wat deden jullie met het eerste kinderfeestje?

Het eerste kleuterjaar heb ik geen feestje gegeven voor de klasgenootjes, wel trakteren, maar geen feestje.

Nu word ie 5 en heeft al wat vriendjes op school en zit al een jaar in de kleuterklas, dus ik wil een feestje gaan geven.

Wat hebben jullie gedaan bij het eerste feestje en hoe lang duurde dat?

dominique is met halloween jarig en elk jaar geven wij een mega spannend feestje in het donker :wink: maximaal 10 kinderen hoor , en dan 2 groepen van 5 langs de deuren. van half 7 tot 8 uur ongeveer , daarna ben ik uitgeteld EN de kids ook :inlove:

wanneer word hij 5 ?

Wij hielden het heel simpel, maar de kinderen die geweest zijn hebben het er nog over.

Eerst zingen voor de jarige, cadeautjes uitpakken en toen cake versieren. Uiteraard met veel slagroom, smarties, confetti en meer van dat soort werk.

Toen is mijn man met ze naar het bos gegaan, achter ons huis, en een speurtocht gedaan. In de tussentijd heb ik de foto’s die ik gemaakt had tijdens cake versieren op goedkope witte shirts gestreken en die hebben ze bij thuiskomst versierd met textielstiften. Toen pannenkoeken gebakken en moe maar zeer voldaan gingen ze weer naar huis.

Voor dit jaar weet ik het nog niet :think:

Wij hebben in het bos een speurtocht uitgezet in piratenstijl. Met bijbehorende piratenopdrachtjes en een schat.

Makkelijk, goedkoop en de kids vonden het stuk voor stuk hartstikke leuk!

hij word in augustus 5.

speurtocht en picknickken in het bos lijkt me wel leuk.

onze zoon wordt ook 5 in augustus, maar we houden dit jaar nog geen feestje

Ik lees mee… Peter mag dit jaar ook zijn eerste feestje.

Voor Aniek hadden we toen spaanderhouten doosjes geregeld en glitter en zooi om te verven en versieren.

Pannenkoeken gegeten en spelletjes gedaan. Was heel leuk.

Maar bij een jongen weet ik t ook nog niet :mrgreen: