Wat denken jullie? Zwanger

Ik heb het idee dat ik zwanger ben. Maar ik ben ook heel erg bang voor teleurstelling dat ik misschien schijnzwanger ben. Ik ben nog niet overtijd, dus voor een testje is het te vroeg! Maar gister had ik wel heel de dag door, lichte steken, en ongemakkelijk gevoel in me onderbuik. Ook was ik erg moe. Vandaag voel ik me gewoon goed, en nergens last van. Heel soms nog een klein steekje aan de rechtkant. Maar dat mag geen naam hebben. Ik weet niet wat ik erbij moet denken.

Nu net zag ik bij het plassen wel een witte gloed van uitscheiding. Eigelijk net zo dun als de urine zelf.

Ik heb er nooit zo opgelet hoe het normaal eruit ziet.

Mijn laaste menstruatie begon op 12 feb. Ik heb 24 feb voor het laaste seks gehad, en stel dat ik zwanger zou zijn denkik dat het van die dag is. Nu vraag ik me ook wel af of je wel symptomen kan hebben zo snel? Of zou het een innesteling zijn. Ook zit ik te denken aan ontpillen verschijnselen. Omdat ik deze maand gestopt ben met de pil. Het maakt me allemaal zo onzeker! Ik zit echt in spanning!!

Het kan natuurlijk altijd… Maar in de meeste situaties moet je lichaam even wennen zonder de pil en daar kun je ook vervelende kwaaltjes van krijgen. Je weet t pas echt zeker na een test maar daar is het denk ik nog te vroeg voor. Eventjes geduld nog dus. Succes!

Als je rond 24 februari je eisprong denkt te hebben gehad, dan zou je nu nog geen duidelijke zwangerschapskwaaltjes kunnen hebben. Het zwangerschapshormoon (HCG) wordt pas duidelijk aangemaakt als een bevruchte eicel ingenesteld is en dat gebeurt pas rond een week-10 dagen na je eisprong. Ik hoop natuurlijk voor je dat je zwanger bent, maar hou er rekening mee dat de kwaaltjes door het ontpillen komen. Je lichaam heeft eerst even tijd nodig om alles weer op regel te krijgen.

Groetjes,

Jippie

zou dit ook eventueel een innesteling kunnen zijn?

ik zat ook al te denken dat het erg vroeg is om zwanger te kunnen zijn.

ik ben een paar maanden terug, ook gestopt met de pil maar dan om andere reden toen had ik nergens last van.

kan je een innesteling voelen? met de verschijnselen die ik zonet opnoemde? Met name gister had ik echt extreme steken.

Maargoed weet ook niet of de zaadjes van de 24e nog leven.

Dat zal denkik niet.

Emem, ook voor innesteling is het nog te vroeg. Als je inderdaad 24 februari je eisprong hebt gehad kan het eitje pas op zijn vroegst morgen (29-2) innestelen en dat is op zijn vroegst! Waarschijnlijk voel je van alles omdat je het hoopt en dan denk je dat alle kwaaltjes te herleiden zijn aan een eventuele zwangerschap.