Wat hebben jullie gedaan met de blijde doos spullen als speentjes en testpakken melkpoeder? :think:
Ik vind het zo zonde om weg te gooien…
Gebruiken :mrgreen:
:mrgreen:
Nou, om eerlijk te zeggen…
die dentalspeen voor op een fles…niet nodig gehad . Amy krijgt Nutrilon Hypoallergeen en ik switchen met melksoorten is toch not done ivm darmproblemen? :think:
Oh ja de speen voor op de fles heb ik niet gebruikt.
De melkpoeder heb ik wel gebruikt. Voor de rest ook het speentje, en t mini potje sudo creme.
Ik meen dat er ook goede doelen zijn waar je je blije doos kunt afgeven.
Zal eens effe zoeken
Ik heb nooit een speen gehad voor op een fles, en ook geen difrax speen.
Ik had wel melkpoeder die heb ik niet gebruikt, en potje sudocréme heeft me oma.
Zakje Nutrix heb ik wel gebruikt.
Mhh, dat wat k dacht was voor kraampakketten die niet gebruikt zijn, daar is wel een goed doel voor.
Zonde zeg…dat daar nog geen goed doel voor is…
nouja, misschien vind iemand hier op kok zichzelf een goed doel :mrgreen:
Dat ligt hier dus ook allemaal maar in een kast :oops:
Misschien idd naar een instantie die het kunnen gebruiken, maar welke :think:
Ik wil ook straks alle spullen van mijn 3 kraampakketten ergens na toe brengen.
Heb echt veel spullen die ik niet gebruikt heb :oops:
Mhh misschien een dom idee, maar zou het niks zijn voor bijvoorbeeld aan de voedselbanken te schenken, ik denk dat ze dat daar wel kunnen gebruiken.
Tis dan wel geen gewoon voedsel, maar misschien zijn ze er daar wel blij mee.
eeej vic,
ik zal eens bij de kerk vragen… Daar delen ze ook regelmatig voedsel uit dus misschien hebben ze er wat aan (en dan niet mijn ene pakje maar misschien wel een wat grotere aanpak ;))?
Kraampakket heb ik grotendeels aan dinnetje gegeven. Maar is het niet zo dat iedereen tegenwoordig standaard een basisverzekering heeft waar het inzit? :think:
Tamara, daar zat ik ook aan te denken :thumbup: . En misschien kan Jonge Gezinnen daar juist het beste aan meewerken door de mensen te vragen of ze het denken te gaan gebruiken. Meerendeel zal toch voor een eigen merk gaan. Wanneer ze overtuigd zijn het toch niet te gaan gebruiken, kunnen ze het inzamelen en eens per zoveel tijd schenken aan de voedselbank? :think:
Zal vast wel een haakje en oogje aanzitten want lijkt me stug dat wij daar nu als eerste en enigen aan denken :think:
hier is het ook niet gebruikt en door gegeven snap niet dat ze er dan bv geen kortings bon of dergelijke in doen zodat had ik toen ik de baby doos kon halen bij de prenatal een wotje wortels met glas stukjes hij was blijbaar gevallen in de winkel en heb hem terug gebracht maar vondt het een slechte zaak laten ze er gewoon een koritngs bon of dergelijke in doen wel zo makkelijk en geen extra verspilling van producten of risico’s
ik denk dat kortingsbonnen minder vaak gebruikt worden, als ik een kortingsbon zou krijgen zou ik denken, gebruik ik dat product wel? als ik het niet gebruik, of een goedkoper merk, dan zou ik het product dus niet eens kopen. En als het er gratis inzit…
tja, toch hollands he?
je kan het idd naar de voedselbank brengen, ik heb hier ook nog het e.e.a. liggen, zelfs van Elise nog. Maar dat heb ik maar bewaard voor een evt. 2e, misschien wil die wel smalle flessen ipv avent… ik weet het nog niet.
niet iedereen krijgt kraampakket hoor, bij zilveren kruis alleen als je aanvullend verzekerd bent. Ow, en mensen in polen ofzo, die zijn er altijd blij mee… ken wel iemand die rijd 1x in de zoveel tijd naar polen en dropt de spullen dan echt af bij mensen thuis…
groetjes,
Louise
@nannietje wrote:
Kraampakket heb ik grotendeels aan dinnetje gegeven. Maar is het niet zo dat iedereen tegenwoordig standaard een basisverzekering heeft waar het inzit? :think:
Nee hoor, ik moest zelf mn kraampakket bij elkaar rapen

Ik heb nu 3x een héééél uitgebreidt pakket gehad en alleen de verband en zeiltjes zijn gebruikt.’
Oh en de watjes en alcohol, verder zit alles er nog in … is toch zonde.
Voedselbank ik zie alleen maar voedsel doneren, en dan hebben ze het over grote partijen!
Kerk is wel een idee trouwens, dus Li als het kan, dan laat maar iets weten, want ik heb dan ook wel dingen om te schenken
voor je kraampakket kan je ook je verloskundige of gyn vragen. Zij weten vaak wel iets.
Ook hebben vk er zelf wel eens wat aan volgens mij als ze ergens komen waar niets is… gebeurdhelaas ook.
Mijne heb ik doorgegeven. En het pakket die ik dit keer krijg zal ik de spullen die ik niet gebruik ook weer doorgeven.
alles wat ik niet gebruikt heb is naar mijn zus gegaan
Eerst bewaard en vervolgens toch weggegooid. Bij de tweede geen dozen meer aangevraagd. Ik gebruikte er eigenlijk zo weinig van.
hier zat een briefje in het kraampakket, alles wat je niet gebruikte kon je daarheen sturen. was een antwoordnummer en dat ging dan naar een organisatie wat dat spul gebruikt voor een kraamkliniek in afrika ergens! top actie dus! als je googled op dat soort woorden, komen denk ik wel meer organisaties die dit ook doen denk ik.
mijn andere poedertjes en speentjes heb ik weg gegeven. In de buurt hier gebruikte wel iemand die poede ren die spenen! dus kwam mooi uit.
Kijk maar op Stichting Baby Hope, die zijn d’r blij mee!