijker !



Ik wens hen veel beterschap ! :-*



liefs

Gerda

ja lucas was vrijdag al begonnen, en thomas is zaterdag begonnen, 2dagen lang spugen spugen en spugen, nu is het dus diaree geworden



over het toilet, dat gaat hier toch niet op want ik heb lucas maar weer een luier om gedaan, anders blijf ik wassen :wink: en thomas is nog te klein voor de wc :wink:

Klinkt idd als het Rotavirus! (braken en diarree :sick: )



Beterschap met de kindjes (en waarschijnlijk over een week met jullie zelf :roll: :shifty: )

:silenced: :silenced: ik ben ook al aan de beurt, maar ja moeders kunnen en mogen niet ziek zijn he dus laat ik mezelf nu ook maar buiten beschouwing :wink: :silenced: :silenced: