Vera houdt ontzettend van knutselen dus dat doen we ook regelmatig, en ze komt ook nog eens van school thuis met veel knutselwerkjes. We hebben 2 deuren volgeplakt met knutselwerkjes maar af en toe schoon ik ook wat op.
Als ik alles zou bewaren dan zou ik een heleboel mappen vol hebben. Dus ik bewaar alleen de tekeningen en knutselwerkjes waar ze echt wat nieuws in heeft laten zien. Maar ik vind het zooooo moeilijk om werkjes weg te gooien.
Wat bewaren jullie allemaal wel en niet aan knutselwerkjes? En vinden jullie het ook zo moeilijk om dingen weg te gooien?
Ik bewaar nu minder omdat ik weet dat de juf op de basisschool een hele map per kind bijhoudt waar echt de ‘goeie’ werkjes inzitten en die krijgen we een paar keer ter inzage mee naar huis en aan het einde van de 2e groep krijgen we de inhoudt blijvend mee. Dingen die ze maakt voor verjaardagen enzo bewaren we natuurlijk en dingen die wat groter zijn.
Ik vind het vreselijk om dingen weg te gooien, maar ik kan helaas niet alles bewaren.
Ja dat was ik ook nog even vergeten. Van de kinderopvang heeft ze ook nog een grote map meegekregen en op school krijgt ze natuurlijk ook weer een map mee :mrgreen:
Hier is dat ook zo met Rhodé.
De school van Rhodé doet het echt hardstikke leuk. Die maken foto’s van de knutselwerkjes (en zelfs de kleiwerkjes), doen die een heuze portfolio van Rhodé en die krijgen ze dan aan het eind van een thema mee naar huis samen met de knutselwerkjes erbij.
Die knutselwerkjes bekijk ik dan samen met Rhodé en de mooiste hangen we op. Na een maand bekijk ik ze nog eens en degene die er echt uit springen doe ik in haar tekenmap (met van die touwtjes)
Ik vond het ook lastig om werkjes weg te gooien, maar het zijn er zoooo veeeeel dat je gewoon geen keus hebt, en de allermooiste moet je gewoon bewaren…desnoods wordt het een doos vol toch Als ze groot zijn mogen ze het dan zelf weg gooien!
Ik bewaar alles… :shifty:
Tip: Ik heb een plakboek van H*ma, daar gaan de meeste dingen in die de kinderen op school en peuterspeelzaal maken en sommige dingen die ze thuis maken. Ik plak niet alles in, alleen wel wat leuk/bijzonder is. Het leuke daarvan is dat je de ontwikkeling ziet en ook handig voor later! De oudste is nu 6, ik heb van haar 2 plakboeken vol.
De post van rhode is echt een supertip! :thumbup:
Foto’s van alles maken, en die in een album plakken.
Scheelt zóveel ruimte, maar je kunt het nog wel bekijken.
De écht hele mooie creaties kun je in een aparte doos bewaren, voor later.
Hier heb ik inmiddels heel wat dozen staan met tekeningen en knutsels waar ik nog foto’s van moet maken… :oops:
(Verder ben ik totaaaaaaaaal niet chaotisch… :liar: :liar: :liar: )
ik zat te denken aan een plakboek
ik heb nu bijna een plakboek vol van de peuterspeelzaal en wou een nieuwe voor de kleuterschool
en de grotere dingen gewoon in een doos ofzo :think: of misschien idd gewoon foto’s van maken :thumbup:
ik maak er ook foto’s van. Vooral echt bijzondere dingen wil ik nog wel bewaren, dat waar handafdrukjes opstaan bewaar ik altijd!
En zoals Rhode heb ik ook zo’n tekenmap voor elk kind, bewaart wat prettiger dan een plakboek waar de werkjes toch vaak wat te groot/lomp voor zijn.
@marloes vip wrote:
Mijn moeder had van alles bewaard van mij vroeger en zodra ik op mezelf ging is dat weg gegooid. Wat moet ik met die rommel?
Ik wilde net vragen, wat doen jullie met jullie eigen werkjes van vroeger…
Ik gooi veel weg.
Behalve tekeningen, die gaan in een map.
Dingen die op A3 formaat mee naar huis gaan (vaak “echte” kunstwerken) mogen tot het volgende werkje aan de deur hangen.
We hebben al rommel genoeg, hoe doe je dat dan Bietje als je alles bewaart???
Ik moet er niet aan denken dat er straks nog 2 kinderen zijn die van alles meebrengen wat ik moet bewaren…
Wauw, wat een mooi gedicht!
Th is niet zo’n knutselaar… maar dat wat hij op school maakt tijdens de knutselmomenten (verven, plakken, tekenen) bewaart juffie en krijgen we aan het einde van het schooljaar mee naar huis in een map!
Soms maakt hij tussendoor iets en als het erg mooi/bijzonder is (zijn 1e poppetje) dan bewaar ik het. Maar meestal zijn het route beschrijvingen, bouwtekeningen of papieren vol 112… En die bewaar ik niet allemaal.
Dat is hier nogal makkelijk, want de heren mikken het zelf na een week of wat weg. Dan gaan ze opruimen en plek maken voor nieuwe werkjes en de oude gaan dan in de blauwe kliko.
Mijn moeder had van alles bewaard van mij vroeger en zodra ik op mezelf ging is dat weg gegooid. Wat moet ik met die rommel?
Oh Lydia, ik ben het zo met je eens. Geweldig om te lezen gewoon.
Heb overigens van het eerste plakwerk en verfwerkje van Stijn een leuke scrap gemaakt. Die zitten in de map.
Oh ja en een gedicht van mijn oudste zoon hangt al heel lang op de koelkast.
ik zou willen dat ik 18 jaar ben
nee dat ik machtig ben
nee dat ik krachtig ben
of dat ik kan toveren
weet je wat
ik zou willen dat
ik gewoon ben zoals ik ben
Dit vind ik zo mooi, dat mag niet weg. Komt ook nog wel in het scrapbook van hem. Zijn juf kon het gedicht aan het eind van het schooljaar nog uit haar hoofd opzeggen. :inlove: