wat brengt de sint bij jullie op 5 december ?

Wat dacht je van raamstickers voor in de auto? Of een soort mobielachtig iets die je aan de handgreep kan vastmaken achterin (als je een handgreep hebt tenminste).



En dat met de oudste naar de stad gaan is een heel goed idee. Laat haar een aantal dingen uitzoeken die ze leuk vindt, koop niets. En als ze op school zit, dan pas iets kopen van wat ze heeft uitgezocht. Zo weet ze niet wat ze krijgt :wink:

Anne krijgt van de sint het huis van Sneeuwwitje en als schoenkadotjes de dwergen en sneuuwwitje zelf (dat is wat ze van ons krijgt)…op het werk van mn partner krijgt ze waarschijnlijk een muziekdoosje en van Opa, Oma en haar Oom weet ik het niet en dan hebben we nog vrienden die altijd te gek doen.



(hopenlijk komt er geen vraag wat ze met kerst krijgen :oops: :wink: )

nano krijgt ernie bij de dokter van sint, via mij. Ik schat in dat mijn zussen en moeder misshcien ook nog wel iets voor hem hebben. en verder krijgt ie van sint via mijn werk een politie-boot en vliegtuig van abrick.

nicolai krijgt dit







http://www.youtube.com/watch?v=oIyuAFbCtVY&eurl=http://www.ekiddies.nl/shopexd.asp?id=1329

Thomas:



Voor in de schoen (hij mag dit jaar 1x zijn schoentje zetten, zijn eerste keer :inlove: ) krijgt hij gewoon lekkere pepernootjes.



Op 5 december krijgt hij een poppenbuggy voor zijn baby bjorn pop.

Zijn eerste heb ik stuk gemaakt :oops: dus een nieuwe :stuck_out_tongue:



Op papa’s werk komt de sint met een kado;

Of een Xylofoon, een magnetisch tekenbord of een magnetisch schoolbord.

We hebben deze 3 keuzes doorgegeven, nu kijken wat ze dan ook echt meenemen :wink:



Sofie:



Voor in de schoen (eigenlijk meer voor Thomas en de ander ontstaande verwarring :wink: ) een doosje rozijntjes.



En op 5 December het ‘drukke dag’ huis van little people. (er was nog verjaardagsgeld over en daar heb ik hem alvast voor gekocht :oops: )



Is tegelijkertijd ook leuk voor Thomas :wink:



Van opa’s en oma is het nog niet bekend.

Oh en de baby die er dan ook al is (besef ik me nu :shifty: )

Geen enkel idee :shifty:

Ik vind het wel moeilijk hoor!

Th vind zoveel mooi. Ik zou wel graag met playmobiel beginnen aangezien mama daar vroeger ook fan van was, maar een mooie grote houten garage is ook wel heel erg handig en maakt gelijk de speelhoek weer meer “af” :think: . Dus Sint twijfelt nog een beetje :wink: .

Hangt er natuurlijk ook nog vanaf wat Th zelf heel graag wil (maar meestal is dat een brandweerauto en die heeft hij al in zo’n beetje alle vormen en maten :roll: ).



Voor school is Knutsel-Piette-Mama ( :shifty: ) al heel druk bezig, op Th zijn school maken de ouders het cadeau zelf en dit jaar zijn het houten klossen die door de knutsel-pietemama’s & papa’s zelf versiert moeten worden, nog een geluk dat Th vorig jaar nog niet op school zat, toen moest er een handpop gemaakt worden en dat was nogal een karwij!



En voor SL wil Sintermama graag een mooie zonnekind(lijs)pop.



Ik vier het meestal 2 keer, 1 keer Sinterklaas en een keer Sinterkerst.

Sinterklaas met mijn moeder, broer en een hele goede vriendin en haar vriend en Sinterkerst (in een weekend tussen Sint en Kerst) met 2 andere goede vriendinnen.

Aan hen vraag ik voor Th, iets voor bij zijn houten trein en/of playmobiel. Voor SL een poppenreiswiegje en iets kleins van HaBa of een prentenboek

.

En Sint komt vanaf dit jaar ook een gezelschapsspel brengen. Ik wil heel graag het samenwerkingsspel “Boomgaard” van HaBa, omdat je dit dus samen moet spelen, leek me een goed spel om mee te “beginnen”.



Schoencadeautjes; iets lekkers en ik heb nog 2 kleur/voorleesboekjes liggen die ik ooit ergens gratis bij kreeg, dus daar gaat er 1 van naar Th dit jaar en de ander bewaar ik nog even.

Ze mogen bij mij de avond van de aankomst hun schoen zetten en dan elke woensdag en zaterdag en als laatste op Sinterklaasavond.

Die geotrax trein is trouwens ook gaaf!

Ik heb hier ookal het een en ander liggen, maar vind Th er nog wat te jong voor (en hij had 't al voor zijn 2e gekregen :roll: ), dus dat blijft nog even wachten in een doos :wink: .

