Wat doe ik verkeerd? radeloos.... (lang)

even van me afschrijven… zit nu op werk maar ben er niet bij met mijn hoofd…

Merijn en Xander zijn bij mijn ouders, die passen op

Ze lopen al de hele dag met een krijsende Xander rond, dus nu is voor mij de maat vol en moet er iets veranderen



Xander is geboren met een heftige bevalling die 2x bijna uitliep op een KS. Bleek uiteindelijk zijn navelstreng 2x om zijn nek gedraaid te zitten door het gedraai in mijn buik de laatste weken van de zwangerschap.

Hij was erg onrustig en veel last van krampen. Hij wilde geen seconde alleen zijn. Bij osteopaat geweest en met 5 sessie al hele verbetering. Krampen weg en hij sliep netjes in zijn eigen wiegje op onze kamer. Wel ingebakerd in overleg met CB

Daarentegen ging de BV wel vanaf moment 11 prima, ondanks lange spruw infectie, maar dat is ook al weer tijd achter de rug



Maar toen… volgende issue… Meneer weigerde de fles. Bij KDV en opa en oma dronk hij tijdlang weinig tot niets. Dat ging stilaan steeds beter.

Maar toen kwam het moment dat we besloten om af te gaan bouwen. Ik moest dus de ochtendvoeding van 10 uur zelf gaan geven en dat ging niet. Dus dan maar weer de borst gegeven.

Op een gegeven moment heeft hij een voeding die mijn man gaf eruit gespuugd, nu 2 weken geleden, en hij associeert volgens mij nu fles met spugen want hij weigert gewoon weer pertinent… Of er nu KV of BV in de fles zit.



Beschrijving van onze avond:

rond 19.15 in bad met papa en merijn

rond 19.45 drinken bij mama op bed

Hij valt dan in slaap, maar na 1 /1.5uur is hij weer wakker…

Hij wil de niet meer verder slapen, gaat huilen als hij alleen gelaten wordt, is vervolgens klaarwakker, dus maar mee naar beneden



Nu ben ik afgelopen 10 dagen thuis geweest van werk dus hij was 24/7 bij me in de buurt. Maar nu is papa 's avond ook al niet goed genoeg. Hij wil bij mij op schoot, drinkt dan aan mijn borst, valt op mijn schoot in slaap. als ik dan zoals gisteravond de was ga opvouwen en ik geef hem aan papa dan is het ook niet goed. Huilen huilen huilen. en bij mij, stil…

Ik ben dus van elende maar naar bed gegaan, heb hem (weer) borst gegeven en hij is ingebakerd in slaap gevallen en heb hem in bed kunnen leggen. Maar 9 van de 10 wordt hij gelijk weer wakker en slaapt hij alleen verder in mijn bed.



Ook wordt hij standaard om 2.30 uur wakker en om 04.15 uur en daarna nog diverse keren… hij slaapt gewoon nooit langer…

Hij zit in een cirkeltje hebi k het idee… van gewenning en gewoonte… net als het 's nachts wakker worden, iedere nacht op het zelfde tijdstip zo’n beetje…



Overdag slaapt ie ook alleen maar na het voeden of in de auto… Ik kan hem niet wegleggen in zijn wieg en dat hij dan zelf in slaap valt… Dan is het ook huilen huilen huilen…



Zo kan het dus niet langer… wat moeten we doen?

Hoe doorbreken we de cirkel?



Hoe krijgen we hem te drinken uit de fles, alle tips en trucs zijn hier al de revue gepasseerd… Moet ik hem gewoon hele dag niets geven en mijn melk afkolven, zodat hij op een gegeven moment wel de fles moet accepteren? dat lijkt me de ergste oplossing die er is.



En wat het verloop van de avonden betreft… laten huilen in zijn bedje? Hij krijst gewoon door, gaat er zelfs van overgeven…

Ik heb nu het boek lekker slapen zonder huilen gekocht en ben erin aan het lezen… ga dus morgen beginnen met slaaplogjes bijhouden…



maar ik ben verder radeloos… weet gewoon niet meer wat te doen…

om me heen roept iedereen dat we hem verwend hebben, maar ja, als dat zo is… hoe krijgen we dat er weer uit??



snik…

bedankt voor het lezen van dit lange stuk… wellicht herkent iemand er iets in en heeft waardevolle tips?

:hug:

Ik kan me voorstellen dat je hier radeloos van wordt, het is niet niets om momenteel de enige te zijn die hem lijkt te kunnen gerust te stellen.



Ik spreek hierbij niet uit ervaring wat betreft de problemen die jullie nu ervaren, maar ben er wel van overtuigd dat een baby nooit “zomaar” huilt. Het is momenteel zijn enige manier om met jullie te communiceren en ergens zit hem iets dus niet lekker.



Misschien zou je kunnen kijken naar een oplossing uit het meer “alternatieve circuit”. Een goede bachbloesem therapeut zou wellicht uitkomst kunnen bieden. Dus niet de kant en klare mengseltjes die je tegenwoordig bij de drogist kan kopen, maar echt even langs een persoon gaan die op maat kijkt welke mix kan helpen.



Verder, hoe ouderwets het ook klinkt: rust en regelmaat.

Wij hebben met Lotte de eerste 2 maanden 'savonds nogal lopen tobben. Toen ben ik een vrij strakke planning gaan inbouwen. 'Smiddag bijvoorbeeld:

Na haar middagslaapje eerst met haar naar buiten, de hond uitlaten. Dan mee boodschappen doen. Eenmaal thuis even drinken bij mama en na een half uurtje rust haar badje. Weer even rust en wat drinken en dan haar bedje in. De eerste dagen was het nog steeds drama, maar na ongeveer een week merkte ik verschil.



Verder ben ik erg gaan letten op Lotte’s lichaamstaal. Bij de eerste kenmerken van vermoeidheid (oogjes wrijven en aan haar oortje friemelen) brachten wij haar naar haar bedje. Als we te lang wachtte, dan was zo zooo moe dat ze maar moeilijk in slaap viel. Dit is nog steeds zo trouwens.



Ook hebben we de “10 minuten regel” toegepast. Als zij dan huilde gingen we eerst checken of alles okay was (geen boertje in de weg, schone luier, knellende kleding etc.) Daarna weer terug haar bedje in en dan 10 minuten laten gaan. Dit zijn de langste 10 minuten die je je voor kan stellen, maar in veel gevallen viel zij al snel zelf in slaap met haar knuffie en duim in de mond.



Wat betreft het niet willen drinken uit de fles… tsja… ik denk dat je het al wel hebt geprobeerd… maar Lotte dronk niet lekker uit de difrax flessen en wel uit die van Avent. We zijn dus overgestapt op andere flessen.

Misschien ook om te beginnen eerst een kleine fles klaarmaken met BV (30 cc) en daarna verder de borst geven. Op een gegeven moment dit verder uitbouwen?



Ik kan je verder alleen maar heel veel sterkt wensen en hopen dat het heel snel beter gaat.

jet, helaas herken ik alles, op het fles weigeren na.



Waarschijnlijk zie jij er net zo beroerd uit als mij. (wallen onder je ogen waar je een compete vinex wijk op kwijt kunt).



Heb ook het idee dat we een een negatieve cirkel zitten.



Net is hij voor het eerst alleen!!! gaan slapen in zijn bedje en hij slaapt al bijna twee uur. Dit is echt ongewoon lang.



Hier is de echte ellende pas begonnen toen hij heel erg ziek werd. Ik was toen blij met elke slok die hij dronk, omdat als hij goed bleef drinken hij niet opgenomen hoefde te worden in het ziekenhuis. Daarna kreeg hij van de hoge dosis antibiotica, enorme spuitluiers bij elke voeding en spruw op de koop toe. Door de ab kuur is zijn darmflora aangetast, waardoor we weer te maken hebben met enorme darmkrampen.



Ik hoop dat de rust hier weer terug keert als zijn darmflora is hersteld, hij geen ventolin meer hoeft te gebruiken, en de daktarin gel de deur weer uitkan.



Lieverd een knuffel voor jou :hug:

en ook ik, hoop op goede tips :pray:

Schiet me ineens nog iets te binnen: babymassage!

Heeft zowel op darmkrampjes als op de algehele gemoedstoestand een heel rustgevend effect. Als je wil kan ik mijn cursusboek wel naar je toe sturen?

Ellen dank je wel voor de tips. Ik ben zelf niet zo van de bachbloesem.



Babymassage is wel een goede tip. Ik ga a.s. dinsdag beginnen met de curcus, bij Robbert had het toen ook een positieve uitwerking.

Hoi Jet,



Allereerst :hug: kan me voorstellen dat je hier radeloos van wordt.



Babymassage is inderdaad een heel goed idee :thumbup: ze vinden t vaak heerlijk en met name hoofd/voeten massage helpt om lekker te ontspannen voor het slapen, maar ook de buik voor krampjes.



Een hangwieg of hangmatje is ook ideaal. Een hangmatje kan je in bijv. de box ophangen. Op t KDV waar ik werkte kregen we bijna alle baby’s die moeilijk in slaap vielen, in slaap in een hangmat.



Een vast slaapritueel ontwikkelen; pyjama aan, borst, liedje aan, laatste knuf en lekker slapen, zoiets.

Ik weet niet of laten huilen een optie is, blijkbaar is er iets en heeft hij een periode dat hij alleen maar bij jou wilt zijn, dus als je m laat huilen versterk je misschien alleen maar het gevoel van ‘alleen en verlaten’ zijn. Maar ik zou wel op de slaapkamer blijven als hij wakker wordt, geen grote lichten aan, en toch ondanks dat hij wakker is proberen het nacht idee vast te houden.



Als hij de fles echt niet wil, misschien toch proberen een tuitbeker of met een lepeltje? daar heeft hij misschien de associatie fles-spugen nog niet mee.



Veel sterkte!! :-*

Allereerst n dikke :hug:

Je zult wel kapot zijn dus deze kun je ook wel gebruiken :-*



Voor mij zou huilen geen oplossing zijn, want ik denk juist dat dat averechts werkt.

Verwennen kun je kindje volgens mij nog niet :naughty: Het eerste wat in mij op kwam is of hij niet

in n sprongetje zit. Hier wil Fieke alleen maar bij mij en dan is ze stil en heb ik even geen

puf of heb ik gewoonweg mn handen niet vrij dan is t brullen en niets is goed.

Wat ik zou proberen is hem gewoon in bed leggen en bij hem blijven en als hij dan rustig wordt steeds

de tijd verkorten totdat t niet meer nodig is. Ook zou ik geen oogcontact maken, want dat vinden ze

alleen maar ontzettend leuk.



Ik :pray: dat de gouden tip voor je komt en dat t wat rustiger wordt :wink:

Lieve Jet,



Wat een toestand joh!!! Is het merijn niet dan is het xander wel.

Ik heb helaas geen tips voor je, ik ken dit probleem niet met een kindje van 4 maanden.

Ik wil je even een :hug: geven en ik denk aan je.

Wat zal je gesloopt zijn.

Hoe is Merijn eronder? slaapt die wel door ondanks het gehuil van Xander?



En Jorien, ook voor jou een dikke :hug: , ook al zo aan het eind van je latijn. Heel veel sterkte meiden.



dikke kus

zo dat is zwaar…pff. ik weet nog wel dat wij in de zomer anderhalf jaar terug ook zo’n periode hebben gehad. we gingen dan 's avonds om half 11 nog naar buiten met de wandelwagen om hem in slaap te krijgen. Ik weet niet of het een sprongetje toen is geweest omdat wij richting abonnement van huisartsenpost/ziekenhuis hebben gehad (ivm 2 maanden vroeggeboorte)

bij ons hielp de osteopaat, maar dat hebben jullie al gedaan lees ik. Maar misschien nog eens een keertje teruggaan?

Babymassage vond ons zoontje helemaal niets, hij vond t echt niet leuk en alleen maar huilen.

proberen te letten op dingen die hij erg leuk vind en waar hij rustig van wordt. muziek, zingen, boekjes kijken. Offe…(sommigen zullen dit misschien niet goed vinden :o ) maar voor de tv zetten in een wipstoeltje. De tv heeft hier veel wonderen verricht. zoals teletubbies en bumba.



En mischien zou ik toch eens langs de huisarts gaan. Je weet maar nooit of er bijv een ooronsteking zit ofzo, dat kan ook erg pijn doen.



En ik zou toch proberen om je man of ouders op hem te laten passen zodat je in ieder geval even bij kunt slapen. Als je zelf wat uitgeruster bent kan je ook vaak er weer even tegenaan.



veel sterkte!

ik wuifde de term rust en regelmaat voorheen meteen de wind in, maar het werkt echt!!!



dat wil niet zeggen op vast tijden echt gaan voeden of wat dan ook, maar gewoon structuur in de dag aan brengen…

Zaosl het nu met Marit gaat:



luier verschonen en ff klessebessen op aankleed kussen

flesje geven zonder tv of wat dan ook, gewoon quality time met papa of mama.

daarna in wippetje…

daarna even in de box…

Bij meerdere gaapjes of wrijven inde oogjes meteen richting bed…We gaan dan eerst even de poppetjes bewonderen opde muur, en even zingen en dan naar bedje toe…



het is even volhouden op het begin maar het werkt echt!!!



wat betreft de voedingen daar kan ik je helaas niet meer helpen…wellicht eens een andere speen proberen?



iig een dikke :hug: .het komt allemaal wel goed zo moet je maar denken…

Jet, hier gaat het opeens wat beter. Rond half 8 poepte hij zich weer compleet onder waardoor ik hem onde de douche moest zetten. Daarna nog eventjes heerlijk in de tummytub gedaan en vanuit zijn badje heb ik hem rechtstreeks op mijn benen gelegd en afgedroogd en gemasseerd. Hij vond het heerlijk. We hebben wel een half uur tot drie kwartier een relax moment gehad. Daarna Wessel weer angekleed, aangelegd en in zijn bedje gelegd en hij ging meteen slapen :shock: :shock:



Hopelijk zet het daar, maar de massage heeft hem dus wel goed gedaan. Ik merk wel dat als ik ga masseren, ikzelf ook rustig moet zijn, anders werkt het niet en breng ik mijn stress over op hem ofzoiets.

meiden. bedankt allemaal voor de tips en knuffels… doet me goed…

Het lijkt wel of Xander mijn radeloosheid heeft gevoeld…



Vannacht heeft ie lekker in zijn wiegje geslapen ipv bij mij in bed. En hij heeft na 23uur maar 1x gedronken om 2.30 uur en werd toen om 5.45 uur pas weer wakker. Dit is al hele verbetering tov andere nachten. Maar nog lang niet waar we willen zijn, maar het begin is… hopelijk houdt dit aan…



MAar nu het belangrijkste… hij slaapt nu al vanaf 13uur in zijn ledikant op zijn eigen slaapkamerje… normaliter slaapt hij sowieso eigenlijk alleen maar hazenslaapjes overdag, dus dit is echt top… en dan ook nog op zijn eigen kamer…



heb Merijn zijn cd-speler op Xander zijn kamer gezet en heb de ‘snoezel doezel slaapcd’ zachtjes op gezet… misschien is dat?



Hopelijk is het niet eenmalig :pray:

Super goed nieuws!