Wij hebben dit jaar iets meer te besteden dan anders dus we hebben het er ook maar van genomen:



Kes:



Playmobil dino in kooi met auto

Playmobil pirateneiland (in de vorm van een schatkist)

Hamertje tik

Pyjama



Indy:



Mega Mindypak met masker

Cluedo Junior

Catle logix

Pyjama



Samen krijgen ze de Doralaptop.



Ze mogen op zaterdag en woensdag hun schoen zetten (net als ik vroeger thuis :wink: ). Ze krijgen 2 keer een kleinigheidje erin (1x klein playmobildoosje, die van 2,50) en 1 keer een dvd’tje. Verder alleen pepernoten en een mandarijntje oid.



Maarja, dan de opa’s en oma’s nog. Mijn schoonouders pakken altijd groots uit. Er gaat een lijstje naar ze toe dat door ons gemaakt is (anders krijgen mijn kinderen écht fout speelgoed, hihi). Mijn zwager koopt ook iets op ons verzoek, meestal wel voor ongeveer 30 euro (en dit jaar ws voor beiden iets van Playmobil). Mijn ouders kopen gelukkig voor ieder 1 klein cadeautje, net als mijn broer en schoonzus. Zij weten allemaal wel wat mijn kidneren leuk vinden. En verder vieren wij helemaal niets met kerst dus alle cadeaus krijgen ze met Sinterklaas.



(Helaas is Indy 4 dagen na Sinterklaas ook nog eens jarig :shock: )

Heb schoenkadootjes gescoord bij Action vingerpopjes en een knutselsetje bij ah een zakje met snoepgoed Rick mag 3x zetten op de dag dat sint binnenkomt, de week erop want dan komt sint bij de chauffeursvereniging en de week daarop want dan komt ie bij papa op het werk. en dan op 5 dec. vieren we het met opa en oma

heb op de jongegezinnenbeurs een abo op groter groeien genomen en daarbij kreef ik de diego laptop en die wil hij errug graag hebben verder een computerspel van lego en een carspyama (waren laast bij appie) en dan vind ik het mooi geweest opa en oma zullen waarschijnlijk wel kleertjes kopen. voor de groten een chocolade letter en een aardigheidje

Oja, ik was Sint van mijn werk nog vergeten. Ze geven daar altijd kleinigheidjes en altijd iets uit de houten speelgoedwinkel.



Verder heb ik voor alle gastkindjes (en ook mijn eigen kindjes dus) een klein “Sintpakketje”. Een klein jute zakje met een Pietenmuts en een klein zakje strooigoed.

Hier vieren we het dit jaar voor het eerst! :inlove:



Rhodé mag 2 keer haar schoentje zetten en daar krijgt ze iets lekkers in, en met pakjes avond krijgt ze een knuffel paard. Daar vraagt ze al zoooo lang om, maar telkens zeg ik tegen haar dat ze genoeg knuffels heeft, dus dit is een hele goede reden om haar toch dat ding te geven!



Amélie krijgt een boekje denk ik. Die vind boekjes lezen onwijs leuk (net als haar zus) en nieuwe boekjes zijn altijd welkom hier.





Ben het erg met Madre eens dat er echt duuuuuure kado’s worden gegeven.

Wij houden het op ongeveer 15,- voor Rhodé en Amélie maar een paar euro.

Het gaat toch om het idee? En ik wil graag aan m’n kinderen leren dat ze ook dankbaar moeten zijn met iets kleins (wat tot nu toe hardstikke goed lukt. je kan rhodé echt blij maken met een stickervelletje of een piep klein muizenknuffel van de action)

Kijk voor Anne wordt het nu duur omdat ze telkens aan nieuwe uitdagingen toe is, maar nergens een ‘setje’ van heeft wat haar speelhoek rommelig maakt. We willen er nu echt wat meer structuur in brengen zeg maar. Die vrienden van ons geven altijd erg veel en ik heb dit jaar gezegd dat we maximaal 15 euro uitgeven voor hun kinderen en wij het op rijs zouden stellen dat Anne ook niet meer krijgt. Dit vonden ze maar een beetje vreemd…tja dat ik voor mn eigen kind 100 euro uitgeef wilt dat niet zeggen dat ik 15 euro als presentje van een vriend niet meeeer dan genoeg vind. Kijk dat hun aan hun eigen kinderen meer uitgeven vind ik best, doen wij ook, maar om van anderen zoveel te krijgen dat willen we zelf niet.

(o ja en Anne is net zo blij met een lege kartonnen doos zo groot dat ze er zelf goed inkan als met een 'barbie’pop)

@rhode wrote:



Ben het erg met Madre eens dat er echt duuuuuure kado’s worden gegeven.

Wij houden het op ongeveer 15,- voor Rhodé en Amélie maar een paar euro.

Het gaat toch om het idee? En ik wil graag aan m’n kinderen leren dat ze ook dankbaar moeten zijn met iets kleins (wat tot nu toe hardstikke goed lukt. je kan rhodé echt blij maken met een stickervelletje of een piep klein muizenknuffel van de action)




Mijn kinderen zijn dankbaar om alles, of het nu groot of klein is, maar wij geven dus wel een duur cadeau (playmobilhuis) waar ze alletwee mee spelen. Eerder had ik zo’n huis bij de speelotheek geleend en daar waren ze niet bij weg te slaan. Dus aangezien ze daar echt heel veel mee spelen, vind ik het de investering meer dan waard. Dan koop ik liever een waardevol iets als losse kleine dingen of iets goedkopers wat veel minder duurzaam is.



de oma’s en opa geven delen van de inrichting en anders weten de meiden vast wel met ander speelgoed het huis te vullen.



Daarnaast krijgen ze kleine houten muziekinstrumentjes als schoencadeautjes, en op de avond zelf ieder een boek en een spelletje.

@Maxime wrote:

@rhode wrote:


Ben het erg met Madre eens dat er echt duuuuuure kado’s worden gegeven.

Wij houden het op ongeveer 15,- voor Rhodé en Amélie maar een paar euro.

Het gaat toch om het idee? En ik wil graag aan m’n kinderen leren dat ze ook dankbaar moeten zijn met iets kleins (wat tot nu toe hardstikke goed lukt. je kan rhodé echt blij maken met een stickervelletje of een piep klein muizenknuffel van de action)




Mijn kinderen zijn dankbaar om alles, of het nu groot of klein is, maar wij geven dus wel een duur cadeau (playmobilhuis) waar ze alletwee mee spelen. Eerder had ik zo’n huis bij de speelotheek geleend en daar waren ze niet bij weg te slaan. Dus aangezien ze daar echt heel veel mee spelen, vind ik het de investering meer dan waard. Dan koop ik liever een waardevol iets als losse kleine dingen of iets goedkopers wat veel minder duurzaam is.



de oma’s en opa geven delen van de inrichting en anders weten de meiden vast wel met ander speelgoed het huis te vullen.



Daarnaast krijgen ze kleine houten muziekinstrumentjes als schoencadeautjes, en op de avond zelf ieder een boek en een spelletje.




Nou het gaat mij er meer om dat ik Sinterklaas geen reden vind om zulke dure kado’s te geven.



Jouw verhaal snap ik helemaal maar ik vind dure kado’s meer iets voor een verjaardag. Niet voor een verjaardag van iemand anders. 8)

Geven jullie eigenlijk nog speelgoed gewoon “zomaar” in het jaar?



Hier dus niet, al het echte speelgoed wordt in december gegeven (ze is ook in december jarig :wink: ). En voor Jayden dus nog een keer iets in april :lol:



Uitzondering hierop zijn voorleesboeken en knutselmateriaal zoals potloden, stiften etc (maar geen grote play doh dingen, die vallen onder speelgoed). die koop ik eigenlijk het hele jaar door wel.



O ja en met zindelijk worden heb ik ook wat gekocht voor Kaylee…



Verder krijgen ze af en toe nog wat van mijn ouders, maar vaak is dat ook gewoon kleren of knutselspul.



Dus dat het dan met sint wat duurder wordt allemaal vind ik eigenlijk niet erg, ze doen er ook de rest van het jaar mee :wink:

Ik heb als schoencadeautjes:


  • een voorleesboek van sesamstraat
  • een houten puzzel
  • een pop (was al drie keer afgeprijst en toen sloeg de cassiére nog een verkeerd bedrag aan en toen had ik hem voor slechts 1 euro :mrgreen: )



    En tot nu toe als 5 december cadeau’s:


  • een set van little people (75 % korting bij het kruidvat)
  • een dora knuffel met pushlight
  • nog een houten puzzel
  • twee educatieve boekjes



    Ik wil nog een leuk spelletje voor haar kopen maar weet niet zo goed wat geschikt is voor een kindje van bijna twee. Ik heb een spelletje van Hopla gezien maar vraag me af of dat weer niet juist voor nog kleinere kids is en heb ook bambino loco gezien maar dat vond ik weer vrij prijzig. Tot nu toe ben ik voor de schoencadeau’s 4 euro kwijt en voor de 5 December cadeau’s 16,25. Vind ik best een net bedrag :slight_smile:

spelletje van hopla is echt leuk voor de kleintjes Rick is nu 4 en eigenlijk al te groot voor zo’n verstop spelletje



enne hier ook alleen met de verjaardag en met sint speelgoed, knutseldingen koop ik ook wel regelmatiger klein knutselsetje bij action o.id.



mijn ouders willen nog wel eens iets tussendoor geven en mijn schoonouders hebben dit jaar voor het eerst speelgoed gekocht die komen meestal met kleding aan lekker praktisch (had alleen dit jaar heel veel kleding van mijn werkgever gehad dus had alleen nog ondergoed nodig en om dat nu voor een verjaardag te geven… heb zelf geloof ik 1 setje gekocht) wij geven trouwens ook altijd een set kleding met ricks verjaardag (verjaardagskleren!!) kregen wij vroeger thuis ook altijd



en als zometeen de kleine er is zal ik ws ook een cadeautje regelen voor rick