Nu inderdaad maar hopen dat hij langzaam aan zijn draai gaat vinden :slight_smile:

super zeg!!! misschien is t toch gewoon een fase… of tandjes…

Och meis ik lees het nu pas… :hug:

Weet je wat het meestal wel is lijkt het dat het rond de 5 a 6 maanden je nét op gaat breken allemaal en er dan meestal juist ineens een ritme gaat ontwikkelen…als ze eenmaal 6 maanden zijn lijkt het meestal allemaal vanzelf op de rit te komen…

Ik hoop dat dat bij jullie ook het geval zal zijn!! :pray:



Ik ben toen ok ‘‘gestopt’’ met de nachtvoeding en dat ging erg goed,zij was er dus ook aan toe en toen heb ik haar bedje bij mij bed weg gezet…gewoon verder in een hoek van onze kamer…ook dat leek te helpen,dan ruiken ze die (.) niet ofzo :roll: :lol: :inlove:

En ik heb toen idd op het andere kamertje het campingbed gezet en haar op de dag eens daar laten slapen of iig een poging tot…en idd vóór het slapen een beetje hetzelfde ritueel dan weten ze dat dat ‘‘slaapgebeuren’’ daarna gaat komen.

Zo kregen wij hier ineens een systeem en sliep ze zelfs met een maand of 9 bij haar broer op de kamer en nog steeds en dat terwijl ik met 5 maanden nog dacht dat ze waarschijnlijk voor eeeeeeeeeeeeeeuwig voor een nachtvoeding zou komen :lol: :angel: 8)



Dus ik hoooooop zó dat dit voor jullie ook het geval is…hou vol meis…er komt een dag…écht!!! :-*

Oh en over de fles :roll: hier is ie er dus nooit in gegaan :thumbdown:

Ik ben dus ook een keer die strijd aan gegaan…

gekolfte melk en géén (.)…

Ze heeft 16 uur niets gedronken en dus ook niet geplast en dat was op een warme dag dus toen ben ik overstag gegaan huilend hoor dat wel :shifty: maar dit kon voor mijn gevoel niet…

Mijn moeder deed het met een bekertje en van de lepel,klooien dus als ik aan het werk was…maar ik ben met een maand of 6 direct biobim gaan halen…met een beetje fruithap erdoor en een fles bv en zo at ze 2x op een dag pap :thumbup:

Tja…het zijn gewoon eigenwijsjes die van ons :inlove: :twisted: 8)

Hoe gaat het nu?



Ik reageer niet veel, maar leef wel erg met je mee!

vandaag bij mijn ouders is hij heel rustig! gewoon gezellig. Drinken uit de fles doet hij echt mondjesmaat…



gisteren op het KDV over de hele dag maar 60cc.

En vandaag bij mijn ouders tot nu toe ook maar zoveel en een paar hapjes rijstebloempap wat mijn moeder dan maakt op advies van CB, maar daar wil hij niet veel van weten, paar happen maar



het slapen doet hij nu wel weer netjes in eigen bed, ;s nachts dan…

overdag is het nog stees maar hazenslaapjes… Ik probeer hem wel steeds in zijn eigen ledikant te leggen overdag. Soms lukt het, soms niet…

we blijven dus bezig, maar hij is wel iets rustiger en niet de hele dag aan het huilen bij de oppas gelukkig… DUs voor mijn gevoel zit er verbetering in



lief dat je ernaar vraagt

hoi Jet,



meid wat moet dit vermoeiend zijn!! ik herken delen van je verhaal. Quinten huilde ook veel en weigerde de fles, maar was nog wel troostbaar door papa. Ook naar de osteo geweest en dat bracht verbetering.

Wat bij ons ook hielp was de dr. brown fles. Die hebben hele zachte soepele spenen. Is denk ik vergelijkbaarder met de borst. We hebben werkelijk alle flessen geprobeerd en dit was de enige die hij toen redelijk pakte. Ook het overstappen van fris* naar nutriln werkte goed.

Verder hebben wij ook rijstebloem geprobeerd (ivm honger) maar daar werd hij ontzettend onrustig van… en deed alleen hazeslaapjes. Zonder rijstebloem sliep hij vele malen beter :roll:



Nu pakt hij de fles ontzettend goed en is een echte slokop!



misschien kun je wat bruikbaars uit mijn verhaal halen

:-